Gyurkity Péter
MGM-filmek és sorozatok a YouTube-on
Máris megszületett a megállapodás az első nagy filmstúdióval a YouTube portál szélesebb körű felhasználásáról: a Google videómegosztója ráteheti a kezét az MGM filmes és televíziós tartalmaira.
A múlt héten még arról számolhattunk be, hogy egyes források szerint a Google tárgyalásokat folytat a nagyobb hollywoodi stúdiókkal annak érdekében, hogy a YouTube portál kínálata teljes mozifilmekkel és televíziós műsorokkal egészüljön ki. Korábban egyedül a CBS vállalkozott arra, hogy bizonyos műsorai esetében engedélyezze a teljes anyagok közzétételét, ezúttal azonban egy igazi nagyágyú iratkozott fel a listára.
Az MGM ugyanis a napokban aláírta a megállapodást, amelynek értelmében máris megkezdik saját tartalmaik feltöltését az oldalra - természetesen egy külön erre kialakított csatorna keretein belül. Ezzel lehetővé válik a stúdió teljes kínálatának megtekintése az oldalon, ráadásul teljesen ingyen, mivel a látogatóknak egyedül a lejátszás alatt felbukkanó reklámokat kell elviselniük - ez nem tűnik nagy árnak, tekintettel arra, hogy teljesen legálisan juthatunk hozzá az egyes alkotásokhoz. Első körben az MGM néhány régebbi sorozatának bizonyos epizódjait osztja meg az internetezőkkel, a közeljövőben azonban gyorsan bővülni fog a kínálat.
A források nem mulasztják el megemlíteni, hogy a keresőcég további stúdiókkal tárgyal hasonló együttműködés kialakításának reményében. Korábban erre nem igazán mutatkozott remény, mivel a cég oda-odapörkölt a szórakoztatóiparnak, amikor nem volt hajlandó elismerni felelősségét az illegális felvételek elérhetővé tételében, ezt követően pedig hivatalos írott kérelmeket várt az egyes cégektől minden olyan esetben, amely a felvételek eltávolításához vezethetett. Az NBC által támogatott Hulu portál megjelenése azonban megmutatta, hogy a stúdiók hajlandóak kihasználni az internet nyújtotta lehetőséget, így a Google is változtatott álláspontján.
A legnagyobb akadályt jelenleg az jelenti, hogy a keresőcég ragaszkodik egy bizonyos reklámformátum alkalmazásához, néhány stúdió pedig nem ebben látja a megoldást. A megállapodáshoz közel álló források szerint egyébként a bevételek 70 százalékát az együttműködő cégek kapják, a Google 30 százalékot tart meg magának (ez persze változhat minden egyes szerződés esetében, ám a lényeget azért látjuk). Az MGM partnerségét várhatóan ma jelentik be hivatalosan.
A múlt héten még arról számolhattunk be, hogy egyes források szerint a Google tárgyalásokat folytat a nagyobb hollywoodi stúdiókkal annak érdekében, hogy a YouTube portál kínálata teljes mozifilmekkel és televíziós műsorokkal egészüljön ki. Korábban egyedül a CBS vállalkozott arra, hogy bizonyos műsorai esetében engedélyezze a teljes anyagok közzétételét, ezúttal azonban egy igazi nagyágyú iratkozott fel a listára.
Az MGM ugyanis a napokban aláírta a megállapodást, amelynek értelmében máris megkezdik saját tartalmaik feltöltését az oldalra - természetesen egy külön erre kialakított csatorna keretein belül. Ezzel lehetővé válik a stúdió teljes kínálatának megtekintése az oldalon, ráadásul teljesen ingyen, mivel a látogatóknak egyedül a lejátszás alatt felbukkanó reklámokat kell elviselniük - ez nem tűnik nagy árnak, tekintettel arra, hogy teljesen legálisan juthatunk hozzá az egyes alkotásokhoz. Első körben az MGM néhány régebbi sorozatának bizonyos epizódjait osztja meg az internetezőkkel, a közeljövőben azonban gyorsan bővülni fog a kínálat.
A források nem mulasztják el megemlíteni, hogy a keresőcég további stúdiókkal tárgyal hasonló együttműködés kialakításának reményében. Korábban erre nem igazán mutatkozott remény, mivel a cég oda-odapörkölt a szórakoztatóiparnak, amikor nem volt hajlandó elismerni felelősségét az illegális felvételek elérhetővé tételében, ezt követően pedig hivatalos írott kérelmeket várt az egyes cégektől minden olyan esetben, amely a felvételek eltávolításához vezethetett. Az NBC által támogatott Hulu portál megjelenése azonban megmutatta, hogy a stúdiók hajlandóak kihasználni az internet nyújtotta lehetőséget, így a Google is változtatott álláspontján.
A legnagyobb akadályt jelenleg az jelenti, hogy a keresőcég ragaszkodik egy bizonyos reklámformátum alkalmazásához, néhány stúdió pedig nem ebben látja a megoldást. A megállapodáshoz közel álló források szerint egyébként a bevételek 70 százalékát az együttműködő cégek kapják, a Google 30 százalékot tart meg magának (ez persze változhat minden egyes szerződés esetében, ám a lényeget azért látjuk). Az MGM partnerségét várhatóan ma jelentik be hivatalosan.