SG.hu
A játékosokra is hajt az adatmaffia
Egy hitelkártyaszám fél dollár, egy World of Warcraft azonosító minimum tízdolláros áron forog a feketepiacon.
Extrém esetben többezer dollárt is hajlandóak a fanatikusok kiadni azonosítókért és jelszavakért. A Symantec felméréséből kiderül: a megkérdezettek 16 százalékának lopták már el a játékhoz szükséges jelszavát. Érdemes tehát a biztonsági szoftvert a játék közben is bekapcsolva hagyni.
A népszerűbb internetes játékok, az online szerepjátékok több ezer vagy akár több millió játékost is megmozgatnak. A World of Warcraft megközelítőleg 11 millió regisztrált játékossal büszkélkedhet világszerte. A bűnözők is kezdik felfedezni a virtuális világokat, hiszen a felhasználónév a jelszóval sokat ér az online feketepiacon.
2007 második félévében az ötven legkártékonyabb vírus nyolc százaléka célozta az online játékosokat. Van tehát miért aggódni - ezt támasztja alá a 2008-as Games Conventionon készített Symantec kutatás is. Eszerint a megkérdezettek 16 százalékának lopták el a játékhoz szükséges jelszavát, harmaduk (31%) pedig a jobb teljesítmény és a nyugodtabb kikapcsolódás reményében előszeretettel kapcsolja ki a vírusirtót és a tűzfalat játék közben.
A leggyakoribb támadási forma még mindig a phishing. A célzott adathalászat esetén egyes bűnözök már nemcsak a bankszámlákat szeretnék megcsapolni, hanem kifejezetten a játék során használt azonosító kódokat akarják ellopni.
Szintén egyre népszerűbb és legalább olyan hatékony az un. drive-by downloads módszer. Az ilyen támadás tulajdonképpen a kémprogramokra, vírusokra és minden olyan kártevőre használatos, mely a felhasználó tudta nélkül, észrevétlenül telepedik a gépére egy weboldal meglátogatása, e-mail elolvasása, vagy megtévesztő pop-up ablakra kattintás után.
A közösségi oldalak, mint amilyen a Facebook vagy a Myspace szintén egyre kedveltebb vadászterülete a bűnözőknek, hiszen itt koncentráltan kereshetnek egy-egy célcsoport után. A Facebookon-on például a WoW rajongói csoportnak jelenleg 68,906 tagja van és az itt fellelhető adatokat a bűnözők könnyűszerrel használhatják fel arra, hogy újabb potenciális áldozatokat gyűjtsenek.
Extrém esetben többezer dollárt is hajlandóak a fanatikusok kiadni azonosítókért és jelszavakért. A Symantec felméréséből kiderül: a megkérdezettek 16 százalékának lopták már el a játékhoz szükséges jelszavát. Érdemes tehát a biztonsági szoftvert a játék közben is bekapcsolva hagyni.
A népszerűbb internetes játékok, az online szerepjátékok több ezer vagy akár több millió játékost is megmozgatnak. A World of Warcraft megközelítőleg 11 millió regisztrált játékossal büszkélkedhet világszerte. A bűnözők is kezdik felfedezni a virtuális világokat, hiszen a felhasználónév a jelszóval sokat ér az online feketepiacon.
2007 második félévében az ötven legkártékonyabb vírus nyolc százaléka célozta az online játékosokat. Van tehát miért aggódni - ezt támasztja alá a 2008-as Games Conventionon készített Symantec kutatás is. Eszerint a megkérdezettek 16 százalékának lopták el a játékhoz szükséges jelszavát, harmaduk (31%) pedig a jobb teljesítmény és a nyugodtabb kikapcsolódás reményében előszeretettel kapcsolja ki a vírusirtót és a tűzfalat játék közben.
A leggyakoribb támadási forma még mindig a phishing. A célzott adathalászat esetén egyes bűnözök már nemcsak a bankszámlákat szeretnék megcsapolni, hanem kifejezetten a játék során használt azonosító kódokat akarják ellopni.
Szintén egyre népszerűbb és legalább olyan hatékony az un. drive-by downloads módszer. Az ilyen támadás tulajdonképpen a kémprogramokra, vírusokra és minden olyan kártevőre használatos, mely a felhasználó tudta nélkül, észrevétlenül telepedik a gépére egy weboldal meglátogatása, e-mail elolvasása, vagy megtévesztő pop-up ablakra kattintás után.
A közösségi oldalak, mint amilyen a Facebook vagy a Myspace szintén egyre kedveltebb vadászterülete a bűnözőknek, hiszen itt koncentráltan kereshetnek egy-egy célcsoport után. A Facebookon-on például a WoW rajongói csoportnak jelenleg 68,906 tagja van és az itt fellelhető adatokat a bűnözők könnyűszerrel használhatják fel arra, hogy újabb potenciális áldozatokat gyűjtsenek.