SG.hu
Kétszámjegyű növekedés a Fujitsu Siemensnél
Az idén különösen nehéz gazdasági körülmények között több mint tíz százalékkal növelte értékesítési árbevételét folyó pénzügyi évének első felében a Fujitsu Siemens Computers Kft.
A cég tovább őrzi piaci pozícióját, és felülmúlja az anyavállalat növekedését - mondta sajtótájékoztatón Poros Gábor ügyvezető igazgató. Hozzátette: "A növekedést elsősorban a vállalat mobil stratégiájának sikere táplálja, valamint egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a központi informatikai infrastruktúrák dinamikus kiszolgálására kifejlesztett konszolidációs és virtualizációs megoldásaink is. A mobil termékek iránti kereslet növekedése és a legújabb innovatív technológiák elfogadható áron történő értékesítésének lehetősége tovább ösztönöz bennünket arra, hogy a termékfejlesztés, az értékesítés és a marketing területén tovább koncentráljunk hordozható eszközeinkre. A stratégia megvalósulásának legutóbbi lépése az Esprimo Mobil üzleti portfolió megalkotása volt."
Poros Gábor elmondta, hogy a számítógépek átlagos árszintje az előző év azonos időszakához képes 15-20 százalékkal csökkent. Az elmúlt évhez képest csökkenő tendenciát mutat a közszféra beruházási aktivitása, ugyanakkor a megszorító intézkedések is hatással vannak az IT eszközök iránti keresletre. Ezen gazdasági folyamatok hatására kiélezett verseny alakult ki a számítástechnikai eszközök és megoldások szállítói között. A Fujitsu Siemens ilyen körülmények között tudott növekedést elérni minden szegmensben.
Az otthoni felhasználói piacon csökkent az asztali PC-k iránti kereslet, amit viszont ellensúlyozott a mobil számítógépek iránt megnyilvánuló megnövekedett igény. A kft. a kis- és közepes vállalati szegmensben az elmúlt fél évben olyan dinamikusan fejlődött, hogy növelnie kellett minősített partnereinek számát. A cég nagyvállalati rendszerei, megoldásai és szolgáltatásai iránti fokozott érdeklődés indokolttá tette, hogy a kft. idén áprilisban új üzletágat hozzon létre IT Product Services (ITPS) néven, amellyel belépett az informatikai szolgáltatások piacára. A vállalat kedvező gazdasági eredményei további munkahelyek létrehozását tették lehetővé: csaknem minden területen újabb szakemberek álltak munkába a szolgáltatási színvonal növelése érdekében.
Poros Gábor elmondta, hogy a folyó pénzügyi év második felében a Fujitsu Siemens Computers növekedési motorját a vállalat négy fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, az adatközponti és mobil rendszerekhez szorosan kapcsolódó szolgáltatások, valamint a digitális otthon alkotják. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.
A cég tovább őrzi piaci pozícióját, és felülmúlja az anyavállalat növekedését - mondta sajtótájékoztatón Poros Gábor ügyvezető igazgató. Hozzátette: "A növekedést elsősorban a vállalat mobil stratégiájának sikere táplálja, valamint egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a központi informatikai infrastruktúrák dinamikus kiszolgálására kifejlesztett konszolidációs és virtualizációs megoldásaink is. A mobil termékek iránti kereslet növekedése és a legújabb innovatív technológiák elfogadható áron történő értékesítésének lehetősége tovább ösztönöz bennünket arra, hogy a termékfejlesztés, az értékesítés és a marketing területén tovább koncentráljunk hordozható eszközeinkre. A stratégia megvalósulásának legutóbbi lépése az Esprimo Mobil üzleti portfolió megalkotása volt."
Poros Gábor elmondta, hogy a számítógépek átlagos árszintje az előző év azonos időszakához képes 15-20 százalékkal csökkent. Az elmúlt évhez képest csökkenő tendenciát mutat a közszféra beruházási aktivitása, ugyanakkor a megszorító intézkedések is hatással vannak az IT eszközök iránti keresletre. Ezen gazdasági folyamatok hatására kiélezett verseny alakult ki a számítástechnikai eszközök és megoldások szállítói között. A Fujitsu Siemens ilyen körülmények között tudott növekedést elérni minden szegmensben.
Az otthoni felhasználói piacon csökkent az asztali PC-k iránti kereslet, amit viszont ellensúlyozott a mobil számítógépek iránt megnyilvánuló megnövekedett igény. A kft. a kis- és közepes vállalati szegmensben az elmúlt fél évben olyan dinamikusan fejlődött, hogy növelnie kellett minősített partnereinek számát. A cég nagyvállalati rendszerei, megoldásai és szolgáltatásai iránti fokozott érdeklődés indokolttá tette, hogy a kft. idén áprilisban új üzletágat hozzon létre IT Product Services (ITPS) néven, amellyel belépett az informatikai szolgáltatások piacára. A vállalat kedvező gazdasági eredményei további munkahelyek létrehozását tették lehetővé: csaknem minden területen újabb szakemberek álltak munkába a szolgáltatási színvonal növelése érdekében.
Poros Gábor elmondta, hogy a folyó pénzügyi év második felében a Fujitsu Siemens Computers növekedési motorját a vállalat négy fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, az adatközponti és mobil rendszerekhez szorosan kapcsolódó szolgáltatások, valamint a digitális otthon alkotják. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.