Napi Online
A Sony lehet az LCD-tévék piacának idei császára
Szakértők szerint az idei év fordulópontot hozhat a lapos tévék gyártásával foglalkozó társaságok életében. A Sony jól futtatja LCD-tévéit a kispénzű vevők áruházaiban is.
A cégeknek egyrészt szembe kell nézniük azzal, hogy piacuk kezd éretté válni, azaz vége a nagyon gyors növekedésnek, másrészt továbbra is erős nyomás nehezedik a termékeik árára. Az USA-ban tavaly 2003 óta először kicsit emelkedtek a készülékek árai, mivel az LCD-panelek gyártói a készletek szabályozásával kontroll alatt tartották a kínálatot. Ezzel egyidejűleg megerősödött a kereslet a lapos tévék iránt, aminek nyomán először a világtörténelemben több ilyenfajta készülék kelt el, mint hagyományos katódsugárcsöves tévé. A forgalom összértéke 102 milliárd dollárra nőt az USA-ban - 1998-ban még csak 11 milliárd volt.
Új jelenségként azzal számolniuk kellett tavaly a legismertebb márkák - Samsung, Sony, Sharp, LG - gyártóinak, hogy megjelentek az olcsó márkák, mint amilyen például a Westinghouse, amelyek megteremtették a kispénzűek LCD-tévé-piacát. Emellett olyan áruházláncok erősítették szerepüket a termék értékesítésében, mint a Wal-Mart, ezért szakértők szerint idén újra csökkenni fog az LCD-tévék ára.
Úgy tűnik, a Sony gyorsan felismerte ez utóbbi folyamatot: bizonyos készülékeit elkezdte forgalmazni a Wal-Marton keresztül, amivel el tudja érni a kisebb pénzű fogyasztókat is. Ezzel kiléphet abból a kategóriából, hogy termékei jók, de drágák. Nyilván ennek is köszönhető, hogy 2007 utolsó negyedében minden konkurensénél több LCD-tévét adott el. A cég egyik vezetője azt nyilatkozta a CNET-nek, hogy idén 40 százalékkal növelik a Wal-Mart áruházaiban kínált Sony-tévék számát.
A cégeknek egyrészt szembe kell nézniük azzal, hogy piacuk kezd éretté válni, azaz vége a nagyon gyors növekedésnek, másrészt továbbra is erős nyomás nehezedik a termékeik árára. Az USA-ban tavaly 2003 óta először kicsit emelkedtek a készülékek árai, mivel az LCD-panelek gyártói a készletek szabályozásával kontroll alatt tartották a kínálatot. Ezzel egyidejűleg megerősödött a kereslet a lapos tévék iránt, aminek nyomán először a világtörténelemben több ilyenfajta készülék kelt el, mint hagyományos katódsugárcsöves tévé. A forgalom összértéke 102 milliárd dollárra nőt az USA-ban - 1998-ban még csak 11 milliárd volt.
Új jelenségként azzal számolniuk kellett tavaly a legismertebb márkák - Samsung, Sony, Sharp, LG - gyártóinak, hogy megjelentek az olcsó márkák, mint amilyen például a Westinghouse, amelyek megteremtették a kispénzűek LCD-tévé-piacát. Emellett olyan áruházláncok erősítették szerepüket a termék értékesítésében, mint a Wal-Mart, ezért szakértők szerint idén újra csökkenni fog az LCD-tévék ára.
Úgy tűnik, a Sony gyorsan felismerte ez utóbbi folyamatot: bizonyos készülékeit elkezdte forgalmazni a Wal-Marton keresztül, amivel el tudja érni a kisebb pénzű fogyasztókat is. Ezzel kiléphet abból a kategóriából, hogy termékei jók, de drágák. Nyilván ennek is köszönhető, hogy 2007 utolsó negyedében minden konkurensénél több LCD-tévét adott el. A cég egyik vezetője azt nyilatkozta a CNET-nek, hogy idén 40 százalékkal növelik a Wal-Mart áruházaiban kínált Sony-tévék számát.