Napi Online
Elhallgattatta a kétkedőket a Google
A világ legnépszerűbb internetes keresőjét működtető Google Inc. 30 százalékkal növelte nettó nyereségét és 42 százalékkal árbevételét az első negyedévben.
A gyorsjelentés nyilvánosságra hozatala után 18 százalékkal ugrott meg a társaság részvényeinek árfolyama a csütörtöki tőzsdezárást követő kereskedésben. A nemzetközi piacon elért árbevétel 55 százalékkal bővült, ami arra utal, hogy van hova menekülnie a társaságnak az amerikai gazdaság lassulásának káros hatásai elől. Sergey Brin, a Google társalapítója azt nyilatkozta a médiának, hogy az elmúlt hónapokban több mint száz lépést tettek az internetes keresés minőségének javítása érdekében. Ennek részeként például a helyi igényekhez igazították a Google honlapját, aminek főként az ázsiai országok esetében van jelentősége. Emellett a nagy sebességű mobilszolgáltatások terjedése nyomán egyre többen interneteznek zsebtelefonjukról - a cég böngészőprogramja már 40 nyelven elérhető -, aminek nyomán növekednek az erről a piacról származó reklámbevételek is.
A ComScore piackutató intézet korábban azt jelentette, hogy mérései szerint a Google internetes keresési találatokhoz kapcsolt hirdetéseire csak 1,8 százalékkal klikkeltek rá többször a felhasználók, mint egy évvel korábban, ezzel szemben a vállalat vezetése azt állította, hogy 20 százalékos a növekedés. A befektetők a független társaságnak hittek, hiába érvelt a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt amellett, hogy az ilyen hirdetések találati pontosságának javításával növelni tudják a reklámbevételeket. A negyedéves eredmény a cég vezetését igazolta, s egy elemző most már úgy vélekedett, hogy a ComScore félrevezette a befektetőket.
A gyorsjelentés nyilvánosságra hozatala után 18 százalékkal ugrott meg a társaság részvényeinek árfolyama a csütörtöki tőzsdezárást követő kereskedésben. A nemzetközi piacon elért árbevétel 55 százalékkal bővült, ami arra utal, hogy van hova menekülnie a társaságnak az amerikai gazdaság lassulásának káros hatásai elől. Sergey Brin, a Google társalapítója azt nyilatkozta a médiának, hogy az elmúlt hónapokban több mint száz lépést tettek az internetes keresés minőségének javítása érdekében. Ennek részeként például a helyi igényekhez igazították a Google honlapját, aminek főként az ázsiai országok esetében van jelentősége. Emellett a nagy sebességű mobilszolgáltatások terjedése nyomán egyre többen interneteznek zsebtelefonjukról - a cég böngészőprogramja már 40 nyelven elérhető -, aminek nyomán növekednek az erről a piacról származó reklámbevételek is.
A ComScore piackutató intézet korábban azt jelentette, hogy mérései szerint a Google internetes keresési találatokhoz kapcsolt hirdetéseire csak 1,8 százalékkal klikkeltek rá többször a felhasználók, mint egy évvel korábban, ezzel szemben a vállalat vezetése azt állította, hogy 20 százalékos a növekedés. A befektetők a független társaságnak hittek, hiába érvelt a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt amellett, hogy az ilyen hirdetések találati pontosságának javításával növelni tudják a reklámbevételeket. A negyedéves eredmény a cég vezetését igazolta, s egy elemző most már úgy vélekedett, hogy a ComScore félrevezette a befektetőket.