SG.hu

Húszezer digitális képkeretet értékesítettek 2007-ben

Tavaly 20 ezer digitális képkeretet értékesítettek Magyarországon, ez többszörös növekedést jelent 2006-hoz képest. A kezdetben ajándéktárgyként árusított eszközök különböző funkciók integrálásával mára szórakoztató- és médiacenterekké váltak, és reklámhordozóként is megjelentek.

A digitális képkeretek megjelenésükkor csupán fényképek megjelenítésére szolgáltak, az eszközök funkciói azonban ma már folyamatosan bővülnek. Növekednek a képernyő-méretek és felbontások, a keretek egyre nagyobb belső memóriával, távirányítóval rendelkeznek, gyakori bennük a naptár, mozgókép és hangfájl-lejátszási lehetőség. A legfejlettebbek már képesek mp3, wma, divx, xvid, mpeg, mpeg4, avi, stb. formátumok kezelésére is. Újdonság, hogy már lehet nyomtatóval vagy wifi rádióval, bluetooth-al felszereltet venni, sőt az idei CeBit-en bemutatták a világ első wlan vagy mobil hálózathoz csatlakoztatható képkeretét, így némi állítgatás után a fotók közvetlenül az internetről érhetők el. Ebben az esetben az eszköz saját IP-címmel is rendelkezik, összeköthető képmegosztó szolgáltatásokkal és RSS-hírcsatornákkal is. A jellemző képátmérő 7", de kulcstartónyi (1,5") és kisebb tévényi (15") méretű digitális képkeretek is kaphatók.
Magyarországon több mint 40 gyártó forgalmaz digitális képkeretet, az éves kiskereskedelmi értékesítés becslések szerint 15 ezer darab, amihez még hozzáadódik a nagy tételben, cégek által reklámhordozónak vásárolt eszközök száma. A termékek 2007-ban még elsősorban ajándékként, főként karácsony környékén voltak kelendők, de az utóbbi néhány hónapban az évközi eladások is észrevehetően emelkedtek − nyilatkozta a digitális keretek egyik legnagyobb forgalmazója, a Hama magyarországi leányvállalatának vezetője. Prohászka Ottó hozzátette, most még elsősorban az olcsóbb, 20-30 ezer forint közötti egyszerűbb gyártmányokra van tömeges kereslet, de az árak várható csökkenésével az addicionális funkciókkal ellátott keretek kerülnek majd előtérbe.

A digitális képkereteket egyre szélesebb körben alkalmazzák reklámhordozóként is: leginkább gyógyszertárakban és ügyfélszolgálati irodákban használják a vevők tájékoztatására. A trendek szerint a közeljövőben kirakati installációként, akciós termékek megjelenítő eszközeiként is elterjednek - jósolta Prohászka.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • concrete #1
    nevetségesen kis felbontás, rossz háttérvilágítás, béna menük, és magas ár jellemzik e termékeket ...
    2 hónapja egy 104cm-es fullHD tv-re tettem egy 10mpix-es fain makrofotót ... és hanyatt estem, hogy ilyen fasza képet csináltam ... 7"-on ugyanez egyáltalán nem jött ki ...