SG.hu
Elindult a Channel9 Magyarország
November 15-én hivatalosan is elindult a Channel9 Magyarország, egy olyan szakmai műsorcsatorna, amely az egyedi tartalmat ötvözi az internet modern kommunikációs formáival.
Egy olyan nemzetközi kezdeményezés ért el Magyarországra, amely 2004-ben még csak a Microsoft fejlesztői számára biztosított kommunikációs platformot, amit egyébként a Wired magazin idén márciusban egyedülállóak minősített az ún. "corporate transparency" megvalósítása tekintetében.
A Microsoftnál dolgozó fejlesztők idejekorán felismerték annak a szükségszerűségét, hogy fizikailag egymástól távol dolgozó mérnököknek és IT-szakembereknek szükségük van a gyors és hatékony eszmecserére, hogy szinte azonnal választ kapjanak felvetéseikre, problémáikra. Mára a korábban belső kommunikációra használt platform nyílt webhellyé vált, a Channel9-on bárki megjelenhet, kifejtheti véleményét és megoszthatja ötleteit a többi érdeklődővel. A Channel9 a közvetlen dialógusról szól, célja, hogy a Microsoftot és a vele kapcsolatban lévő szervezeteket az őszinte, tényszerű hangvételre ösztönözze.
A portál betekintést enged a Microsoft fejlesztőinek boszorkánykonyhájába, a kulisszatitkokba, cenzúra és mindenfajta kozmetika nélkül. Ezt a műfajt a '90-es években a United Airlines vonzó szolgáltatásaként ismerhettük meg, amikor is a 9-es csatornán bárki belehallgathatott a pilótafülke, azaz a pilóták és a légi irányítók kommunikációjába.
Erősen szakmai műsorcsatornáról van szó, mely a cég szerint platformot biztosít egy aktív fejlesztői közösség alapjainak megteremtésére. A Channel9 magyar verziója esetében a videókat hetente teszik közzé nagyfelbontású Windows Media Video formátumban. Az egyes anyagok terjedelme igen változatos, hiszen az 5 percestől egészen az egy órásig szinte mindenre van lehetőség. Ugyanilyen széles a műfaji paletta, hiszen kötetlen beszélgetés, demó, moderált kerekasztal beszélgetések egyaránt "műsorra kerülnek". A megjelenítés a Silverlight 1.0 segítségével történik és a publikált tartalmak RSS csatornákon is elérhetők. A közeljövőben audio tartalmak (híradó, interjú stb.) közzétételét is tervezik, amelyet közvetlenül a hordozható médialejátszókra tölthetnek majd le a látogatók.
Egy olyan nemzetközi kezdeményezés ért el Magyarországra, amely 2004-ben még csak a Microsoft fejlesztői számára biztosított kommunikációs platformot, amit egyébként a Wired magazin idén márciusban egyedülállóak minősített az ún. "corporate transparency" megvalósítása tekintetében.
A Microsoftnál dolgozó fejlesztők idejekorán felismerték annak a szükségszerűségét, hogy fizikailag egymástól távol dolgozó mérnököknek és IT-szakembereknek szükségük van a gyors és hatékony eszmecserére, hogy szinte azonnal választ kapjanak felvetéseikre, problémáikra. Mára a korábban belső kommunikációra használt platform nyílt webhellyé vált, a Channel9-on bárki megjelenhet, kifejtheti véleményét és megoszthatja ötleteit a többi érdeklődővel. A Channel9 a közvetlen dialógusról szól, célja, hogy a Microsoftot és a vele kapcsolatban lévő szervezeteket az őszinte, tényszerű hangvételre ösztönözze.
A portál betekintést enged a Microsoft fejlesztőinek boszorkánykonyhájába, a kulisszatitkokba, cenzúra és mindenfajta kozmetika nélkül. Ezt a műfajt a '90-es években a United Airlines vonzó szolgáltatásaként ismerhettük meg, amikor is a 9-es csatornán bárki belehallgathatott a pilótafülke, azaz a pilóták és a légi irányítók kommunikációjába.
Erősen szakmai műsorcsatornáról van szó, mely a cég szerint platformot biztosít egy aktív fejlesztői közösség alapjainak megteremtésére. A Channel9 magyar verziója esetében a videókat hetente teszik közzé nagyfelbontású Windows Media Video formátumban. Az egyes anyagok terjedelme igen változatos, hiszen az 5 percestől egészen az egy órásig szinte mindenre van lehetőség. Ugyanilyen széles a műfaji paletta, hiszen kötetlen beszélgetés, demó, moderált kerekasztal beszélgetések egyaránt "műsorra kerülnek". A megjelenítés a Silverlight 1.0 segítségével történik és a publikált tartalmak RSS csatornákon is elérhetők. A közeljövőben audio tartalmak (híradó, interjú stb.) közzétételét is tervezik, amelyet közvetlenül a hordozható médialejátszókra tölthetnek majd le a látogatók.