SG.hu·

Jobs: a Blu-ray után a letöltések nyernek

Még a Macworld alatt jelentette ki az Apple első embere, hogy a Blu-ray győzelme igazából nem sokat számít a letöltések világában, ahol végül mindenképpen az iTunes-hoz hasonló szolgáltatások diadalmaskodnak majd.

Steve Jobs a CNBC munkatársának adott rövid interjúban említette meg saját jóslatát, miszerint a formátumháború eredményének igazából nincs nagy jelentősége, már ami az internetet és a vásárlók helyzetét illeti. Hiába nyer ugyanis egyik vagy másik tábor, ma már a letöltéseké az első hely és ezt hamarosan a nagy többség - még a laikusok is - belátják majd, amikor az online szolgáltatások végül kiszorítják a piacról a fizikai formátumokat.

Az Apple tehát a Microsoft, azon belül is Bill Gates véleményét osztja. Emlékezhetünk rá, hogy Gates tavaly több alkalommal is hangoztatta az online szolgáltatások jelentőségének növekedését, az enyhén szólva kései ébredés után eképpen igyekezett behozni a lemaradást és bizonyítani, hogy Redmond továbbra is úttörő szerepet tölthet be. Jobs hasonló kijelentést tett az interjúban, kiemelve, hogy nem igazán számít, melyik formátum nyeri a háborút, a letöltések végül úgyis elsöpörnek minden más platformot. Az iTunes és a hasonló portálok letöltő- és kölcsönző megoldásai esetében pedig senki nem foglalkozik majd a formátumokkal.


Jobs az internetes letöltésre esküszik

Michael Bay, a Transformers-mozi rendezője tavaly éppen emiatt kritizálta a Microsoftot, azzal vádolva a céget, hogy magatartásával szándékosan akadályozza mindkét rivális tábor előrejutását. A bizonytalanság, a döntetlen ugyanis egyedül nekik kedvezne, hiszen ők már készülnek a következő periódusra, amelyet egyértelműen a webszolgáltatások és azon belül is a letöltések uralnak majd. A Blu-ray küszöbön álló győzelmével (azért ne kiabáljuk el a dolgot) ennek vége szakadna, ám így is elegendő időt nyertek ahhoz, hogy átlendítsék magukat a következő időszakra.

Az iPhone és egyáltalán az Apple eddigi sikerei alapján a videókölcsönzéssel kiegészült iTunes boltnak nyilván nincs mitől tartania, már ami a népszerűséget illeti. A többség számára azonban még fontosak lehet a fizikai kiadványok - hamarosan kiderül, hogy a vásárlók nagyobbik része melyik megoldást választja.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© dez2008. 01. 24.. 19:26||#269
Igen, nagy része tévés közvetítésbõl jön. (HD esetén .ts file-ok, azaz stream mentések.) De mint megbeszéltük, sok kamera HD-ban is 1080i-s kimenetû, szóval elõfordulhat magánfelvételbõl is, ha éppen nem alakították progresszívre utólag. (Sokszor amatõr módon, amikoris fésûs v. szellemképes a kép, szóval egyértelmûen látszik, hogy interlace-bõl csináltak - elbénázott - progresszívet.)

A HD-s adások többsége két nagy csoportba tartozik: 720p50/60 és 1080i50/60, mindkettõ 50/60 fázissal. Kivéve megint csak, ha mozifilmet közvetítenek, illetve egyes saját készítésû kisebb animációk, stb. Mégis, a scene mániákusan fele-fps-re konvertál mindent.
© dez2008. 01. 24.. 19:12||#268
Megpróbálok utoljára értelmesen beszélni veled. És megpróbálom figyelmen kívül hagyni a modorodat is.

Re: #262
"Te arról akarsz vitatkozni h én mit látok, vagy mi érdekel???"

Mindössze az érdekelt volna, hogy tulajdonképpen mirõl is beszélsz. Mert eddig minden igyekezetem ellenére nem derült ki, hogy te eleve a HD szükségtelenségét hírdeted, vagy a 720p és 1080p közötti különbség elhagyagolhatóságáról beszélsz?

Semmi más a HD, mint Sony hype? Ez akkora ökörség, mint egy ház, már megbocsáss. 20 éve vannak HD-s adások Japánban, és az USA-ban. Ma már talán az összes csatorna elérhetõ Japánban HD-ban. És az USA-ban is rengeteg van. Hogy Európa kissé le van maradva, és csak 2-3 éve indult pár HD-s csatorna, és a magadfajták így rácsodálkoznak, az egy másik dolog. Ebben a Sony csak egy gyártó a tucatnyi közül. A Sony a saját mûsoros LEMEZformátumának elterjesztésében érdekelt.

Miért nem soroltad az "értelmetlen hype"-ok közé a színestévét, hifi-t, CD-t, DVD-t, 100Hz-es tévéket is? Ezek nélkül is lehet élni. Te pl. nyilván élvezed is, amint az 50Hz-es tévéd szétvibrája az agyadat. (Bár az a max. 55cm-es tévé 10m-rõl talán túl sok kárt nem tud okozni. Fõleg világos szobában, mert ha jól veszem ki, nálatok nincs olyan, hogy most leülünk, és figyelmesen megnézünk egy filmet - hiszen ugye úgyis fos az összes, kit érdekelnek.)

Teszek rá, hogy téged érdekel-e ez a téma, de mindenkit konzumidiótának nevezni, aki teljesebb élményre törekszik, kissé pofátlanság.

Én nem neveztem senkit hülyének, még azt sem, akit nem érdekel a téma. Hanem ilyen állításokat, hogy pl. az SD és a HD közötti különbség csak 10cm-rõl látható, meg ilyenek.
© DJ Boss2008. 01. 24.. 16:57||#267
"Nem tudom, itt meg mirõl beszélsz, a vévécsatornák 50 field/s, 50 fázis/s-sel sugároznak. (Kivéve persze a mozifilmeket, amiket 25 fázis/s-sel <4%-os gyorsítás>, illetve persze elõfordulnak szar videokamerák is.)"

Mirõl, mirõl. Arról, hogy hacsak nem vmi tvmûsor/közvetítés az anyag, amirõl beszélsz, ugyanúgy p-forrású eredetileg. Az, h házon belüli, annyit jelent nekem, hogy amit a TVtársaság vett fel, közvetít, az lehet olyan 50 filed/s, ami tartalmaz is +fázisinfót. Más nem, de ezt ezredszerre mondjuk mind2en.

"Lásd eggyel feljebb, mely esetekben igaz ez."
Fenntartom, a felvett anyag bagyobb része p-forrású eredetileg. Sorozatok, filmek, a többség, ezért mondtam, h többnyire valószínû nem hordoz +infót.
Bár kétségtelen, h akad pl valóságshow capture, vagy pl Jay Leno show, sprotközvetítések, amiket van értelme felvenni a releasereknek, és 50fps-ûek.
De jóval kevesebb.

"Úgy, hogy fogtak egy normális kamerát, és használták. :)"
Of koz, ahogy mondtam, a saját dolgaikra nyilván ez igaz, hozott anyag meg...

"Érdekes, hogy már h.264-ben is van 1080i, korábban csak mpeg2-ben volt jellemzõ."
A többség még mindig MPEG-2. De akadnak végre h.264eek is.
© floatr2008. 01. 24.. 13:47||#266
Kár, pedig lemaradtál a lényegrõl, megint...

"Ugass a kutyáddal, vagy a családoddal" - szééép, igéééényes. Végsõ érvnek kiváló. Szépen illik az eddigiek sorába. <#eljen>
© dez2008. 01. 24.. 13:21||#265
Vedd már észre magad, milyen stílusban kommunikálsz, már az elejétõl fogva.
És akkor csodálkozol, hogy más is hasonlóan válaszol.
A 3. sorod után befejeztem a hsz-ed olvasását. Ugass a kutyáddal, vagy a családoddal, ha ez a módi nálatok.
© dez2008. 01. 24.. 13:19||#264
Lehet, hogy találkoztam, csak konkrétan nem emlékszem - ellentétben hibás PAL konvertekkel, azokkal gyakrabban.

Sajnos ott épp nincs accom. Érdekes, hogy már h.264-ben is van 1080i, korábban csak mpeg2-ben volt jellemzõ.
© dez2008. 01. 24.. 13:16||#263
De én egy szóval nem írtam arról az általad kifogásolt hsz-ben, hogy a CCD-rõl hogy van leolvasva. Csak arról, a kamera hogy továbbítja.

Több fajta CCD van, többfajta kiolvasási móddal.

"Eddig nem foglalkoztam különösebben a mozgásoknál a "framehiánnyal", csak elkönyveltem, h nincs elég, ez van."

És azt nem vetted még észre, hogy az eredeti, sugárzott tévémûsort nézve nincs hiány a mozgásfázisokban?

"Neked milyen forrásod van? Valami TVmûsor? Mert ugye megbeszéltük, h csak a "házon belüli" dolgaik lehetnek egy TVnek interlacedek 50 field/seckel..."

Nem tudom, itt meg mirõl beszélsz, a vévécsatornák 50 field/s, 50 fázis/s-sel sugároznak. (Kivéve persze a mozifilmeket, amiket 25 fázis/s-sel <4%-os gyorsítás>, illetve persze elõfordulnak szar videokamerák is.)

"Épp ezért adott felvett anyagot lehet nincs is értelme _nem_ fele fps-sel p-be konvertálni, hisz úgyse tartalmazott több infót."

Lásd eggyel feljebb, mely esetekben igaz ez.

"Azt meg honnan lehet tudni, hogy a TVtársaságnak hogy van meg az anyag... :)"

Úgy, hogy fogtak egy normális kamerát, és használták. :)
© floatr2008. 01. 24.. 11:21||#262
Te még ezt is képes vagy félreérteni?! Nabazz...

a 184-hez meg a többihez:
Te arról akarsz vitatkozni h én mit látok, vagy mi érdekel??? Mi vagy te bakker, szemész és pszichiáter egyben. Térjél már magadhoz, és elemezd ki magadat is egy kicsit, hogy te mit hogyan látsz, és mi érdekel, és mit hogyan fogsz fel.
Szerinted mi alapján mondok valamit? Akkor mégis alapból mindenki hülye, vagy akkor magyarázd már meg h hogyan nem mondtál magadnak ellent...

Egyrészt hogy jössz te ahhoz h ha valamit nem fogsz fel, akkor máris a másik lelki/értelmi/egyéb képességeit veszed célba?

Másrészt elmondtam a véleményem h miért hagy ez az egész nagyjából hidegen, de elmondom mégegyszer a gyengébbek kedvéért: nem ekörül forog a világ. Vannak emberek, akiknek ettõl khm... áll a zászló, szerencsére az többségnek ettõl többre is futja. Ez is csak egy hype a sok közül, amibe azért akarják belekergetni a kütyümizériás embereket, mert pénz beszél, amit te fizetsz ki. Hát nosza. Volt nagyképcsöves mánia, projektormánia, divx mánia, házimozi fever, plazma majd lcd õrület. Most a Sony próbál hype-ot kelteni, és erõltetni minden médián keresztül, még azt is h valamelyik kiadó prominens embere éppen feléjük biccentett elõször egy konferencián, és nem a Toshiba salesei felé. A kütyüman meg szépen eszi megfelé. Látom, te eszed szépen...

Szted ha valaki megunja a folyamatos mizériakeltést egy téma körül, akkor az depresszió. Értem, akkor leszokni a drogról/dohányról/alkoholról is befásulás, mi?

(A projektort pont nem akartam felhozni, mert talán ha a háztartások pár ezrelékében ha van, és azt is inkább egy-két "mozifilm" megnézésére használják, mint sem mindennapi tévézéshez. Ja, de vondd kétségbe nyugodtan ezt is, hogy honnan veszem :)

Így látatlanban -- meg pár korábbi vitánk alapján -- el tudom képzelni akit említettél, az is inkább megúnta ezt a fajta "vitát", és nagyjából kullantott inkább visszaírni, mert tudta h felesleges. Na így vagyok ezzel én is.
© DJ Boss2008. 01. 24.. 04:06||#261
Nem, (99,999%-ra bizos vagyok benne) abszolút használatos az eltérõ fázisú field ott is. Furcsállom, hogy nem találkozál nem deinterlace-elt anyaggal, én már igen... :)
Szóval rákerestem az 50fps-re. HDBits volt az elsõ, és a misc/demo kategória.
Találtam egy pár 50fs-es capture-t. Pl a Svájcról szóló 720p H264 (!) filmek mind azok, részenként ~10GB, 1-2 óra/rész. Vagy ezt: "Eurovision Song Contest Final 2007 720p H264 SVTHD-GMoRK", szintén 720p50. Meg ez: "The Door in the Floor (2004) 720p50 h264 AC3 5.1".
1080iben ezt<#vigyor2>:"Arsenal vs Manchester United 03/11/07 1080i h264 DD5.1" 45 fps... ??? :)
Egyet kipróbálok...
© DJ Boss2008. 01. 24.. 03:24||#260
Erre értettem, h nem gondolod komolyan: kicsit itt is másról beszéltünk, nekem az volt a hajmeresztõ, hogy egy szenzorra vetített képet interlacedként lehet lekapni.

SDben milyen módszerek vannak? Minden 2. sort olvassuk ki csak? Butaságnak tartom, miért nem mindet, és akkor már p. Inkább kiátlagolják? :) Vagy épp ráéreztem, és így tudnak pben is azok?

Én úgy vettem ki a leírásokból, hogy a High Definition Video-t (és audiot) támogatják a HDDVDk és Blu-rayek, abba meg beletartozik a 720p50/60 is. Remélem, igazam van.

Keresgélek akkor 1080i50 után, mostmár felkeltetted az érdeklõdésemet... Eddig nem foglalkoztam különösebben a mozgásoknál a "framehiánnyal", csak elkönyveltem, h nincs elég, ez van. Neked milyen forrásod van? Valami TVmûsor? Mert ugye megbeszéltük, h csak a "házon belüli" dolgaik lehetnek egy TVnek interlacedek 50 field/seckel... Épp ezért adott felvett anyagot lehet nincs is értelme _nem_ fele fps-sel p-be konvertálni, hisz úgyse tartalmazott több infót. Azt meg honnan lehet tudni, hogy a TVtársaságnak hogy van meg az anyag... :)