Napi Online
Az LCD lassan lenyeli a plazmatévé piacát
A megkérdezett vásárlók nagy többsége inkább LCD-tévét venne, mint plazmát.
A japán Matsushita Electric az elmúlt években a több lábon állásra építette stratégiáját, ám az elmúlt időszakban ezek egyike, a plazmatévébiznisz meginogni látszik.
A cég piacvezető ebben a szegmensben a világon, 30 százalékos részesedéssel - derül ki a DisplaySearch piackutató adataiból. Eddig jól bővültek ennek az üzletágnak az értékesítései, ám az utóbbi időben megjelentek a plazmák szegmensében, a nagyobb képernyős készülékek között az LCD-tévék, amelyek sokszor olcsóbbak versenytársuknál. Ennek eredményeképpen előrejelzések szerint 2011-ben közel 148,5 millió LCD-tévét fognak eladni a világon, míg plazmából csak valamivel kevesebb, mint 18 milliót.
Szakértők szerint ezt a csapást legfeljebb a Matsushita élheti túl, köszönhetően erős márkanevének és nagy termelési kapacitásainak. Ennek ellenére a cég várhatóan fokozatosan elmozdul az LCD-technológia felé - ennek jegyében mutatta be nemrégiben 94 centiméteres képátlójú LCD-tévéjét. Eddig ebben a mérettartományban csak plazmát ajánlott. A cég előtt álló kihívást jól mutatja az IDC informatikai piackutató társaság felmérése, amelyből az derül ki, hogy az idei karácsonykor lapos tévét vásárló vevők hanyagolják a plazmát. Ezer megkérdezett fogyasztók válaszaiból az derült ki, hogy 70 százalékuk LCD-tévét venne, míg a plazmára csak 20 százalékuk szavazott.
A cég piacvezető ebben a szegmensben a világon, 30 százalékos részesedéssel - derül ki a DisplaySearch piackutató adataiból. Eddig jól bővültek ennek az üzletágnak az értékesítései, ám az utóbbi időben megjelentek a plazmák szegmensében, a nagyobb képernyős készülékek között az LCD-tévék, amelyek sokszor olcsóbbak versenytársuknál. Ennek eredményeképpen előrejelzések szerint 2011-ben közel 148,5 millió LCD-tévét fognak eladni a világon, míg plazmából csak valamivel kevesebb, mint 18 milliót.
Szakértők szerint ezt a csapást legfeljebb a Matsushita élheti túl, köszönhetően erős márkanevének és nagy termelési kapacitásainak. Ennek ellenére a cég várhatóan fokozatosan elmozdul az LCD-technológia felé - ennek jegyében mutatta be nemrégiben 94 centiméteres képátlójú LCD-tévéjét. Eddig ebben a mérettartományban csak plazmát ajánlott. A cég előtt álló kihívást jól mutatja az IDC informatikai piackutató társaság felmérése, amelyből az derül ki, hogy az idei karácsonykor lapos tévét vásárló vevők hanyagolják a plazmát. Ezer megkérdezett fogyasztók válaszaiból az derült ki, hogy 70 százalékuk LCD-tévét venne, míg a plazmára csak 20 százalékuk szavazott.