Napi Online
Megrogyott a Yahoo részvényárfolyama
Bekövetkezett, amit a szakértők a hét végén megjósoltak: miután szombaton a Microsoft visszavonta a Yahoora tett felvásárlási ajánlatát, hétfőn a frankfurti tőzsdén megrogyott az internetes vállalat részvényeinek árfolyama.
A nyitás utáni első percekben 21 százalékkal, 23 dollárra zuhant a papírok ára, azaz elindult a 19 dolláros árfolyam felé, ahol januárban, az ajánlattétel előtt állt. Pénteken még 7 százalékkal, 28,67 dollárra nőtt a papírok értéke, mert a részvényesek bíztak a Microsoft ajánlatának elfogadásában. A tárgyalások azért szakadtak meg, mert a két vállalat vezetőinek szombati egyeztetésén kiderült, hogy a Microsoft részvényenként 33 dolláros ajánlata - amely két dollárral több annál, amit januárban kínált - messze van a Yahoo igazgatóságának 37 dolláros elképzelésétől. Szakértők most azt találgatják, mi lehet a felek következő lépése.
A Yahoo, a világ második legnépszerűbb internetes böngészőjének üzemeltetője, a Bloomberg értesülése szerint titokban teszteli a Google hirdetéskezelő szoftverét, ami arra utal, hogy feladva saját fejlesztésű, eddig kevéssé hatékonynak bizonyult technológiáját, átveheti versenytársa bevált megoldását. Emellett szakértők hírbe hozzák a céget az AOL internetes portállal is, igaz, ugyanezt megteszik akkor is, amikor a Microsoft-AOL házasság lehetőségéről beszélnek. A világ legnagyobb szoftverfejlesztője megpróbálkozhat saját e-mail- és közvetlen üzenetküldő rendszeréhez kapcsolódó hirdetési rendszer fejlesztésével is, továbbá néhány hónap múlva újra ajánlatot tehet a Yahoora.
A nyitás utáni első percekben 21 százalékkal, 23 dollárra zuhant a papírok ára, azaz elindult a 19 dolláros árfolyam felé, ahol januárban, az ajánlattétel előtt állt. Pénteken még 7 százalékkal, 28,67 dollárra nőtt a papírok értéke, mert a részvényesek bíztak a Microsoft ajánlatának elfogadásában. A tárgyalások azért szakadtak meg, mert a két vállalat vezetőinek szombati egyeztetésén kiderült, hogy a Microsoft részvényenként 33 dolláros ajánlata - amely két dollárral több annál, amit januárban kínált - messze van a Yahoo igazgatóságának 37 dolláros elképzelésétől. Szakértők most azt találgatják, mi lehet a felek következő lépése.
A Yahoo, a világ második legnépszerűbb internetes böngészőjének üzemeltetője, a Bloomberg értesülése szerint titokban teszteli a Google hirdetéskezelő szoftverét, ami arra utal, hogy feladva saját fejlesztésű, eddig kevéssé hatékonynak bizonyult technológiáját, átveheti versenytársa bevált megoldását. Emellett szakértők hírbe hozzák a céget az AOL internetes portállal is, igaz, ugyanezt megteszik akkor is, amikor a Microsoft-AOL házasság lehetőségéről beszélnek. A világ legnagyobb szoftverfejlesztője megpróbálkozhat saját e-mail- és közvetlen üzenetküldő rendszeréhez kapcsolódó hirdetési rendszer fejlesztésével is, továbbá néhány hónap múlva újra ajánlatot tehet a Yahoora.