Napi Online

Elvitte az erős jen a Sony profitját

Nem kevesebb mint 71,8 százalékot zuhant üzleti évének szeptemberben véget ért második negyedében a világ második legnagyobb fogyasztói elektronikai vállalata, a japán Sony nettó nyeresége.

A profit 20,8 milliárd jen (218 millió dollár) volt, szemben az egy évvel korábbi 73,7 milliárddal. A visszaesés részint arra vezethető vissza, hogy a pénzügyi válság következtében visszaesett a kereslet a cég termékei iránt, részint arra, hogy a tizenhárom éves csúcs közelében tanyázó jen komoly árfolyamveszteséget okozott a cégnek. A Sony árbevételének mintegy 80 százaléka külföldről származik, így rendkívül érzékeny az árfolyamváltozásokra.

Elemzők szerint 7 milliárd jennel (70 millió dollár) csökkenti a vállalat profitját a fizetőeszköz egy jennel való erősödése az euróval szemben, és 4 milliárd jennel, ha a valuta egy jennel erősödik a dollárral szemben. A vállalat a múlt héten drasztikusan csökkentette a jövő márciusig tartó pénzügyi évre vonatkozó eredmény-előrejelzését, eszerint a tavalyinál 59 százalékkal kisebb, 150 milliárd jen (1,5 milliárd dollár) adózott eredményt vár. Az árbevétel azonban 1 százalékkal nagyobb, 9 ezer milliárd jen lesz. A bejelentésre azt követően került sor, hogy a sík képernyős televíziók és digitális kamerák eladása a vártnál nagyobb mértékben esett októberben, ennek nyomán tizenhat éves mélypontra zuhantak a vállalat részvényei.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cloud.strife #2
    Már megint egy bulvárszagú cím. LOL SG
  • torcipepe #1
    15-20 évnyi defláció után a Japánok már azt sem tudják, mi az az infláció. erre itt az a hitelválság és indukál néhány tizedszázalék inflációt, miközben más országokban már örülnek, ha 5-10% alatt marad.