SG.hu

A Balaton a Google utazási kereséseinek élén

Hova utazunk a Google-lel? A legnépszerűbb utazással kapcsolatos keresések a Google.hu-n 2008. májusában.

A Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb és a legnagyobb mértékben növekvő keresőkifejezések listáját. Az országonkénti és témánkénti bontás alapján érdekes trendeket és területi jellegzetességeket figyelhetünk meg. Májusban az utazás felé fordult a figyelmünk. A témakörben legnépszerűbb keresőkifejezések listája:

1. balaton
2. útvonaltervező
3. horvátország
4. strand
5. etyek
6. nyaralás
7. balatoni szállás
8. utasbiztosítás
9. last minute
10. kréta
11. horvátország térkép
12. zakynthos
13. zamárdi
14. hajduszoboszló
15. fürdőruhák
16. valutaváltás
17. trogir
18. málta
19. lakókocsi
20. tiszafüred

A legdinamikusabban növekvő kulcsszavak:
1. útvonaltervező
2. üdülési csekk
3. horvátország
4. utazási irodák
5. nyaralás
6. valuta árfolyam
7. dubai
8. görögország
9. wellness
10. hajdúszoboszló
11. ferihegy
12. tunézia
13. zalakaros
14. last minute
15. fapados
16. egerszalók
17. párizs
18. bora bora
19. bibione
20. Korfu

Érthető módon, a nyár közeledtével és a hőmérő higanyszálának egyre feljebb kúszásával az emberek figyelme a nyaralásra koncentrálódik. A legtöbb információt a különböző szálláslehetőségekről, utazási módokról és célállomásokról praktikusan egy helyen, az interneten található.

A híres balatoni nyarat számos dal és film is megörökítette már, sőt a legnépszerűbb keresőkifejezések 20-as toplistájának élén is a Balaton (1.) található. Ez nem meglepő, hiszen a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített felmérés szerint a belföldre tartó utazók csaknem fele (42,7%) ide szeretne ellátogatni a nyáron . Ehhez kapcsolódóan a listán kiemelkedő helyen található még a balatoni szállás (7.), illetve Zamárdi (13.) is. Akik testi-lelki felfrissülésre vágynak, a hazai wellness szállodákat és élményfürdőket is szívesen felkeresnék. A wellness (legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között 9.) még mindig felkapott pihenési forma. Sokan regenerálódnának olyan gyógyvizükről híres településeken, mint Hajdúszoboszló (14., ill. 10.), Tiszafüred (20.), vagy az egyre népszerűbb Egerszalók (16.).

Nemcsak a Magyar Turizmus Zrt. statisztikái szerint, hanem a Google keresési toplistáiban is a legnépszerűbb külföldi nyaralási célpont Horvátország (3.) . A ranglistából jól látható, hogy Horvátország térképe (11.) és a gyönyörű történelmi város, Trogir (17.) is nagyon érdekli az internetezőket. A horvát tengerparton kívül Görögországot (legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között 8.) és annak gyönyörű szigeteit (Kréta 10., Zakhynthos 12., illetve a feltörekvő Korfu a 20.) találják egyre többen csábító úticélnak.

A lista alapján megállapítható, hogy a magyarok körültekintőek, és nem csak maga a nyaralóhely érdekli őket, hanem annak megközelítése, az útvonaltervezés is (2. ill. 1.). Jó látni, hogy a nyaralás alatt biztonságukat sem hagyják figyelmen kívül, hiszen sokan gondolnak az utasbiztosításra (8.). Megfontoltságról árulkodik az is, hogy a valutaváltásról (16.) és valuta árfolyamokról (6.) még itthon tájékozódnak az emberek. Sokan gondolkodnak pénztárcakímélő nyaralásban, valószínűleg ezért keresnek rá annyian a last minute (9.) ajánlatokra, az üdülési csekkre (2.) és a fapados (15.) repülési lehetőségekre. A divatban hódít a retro, de úgy tűnik, hogy az utazás területén is. Sok internetezőnek jut eszébe, hogy a nyaralásra lakókocsival (19.) induljon útnak, vagy hogy a ’90-es évek közkedvelt olasz üdülőhelyére, Bibione-ba (19.) látogasson.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #2
    nem veszik kettőnek. A második lista a növekedés gyorsaságát mutatja - alacsonyról könnyű nagyot ugrani.
  • JL666 #1
    akkor hajdúszoboszló az első, mert 2-nek veszi itt a listába, egyiket rövid u-val, másikat hosszú ú-val. Elég gáz, h. ennyire nem tudnak helyesen írni a zemberek. Minden hajdú város hosszú ú-val van írva, sőt az ilyen vezeték nevek is.