Gyurkity Péter

Új Radeonokkal erősít az AMD/ATI

Egészen pontosan két felső-középkategóriás grafikus chipet dobhat piacra az AMD a közeljövőben, amennyiben beigazolódnak a hírek a Radeon HD 2900 Pro és GT megjelenéséről. A cél a GeForce 8600 lenyomása.

Az elmúlt hetekben több alkalommal is beszámoltunk a két gyártó terveiről, ám most újabb részletekről érkezett hír. Eszerint a novemberi újabb középkategóriás, illetve a januári belépő szintű és mainstream változatok megjelenése előtt az AMD a Radeon HD 2900, vagyis az R600 kódnevű chipekből készítene elő két további változatot, amelyek a középkategória felső szegmensében foglalnak majd helyet, kiegészítve a jelenlegi kínálatot. A technikai részletekről egyelőre nemhivatalos információk jelentek meg.

Az X-bit Labs egy osztrák árfigyelő oldalra, valamint egyéb forrásokra hivatkozva ír az új grafikus kártyák várható megjelenéséről, amelyek HD 2900 Pro, illetve GT jelzéssel látnak nemsokára napvilágot. Az AMD mindkét esetben csendes rajtot készít elő - mi sem bizonyítja ezt jobban annál, hogy előbbi kártya már több webáruházban is feltűnt mindenféle beharangozó vagy előzetes nélkül. A teljesítményről szóló adatok hiányában egyedül az eddig megjelent pletykákról, valamint a várható árról tudunk tájékoztatást adni.


A Pro esetében 512 MB 1600 MHz-es GDDR3 memóriával érkező kártyákról van szó, amelyek 320 shader processzorral és 256 bites memóriavezérlővel érkeznek. Egyelőre még azt sem tudni, hogy ezek a termékek az AMD saját lépése, vagy mindössze a GeCube márkát birtokló Infotek partizánakciójaként látnak napvilágot. Egyedül az ár biztos, ez 230 euró, vagyis nagyjából 320 dollár körül alakul az online boltokban. A kártyák szeptember 30-án lesznek szélesebb körben elérhetők.

Több forrás is arról számolt be, hogy emellett egy második változat is készül GT jelzéssel. Ez utóbbi szintén 256 bites memóriavezérlőt kap, ám a shader processzorok számát csökkentik - valószínűleg 240-re -, a memória mérete pedig 256 és 512 MB lesz. Az árat 200 euró fölé saccolják, a megjelenésre pedig októberben kerülhet sor.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sanyix #24
    Az FX gpu-n is futhat nem? Akkor meg nem kérdés melyik lesz a nyerő.
  • dez #23
    "az az előző kocka sokszor valójában több kocka" -> mármint egymás alatti sávokban.
  • dez #22
    A mai LCD-k 60Hz-en frissítenek (DVI-n; sima VGA-n 70-80Hz-t is tudhatnak), miközben a CRT-k normális esetben 100Hz-re, vagy nagyobbra vannak állítva. Ráadásul az LCD-n folyamatosan kint van az egész kép, így miközben frissít, az éppen frissített sor alatt még az előző kockát látod. Minnél gyorsabb a pixelek reagálása, ez annál jobban kijön. Mondjuk a legtöbb embernek ehhez lassú a szeme. (Meg persze ha ki van kapcsolva a VSync(-hez szinkronizált képváltás), akkor az az előző kocka sokszor valójában több kocka, de ez egy másik történet. Viszont lehet, hogy ez is feltűnőbb LCD-n.) Ehhez jön még, hogy ezek a nagyképesek általában TN LCD panelt tartalmaznak, aminek kicsit távol áll a színmegjelenítése a CRT-ktől.
  • who am I 7 #21
    Nekem 21" eizo van...Spanom 24"os samsungja nem fogott meg.Nagyon tetszik, dizájnos majd 60centi asszem, qva jó, zsir.De játékba...valahogy :S nagyon nem tetszik a megjelenítése.... :S eskü, lehet van rá normális magyarázat, de amikor toltam vele a gamét, mintha nem reagált volna, olyan gyorsan mint a crt és kicsit "hullámzott" is volna a mozgás....:S FPS játékról van szó...Egyébként szemezek egy Samsung 226W-vel nagyon ... LOL, nagyon jó lenne..ki tud valamit a fogyasztásról?mennyivel rosszabb mint a crt-é?
  • wOlFbYTe #20
    Azt sokan elfelejtik, hogy ma már egyre több a HD miatt a widescreen, nagyfelbontású TFT a userek asztalain. Azért veszünk jó képminőségű, óriási megjelenítőket, hogy azon kiváló minőségben gyönyörködhessünk, ezért natív felbontásban használjuk. Ez egy 22"-es átlagos WS esetén 1680x1050 pixel, amihez édeskevés - például Doom3 motor utáni enginere épülő játék alá - egy korábbi generációs kártya. A nagyobb teljesítményű, magasabb felbontásokra optimalizált megoldás sokkal hatékonyabb és gazdaságosabb még ha nem is feltétlen DX10-es alkalmazások kerülnek alá. Például a gyártási technológiából adódóan a csíkszélesség csökkenésével kisebb energiafelvétel mellett nagyobb teljesítményt képesek leadni a DX10-es és DX10.1-es szériák.
  • who am I 7 #19
    Hamis.Mert a GF8800 szériától lefelé NEM najó,elírtam...csak az ati séder felépítésének ez jobban fexik, ahogy elnéztem, na.

  • Anotino #18
    A hasznalt felbontasnak eleg kis koze van a memoriaigenyhez. A frame buffernek eleg 11mb 1600*1200-hoz (dupla buffer). Ami a nagy memoriaigenyt adja, azok a texturak.

    Erdekes, hogy nehany jatek plussz featurekent nyujtja a texturatomorites kikapcsolasat, szinte elhanyagolhato kepjavulasert kb 4x memoriaigeny. Nehany esetben ez magyarazza az 512mb igenyt.
  • Abu85 #17
    Az Intel a Havok-ot, az AMD a Havok FX-et, míg az Ageia a Novodex-et nyomja. Ki tudja melyik lesz a nyerő. A legjobb eredményre eddig a Havok FX volt képes, csak az a baj, hogy a megfelelő sebességhez HD2000 család kell, minimum HD2600XT.
  • Abu85 #16
    A shader based AA-t minden kari támogatja. Persze az tény, hogy a HD2000 kialakításának fekszik a legjobban.
  • Abu85 #15
    A HD2000-nél hatékonyabb shader kezelésű rendszert nem hiszem, hogy lehet csinálni. Displacement map-ot is borzalmasan gyorsan kezeli.