Napi Online
Bővíti szolgáltatásait a Microsoft
A Microsoft több új megoldás bevezetését tervezi a következő hónapokban a "Live" és az "Online" szolgáltatáscsalád részeként. Az új szolgáltatások és fejlesztések az intelligens kliensszoftverek, a szerverszoftverek és a weben keresztül, szolgáltatás formájában nyújtott szoftverek kombinációjára épülnek.
A Microsoft bemutatta online szolgáltatásai fejlesztésének következő szakaszát, valamint a kliens- és szerverszoftvereket szolgáltatásokkal kiegészítő, végfelhasználóknak és vállalatoknak szánt új megoldások fejlesztési ütemtervét. Az új termékek szerverszoftverekkel és internetes szolgáltatásokkal ötvözik a kliensalapú programok egyes elemeit. "A webes informatika korszakában az egyik fő törekvésünk, hogy lehetővé tegyük mindenkinek az internet kínálta lehetőségek és a kliens-, illetve szerverszoftverek által nyújtott gazdag interaktivitás és nagy teljesítmény kiegyensúlyozott használatát" - jelentette ki Drajkó László, a Microsoft Magyarország vezetője.
A "Live" szolgáltatások elsősorban egyének, üzleti végfelhasználók és virtuális munkacsoportok számára készülnek, és a szórakozás, a kommunikáció valamint a hatékonyság növelését ígérik. Az új szolgáltatások kifejlesztésénél az egyszerű használat és hozzáférés, valamint a rugalmasság volt a fő szempont, ezért rendkívül hasznosak minden olyan helyzetben, amikor a felhasználó nincs a megfelelő műszaki szakértelem birtokában vagy nincs szüksége magas szintű rendszerfelügyeletre.
A nagy teljesítményű, rugalmas "Online" szolgáltatások azokat a szervezeteket veszik célba, amelyek magasabb szintű IT-infrastruktúrával rendelkeznek. Lehetővé teszik számukra az adatok hozzáférésének ellenőrzését, a felhasználók kezelését, az üzleti és működési szabályok érvényesítését, a rendelkezésre állás terén megszabott magas normák teljesítését, ugyanakkor megfelelő teljesítményt, skálázhatóságot, biztonsági, és felügyeleti jellemzőket nyújtanak számukra az üzletileg kritikus alkalmazások és rendszerek támogatására. A Microsoft vállalati ügyfelei választhatnak a hagyományos helyszíni telepítés, a Microsoft partnerei által üzemeltetett szolgáltatások és a Microsoft adatközpontjából nyújtott "Online" szolgáltatások között.
Úgy gondoljuk - mondta Drajkó -, hogy a munkahelyi technológia jövője a kliens PC-ken vagy a helyszíni szervereken futó helyi szoftverek és a kívülről igénybe vehető szolgáltatások ötvözetére fog épülni. Képzeljünk el egy olyan skálát, amelynek egyik végén tisztán a szoftverek, a másik végén pedig tisztán a szolgáltatások foglalnak helyet. Az ügyfelek többsége valahol középen helyezkedik el. A különböző ügyfelek különböző döntéseket hoznak, és még a hasonló hátterű ügyfelek is gyakran más elemeket kívánnak helyben, és másokat kívülről igénybe venni - magyarázta a magyarországi leányvállalat igazgatója.
A különálló megoldások szállítói érvelhetnek a skála két végpontján helyet foglaló megoldások mellett. De egyik sem ad választ a napjaink munkahelyén jelentkező technológiai kihívásokra, és a rendelkezésre álló lehetőségeket sem aknázza ki teljesen. A választási szabadság növelése mellett a szolgáltatásokkal együtt kínált szoftverek segítenek kiegyensúlyozottan hasznosítani az emberek, eszközök és információk összekapcsolása terén a web által nyújtott fantasztikus képességeket és a fejlett processzorral ellátott gépen futó szoftverek interaktivitását és teljesítményét - jelentette ki Drajkó.
"A szolgáltatásokkal való megjelenés lehetőségét a Windows Vista Media Center felületén több szempontból is értékesnek tartom" - jelentette ki a Microsoft bejelentésével kapcsolatban Lázár Csaba, az Ansys Kft. ügyvezető igazgatója. "Magától értetődően ez kényelmi funkció a felhasználónak, hisz gyorsan, egyszerűen, rendszerezett formában tudja a számára fontos információkat elérni a szolgáltatásokat igénybe venni. Másik oldalról nekünk, hazai fejlesztőknek, szolgáltatóknak jelent egy teljesen új szintet azáltal, hogy szolgáltatásaink integráltan, professzionálisan egy nagy rendszer részeként jelennek meg, gyakorlatilag integrált részévé válik a Microsoft szoftver+szolgáltatás portfoliójának" - mondta Lázár.
"A digitális fotózás elterjedésével egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy a fényképek előhívását online is meg lehessen rendelni" - mondta az integrált online szolgáltatásokról Szanyó László, a FotoMarket Kft. ügyvezető igazgatója. Véleménye szerint a felhasználóknak ez akkor a legegyszerűbb, ha egy már ismert rendszerből tehetik meg, minél kevesebb kattintással és weboldalmegnyitással. A Windows fénykép-előhívási szolgáltatása jó példa arra, hogy a Microsoft szoftver+szolgáltatás filozófiájának mentén a partner cégek a szoftverek és az internetes szolgáltatásokat személyre szabott, integrált és online bárhol elérhető megoldások gazdag választékát kínálhatják a felhasználóknak" - mondta Szanyó.
A Microsoft bemutatta online szolgáltatásai fejlesztésének következő szakaszát, valamint a kliens- és szerverszoftvereket szolgáltatásokkal kiegészítő, végfelhasználóknak és vállalatoknak szánt új megoldások fejlesztési ütemtervét. Az új termékek szerverszoftverekkel és internetes szolgáltatásokkal ötvözik a kliensalapú programok egyes elemeit. "A webes informatika korszakában az egyik fő törekvésünk, hogy lehetővé tegyük mindenkinek az internet kínálta lehetőségek és a kliens-, illetve szerverszoftverek által nyújtott gazdag interaktivitás és nagy teljesítmény kiegyensúlyozott használatát" - jelentette ki Drajkó László, a Microsoft Magyarország vezetője.
A "Live" szolgáltatások elsősorban egyének, üzleti végfelhasználók és virtuális munkacsoportok számára készülnek, és a szórakozás, a kommunikáció valamint a hatékonyság növelését ígérik. Az új szolgáltatások kifejlesztésénél az egyszerű használat és hozzáférés, valamint a rugalmasság volt a fő szempont, ezért rendkívül hasznosak minden olyan helyzetben, amikor a felhasználó nincs a megfelelő műszaki szakértelem birtokában vagy nincs szüksége magas szintű rendszerfelügyeletre.
A nagy teljesítményű, rugalmas "Online" szolgáltatások azokat a szervezeteket veszik célba, amelyek magasabb szintű IT-infrastruktúrával rendelkeznek. Lehetővé teszik számukra az adatok hozzáférésének ellenőrzését, a felhasználók kezelését, az üzleti és működési szabályok érvényesítését, a rendelkezésre állás terén megszabott magas normák teljesítését, ugyanakkor megfelelő teljesítményt, skálázhatóságot, biztonsági, és felügyeleti jellemzőket nyújtanak számukra az üzletileg kritikus alkalmazások és rendszerek támogatására. A Microsoft vállalati ügyfelei választhatnak a hagyományos helyszíni telepítés, a Microsoft partnerei által üzemeltetett szolgáltatások és a Microsoft adatközpontjából nyújtott "Online" szolgáltatások között.
Úgy gondoljuk - mondta Drajkó -, hogy a munkahelyi technológia jövője a kliens PC-ken vagy a helyszíni szervereken futó helyi szoftverek és a kívülről igénybe vehető szolgáltatások ötvözetére fog épülni. Képzeljünk el egy olyan skálát, amelynek egyik végén tisztán a szoftverek, a másik végén pedig tisztán a szolgáltatások foglalnak helyet. Az ügyfelek többsége valahol középen helyezkedik el. A különböző ügyfelek különböző döntéseket hoznak, és még a hasonló hátterű ügyfelek is gyakran más elemeket kívánnak helyben, és másokat kívülről igénybe venni - magyarázta a magyarországi leányvállalat igazgatója.
A különálló megoldások szállítói érvelhetnek a skála két végpontján helyet foglaló megoldások mellett. De egyik sem ad választ a napjaink munkahelyén jelentkező technológiai kihívásokra, és a rendelkezésre álló lehetőségeket sem aknázza ki teljesen. A választási szabadság növelése mellett a szolgáltatásokkal együtt kínált szoftverek segítenek kiegyensúlyozottan hasznosítani az emberek, eszközök és információk összekapcsolása terén a web által nyújtott fantasztikus képességeket és a fejlett processzorral ellátott gépen futó szoftverek interaktivitását és teljesítményét - jelentette ki Drajkó.
"A szolgáltatásokkal való megjelenés lehetőségét a Windows Vista Media Center felületén több szempontból is értékesnek tartom" - jelentette ki a Microsoft bejelentésével kapcsolatban Lázár Csaba, az Ansys Kft. ügyvezető igazgatója. "Magától értetődően ez kényelmi funkció a felhasználónak, hisz gyorsan, egyszerűen, rendszerezett formában tudja a számára fontos információkat elérni a szolgáltatásokat igénybe venni. Másik oldalról nekünk, hazai fejlesztőknek, szolgáltatóknak jelent egy teljesen új szintet azáltal, hogy szolgáltatásaink integráltan, professzionálisan egy nagy rendszer részeként jelennek meg, gyakorlatilag integrált részévé válik a Microsoft szoftver+szolgáltatás portfoliójának" - mondta Lázár.
"A digitális fotózás elterjedésével egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy a fényképek előhívását online is meg lehessen rendelni" - mondta az integrált online szolgáltatásokról Szanyó László, a FotoMarket Kft. ügyvezető igazgatója. Véleménye szerint a felhasználóknak ez akkor a legegyszerűbb, ha egy már ismert rendszerből tehetik meg, minél kevesebb kattintással és weboldalmegnyitással. A Windows fénykép-előhívási szolgáltatása jó példa arra, hogy a Microsoft szoftver+szolgáltatás filozófiájának mentén a partner cégek a szoftverek és az internetes szolgáltatásokat személyre szabott, integrált és online bárhol elérhető megoldások gazdag választékát kínálhatják a felhasználóknak" - mondta Szanyó.