SG.hu
Fiatal egyedülálló férfiak kedvence az iPhone
Európában 1,1 millió mobil telefon-előfizető használ iPhone-t, a Nielsen piackutató vállalat becslése szerint. Bár ez mindössze az összes mobil használó 0,3 százalékát jelenti, az iPhone óriási mértékben befolyásolja a piacot. Különösen a mobil internetezés széleskörű terjesztésében játszik szerepet.
A Nielsen felmérése szerint tízből három európai mobil előfizető tervezi, hogy a következő évben iPhone-ra vált át. Különösen a 18-34 éves korosztály mutat érdeklődést. Az iPhone tipikus európai úttörője 35 évesnél fiatalabb, szingli férfi. Földészünkön ugyanis a felhasználók 73 százaléka férfi, míg a szokványos mobil előfizetők között csak 51 százalék. Életkor szerint kétharmad jut a 35 évesnél fiatalabbakra, míg a megszokott mobiloknál 32 százalék. S az iPhone használóinak 40 százaléka szingli, illetve még nem volt házas.
"Az iPhone használók 63 százaléka csatlakozik az internethez telefonkészülékén keresztül, ami ötször akkora, mint az átlagos mobil előfizetők körében mért arány" - közölte Boda Krisztián, a Nielsen regionális marketing igazgatója. Hozzáteszi, hogy az iPhone használói közül nyolcszor annyian (25 százalék) néznek telefon készülékükön videót, mint az átlagos mobilozók. E-mailt küld vagy fogad az iPhone-nal rendelkezők 55 százaléka, az átlagos mobil telefon-előfizetők kilencszerese. Továbbá az iPhone használók 15 százaléka él a video játékok lehetőségével, kétszer annyi, mint a mobilozó átlag.
"Az iPhone tulajdonosok teljesen másként használják készüléküket, mint az átlagos mobil telefon-előfizető" - hangsúlyozza a Nielsen marketing igazgatója. "Szórakoztató eszköznek tartják, amellyel lehet az Interneten szörfözni, üzeneteket küldeni, játszani, zenét hallgatni vagy filmeket nézni. Ideális lehetőségek korunk fogyasztója számára." Az iPhone-nal rendelkezők 74 százaléka használja a készülék MP3 lejátszóját is, 64 százaléka a Wi-Fi funkciót és 54 százaléka fényképez a készülékével. Az iPhone európai híveinek közel kétharmada magán célokra használja készülékét, míg 23 százaléka üzleti, hivatali ügyeit intézi vele, de a számlát saját zsebből állja. Cége fizeti az iPhone költségét a megkérdezettek 14 százalékánál.
"Új, vállalkozó-barát megoldások, például az e-mail lehetőségek kiterjesztése vagy a szinkronizálás javítása erősíteni fogja az iPhone pozícióját a vállalati felhasználói piacon" - állapítja meg Boda Krisztián. A Nielsen felmérése szerint a 3G hálózat átlagosan hatszor gyorsabban továbbítja az adatokat, mint a 2G és 2,5G hálózat. Földrészünkön a 3G legvonzóbb szolgáltatása a gyorsabb mobil Internethez hozzáférés. Ugyanakkor az iPhone iránti lelkesedést mérsékelheti, hogy a nagy teljesítmény miatt csökken a készülékek akkumulátorának élettartama.
Ki, miért választotta az iPhone-t? A megkérdezettek 35 százalékát a technológiai és funkcionális lehetőségek vonzzák, 26 százalékát az Apple márka. További 29 százalék számára fő ok az új készülékek tetszetős kivitelezése és stílusa.
A Nielsen felmérése szerint tízből három európai mobil előfizető tervezi, hogy a következő évben iPhone-ra vált át. Különösen a 18-34 éves korosztály mutat érdeklődést. Az iPhone tipikus európai úttörője 35 évesnél fiatalabb, szingli férfi. Földészünkön ugyanis a felhasználók 73 százaléka férfi, míg a szokványos mobil előfizetők között csak 51 százalék. Életkor szerint kétharmad jut a 35 évesnél fiatalabbakra, míg a megszokott mobiloknál 32 százalék. S az iPhone használóinak 40 százaléka szingli, illetve még nem volt házas.
"Az iPhone használók 63 százaléka csatlakozik az internethez telefonkészülékén keresztül, ami ötször akkora, mint az átlagos mobil előfizetők körében mért arány" - közölte Boda Krisztián, a Nielsen regionális marketing igazgatója. Hozzáteszi, hogy az iPhone használói közül nyolcszor annyian (25 százalék) néznek telefon készülékükön videót, mint az átlagos mobilozók. E-mailt küld vagy fogad az iPhone-nal rendelkezők 55 százaléka, az átlagos mobil telefon-előfizetők kilencszerese. Továbbá az iPhone használók 15 százaléka él a video játékok lehetőségével, kétszer annyi, mint a mobilozó átlag.
"Az iPhone tulajdonosok teljesen másként használják készüléküket, mint az átlagos mobil telefon-előfizető" - hangsúlyozza a Nielsen marketing igazgatója. "Szórakoztató eszköznek tartják, amellyel lehet az Interneten szörfözni, üzeneteket küldeni, játszani, zenét hallgatni vagy filmeket nézni. Ideális lehetőségek korunk fogyasztója számára." Az iPhone-nal rendelkezők 74 százaléka használja a készülék MP3 lejátszóját is, 64 százaléka a Wi-Fi funkciót és 54 százaléka fényképez a készülékével. Az iPhone európai híveinek közel kétharmada magán célokra használja készülékét, míg 23 százaléka üzleti, hivatali ügyeit intézi vele, de a számlát saját zsebből állja. Cége fizeti az iPhone költségét a megkérdezettek 14 százalékánál.
"Új, vállalkozó-barát megoldások, például az e-mail lehetőségek kiterjesztése vagy a szinkronizálás javítása erősíteni fogja az iPhone pozícióját a vállalati felhasználói piacon" - állapítja meg Boda Krisztián. A Nielsen felmérése szerint a 3G hálózat átlagosan hatszor gyorsabban továbbítja az adatokat, mint a 2G és 2,5G hálózat. Földrészünkön a 3G legvonzóbb szolgáltatása a gyorsabb mobil Internethez hozzáférés. Ugyanakkor az iPhone iránti lelkesedést mérsékelheti, hogy a nagy teljesítmény miatt csökken a készülékek akkumulátorának élettartama.
Ki, miért választotta az iPhone-t? A megkérdezettek 35 százalékát a technológiai és funkcionális lehetőségek vonzzák, 26 százalékát az Apple márka. További 29 százalék számára fő ok az új készülékek tetszetős kivitelezése és stílusa.