MTI
Reklámügynökséggel bővül a Yahoo!
Az amerikai Yahoo! internetes keresőrendszer és tartalomszolgáltató reklámügynökséggel bővül: 300 millió dollár készpénzért felvásárolja az ugyancsak amerikai BlueLithium vonali reklámügynökséget.
A BlueLithium a felhasználók üldözésére szakosodott: keresési és böngészési szokásaikat a "sütik" (cookie) letapogatásával figyelve, célzott hirdetéseket tud a Yahoo! vagy más szolgáltatók honlapján megjeleníteni. Kedden a Yahoo! részvénye 5 százalékkal drágult, mert ismét fölerősödtek azok a híresztelések, hogy esetleg felvásárolná a Microsoft programgyártó, több mint 70 százalékos felárral. A befektetési bankok hetek óta javítják a Yahoo! részvényének ajánlását, a cég távolabbi üzleti kilátásai miatt.
Augusztus közepén a Yahoo! nyerni látszott örök küzdelmében a Google keresőrendszerrel, legalábbis a tetszési mutatókban: első ízben jobban tetszett az amerikai internetezőknek, mint nagyobb, piacvezető vetélytársa, a Google. A Michigan állami egyetemen tizenharmadik éve végzett fogyasztói elégedettség vizsgálaton először teljesített jobban a Yahoo, mint a Google. Az ACSI (American Consumer Satisfaction Index) száz pontjából a Yahoo 79 pontot ért el, ez egy év alatt 3,9 százalékos javulás. A Google 78 pontot kapott a felhasználóktól, 3,7 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. Továbbra is a Google a leggyakrabban használt keresőprogram, portálnak viszont jobb, izgalmasabb a Yahoo a legutóbbi honlapfejlesztések nyomán, derült ki a legújabb felmérésből.
A BlueLithium a felhasználók üldözésére szakosodott: keresési és böngészési szokásaikat a "sütik" (cookie) letapogatásával figyelve, célzott hirdetéseket tud a Yahoo! vagy más szolgáltatók honlapján megjeleníteni. Kedden a Yahoo! részvénye 5 százalékkal drágult, mert ismét fölerősödtek azok a híresztelések, hogy esetleg felvásárolná a Microsoft programgyártó, több mint 70 százalékos felárral. A befektetési bankok hetek óta javítják a Yahoo! részvényének ajánlását, a cég távolabbi üzleti kilátásai miatt.
Augusztus közepén a Yahoo! nyerni látszott örök küzdelmében a Google keresőrendszerrel, legalábbis a tetszési mutatókban: első ízben jobban tetszett az amerikai internetezőknek, mint nagyobb, piacvezető vetélytársa, a Google. A Michigan állami egyetemen tizenharmadik éve végzett fogyasztói elégedettség vizsgálaton először teljesített jobban a Yahoo, mint a Google. Az ACSI (American Consumer Satisfaction Index) száz pontjából a Yahoo 79 pontot ért el, ez egy év alatt 3,9 százalékos javulás. A Google 78 pontot kapott a felhasználóktól, 3,7 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. Továbbra is a Google a leggyakrabban használt keresőprogram, portálnak viszont jobb, izgalmasabb a Yahoo a legutóbbi honlapfejlesztések nyomán, derült ki a legújabb felmérésből.