SG.hu
Az LG új design központot nyitott Európában
Az LG Electronics bejelentette a cég legújabb Európai Design Központjának megnyitását a londoni Covent Gardenben rendezett eseményen.
A létesítményt hivatalosan András York-i herceg avatta fel ünnepélyesen önkormányzati tisztviselők és az Egyesült Királyság néhány vezető formatervezője jelenlétében. A Yorki herceg - aki tavaly az LG európai központját is megnyitotta az angliai Slough-ban - az International Trade and Investment különleges képviselőjeként vett részt az ünnepségen.
"Az Egyesült Királyság már bizonyságot tett arról, hogy ösztönző környezetet képes biztosítani a kreatív iparágaknak, egyúttal kiváló európai központként is szolgálhat számos multinacionális vállalkozás számára. Tapasztalatunk szerint az olyan cégek, mint amilyen az LG is, egyre többet fektetnek be országunkban design létesítmények létrehozásába, mi pedig szívesen látjuk őket. Az LG a világ bármely más nagyvárosát választhatta volna legújabb központjának felépítésére. Az, hogy az LG London mellett döntött, egy fontos üzenet az Egyesült Királyságnak és egyben egy szövetség is, amely országunk világszínvonalú üzleti környezetével köttetett" - mondta a Yorki herceg.
Az LG azzal a céllal hozta létre új design központját, hogy az európai vásárlók elvárásainak megfelelő készülékeket tervezzen. A formatervezők feladata lesz továbbá átalakítani az Európán kívül gyártott termékeket oly módon, hogy azok az európai piacon is kelendőek legyenek. A központ megnyitása jól példázza az LG új üzleti stratégiáját: a cég növeli K+F beruházásait, hogy regionálisan is megerősítse pozícióját a formatervezés területén. 2008-ban az LG csak az európai designprogramjaiba közel 4,8 millió amerikai dollárt fektet. Az első teljes egészében európai designú mobiltelefon bemutatója augusztusban várható.
Az LG Európai Design Központjában 2009-re egy 22 tagú, európai design szakemberekből álló multinacionális csapatot állítanak össze. A jelenlegi csapatban angol, ír, olasz, francia és német tervezőket találunk. A szakemberek a cég teljes szórakoztató elektronikai palettájának, köztük mobiltelefonok, televíziók és audiorendszerek, valamint háztartási gépek tervezésében is megcsillogtatják majd tudásukat. Az új design központ egy hat másik központból álló globális hálózat tagja, amely a 29 K+F központot magába foglaló nagyobb hálózat része. A központok együttesen 16 000 embert alkalmaznak; az LG globális munkaerejének közel ötödét.
"Azért hoztuk létre új Európai Design Központunkat, hogy tervező csapatunknak a legmegfelelőbb alkotói környezetet biztosíthassuk. Munkájuk támogatásához rendelkezésükre áll többek között például egy terjedelmes könyvtár és a csúcstechnika vívmányai. Európa és a világ más piacai között jelentős kulturális és technológiai különbségek vannak. Az LG terjeszkedni kíván az európai piacon, ezért befektetéseket is eszközölnie kell. A fejlesztések során egyszerre kell megfelelnie a vásárlói igényeknek és át kell hidalnia a technológiai és kulturális különbségeket is" - mondta James Kim, az LG Electronics Europe elnöke.
Az üzleti és a pénzügyi környezetnek köszönhetően, valamint a város előnyős globális helyzetéből adódóan az LG a Think London közreműködésével Londont választotta a cég európai központjának. London kulturális szempontból egy rendkívül sokszínű város, amelyet a világban pezsgő, stílusos és kreatív környezetéről ismernek leginkább az emberek. Ez a város az otthona számos olyan értékes szaktudású designernek, akik a szórakoztató elektronikai termékeket is valódi lelkesedéssel tervezik meg. London ugyanakkor a város világszerte elismert oktatási és képzési programjainak köszönhetően megfelelő helyszín az új tehetségek felfedezésére is.
"London már hosszú ideje erős és innovatív designközpont. Itt több mint fél millió ember dolgozik kreatív iparágban, és ezzel a munkavállalók harmadik legnagyobb csoportját alkotják. Ha mindehhez hozzávesszük a jelentős pénzügyi és üzleti kapcsolatokat, láthatjuk, hogy London ideális hely az olyan cégek számára, mint például az LG, amely hosszú távon jelentős beruházásokat eszközölnek a design szektorban" - mondta Michael Charlton, a külföldről érkező befektetésekkel foglalkozó Think London ügynökség vezetője.
Bár az LG milanói design központja befejezte működését, a megerősített hírek szerint minden korábban ott dolgozó szakember számára hasonló pozíciókat ajánlottak fel az európai központban is.
A létesítményt hivatalosan András York-i herceg avatta fel ünnepélyesen önkormányzati tisztviselők és az Egyesült Királyság néhány vezető formatervezője jelenlétében. A Yorki herceg - aki tavaly az LG európai központját is megnyitotta az angliai Slough-ban - az International Trade and Investment különleges képviselőjeként vett részt az ünnepségen.
"Az Egyesült Királyság már bizonyságot tett arról, hogy ösztönző környezetet képes biztosítani a kreatív iparágaknak, egyúttal kiváló európai központként is szolgálhat számos multinacionális vállalkozás számára. Tapasztalatunk szerint az olyan cégek, mint amilyen az LG is, egyre többet fektetnek be országunkban design létesítmények létrehozásába, mi pedig szívesen látjuk őket. Az LG a világ bármely más nagyvárosát választhatta volna legújabb központjának felépítésére. Az, hogy az LG London mellett döntött, egy fontos üzenet az Egyesült Királyságnak és egyben egy szövetség is, amely országunk világszínvonalú üzleti környezetével köttetett" - mondta a Yorki herceg.
Az LG azzal a céllal hozta létre új design központját, hogy az európai vásárlók elvárásainak megfelelő készülékeket tervezzen. A formatervezők feladata lesz továbbá átalakítani az Európán kívül gyártott termékeket oly módon, hogy azok az európai piacon is kelendőek legyenek. A központ megnyitása jól példázza az LG új üzleti stratégiáját: a cég növeli K+F beruházásait, hogy regionálisan is megerősítse pozícióját a formatervezés területén. 2008-ban az LG csak az európai designprogramjaiba közel 4,8 millió amerikai dollárt fektet. Az első teljes egészében európai designú mobiltelefon bemutatója augusztusban várható.
Az LG Európai Design Központjában 2009-re egy 22 tagú, európai design szakemberekből álló multinacionális csapatot állítanak össze. A jelenlegi csapatban angol, ír, olasz, francia és német tervezőket találunk. A szakemberek a cég teljes szórakoztató elektronikai palettájának, köztük mobiltelefonok, televíziók és audiorendszerek, valamint háztartási gépek tervezésében is megcsillogtatják majd tudásukat. Az új design központ egy hat másik központból álló globális hálózat tagja, amely a 29 K+F központot magába foglaló nagyobb hálózat része. A központok együttesen 16 000 embert alkalmaznak; az LG globális munkaerejének közel ötödét.
"Azért hoztuk létre új Európai Design Központunkat, hogy tervező csapatunknak a legmegfelelőbb alkotói környezetet biztosíthassuk. Munkájuk támogatásához rendelkezésükre áll többek között például egy terjedelmes könyvtár és a csúcstechnika vívmányai. Európa és a világ más piacai között jelentős kulturális és technológiai különbségek vannak. Az LG terjeszkedni kíván az európai piacon, ezért befektetéseket is eszközölnie kell. A fejlesztések során egyszerre kell megfelelnie a vásárlói igényeknek és át kell hidalnia a technológiai és kulturális különbségeket is" - mondta James Kim, az LG Electronics Europe elnöke.
Az üzleti és a pénzügyi környezetnek köszönhetően, valamint a város előnyős globális helyzetéből adódóan az LG a Think London közreműködésével Londont választotta a cég európai központjának. London kulturális szempontból egy rendkívül sokszínű város, amelyet a világban pezsgő, stílusos és kreatív környezetéről ismernek leginkább az emberek. Ez a város az otthona számos olyan értékes szaktudású designernek, akik a szórakoztató elektronikai termékeket is valódi lelkesedéssel tervezik meg. London ugyanakkor a város világszerte elismert oktatási és képzési programjainak köszönhetően megfelelő helyszín az új tehetségek felfedezésére is.
"London már hosszú ideje erős és innovatív designközpont. Itt több mint fél millió ember dolgozik kreatív iparágban, és ezzel a munkavállalók harmadik legnagyobb csoportját alkotják. Ha mindehhez hozzávesszük a jelentős pénzügyi és üzleti kapcsolatokat, láthatjuk, hogy London ideális hely az olyan cégek számára, mint például az LG, amely hosszú távon jelentős beruházásokat eszközölnek a design szektorban" - mondta Michael Charlton, a külföldről érkező befektetésekkel foglalkozó Think London ügynökség vezetője.
Bár az LG milanói design központja befejezte működését, a megerősített hírek szerint minden korábban ott dolgozó szakember számára hasonló pozíciókat ajánlottak fel az európai központban is.