MTI

Tovább csökkentek az amerikai lapok reklámbevételei

Az amerikai lapok már ötödik negyedéve kénytelenek csökkenő reklámbevételeket elkönyvelni, április és június között 8,6 százalékos visszaesést tapasztaltak.

Bár az online hirdetések köre bővül, ennél sokkal nagyobb ütemben csökkennek a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámfelületek - közölte az Amerikai Újságok Szövetsége. Az internetes újsághirdetések a második negyedévben 19,3 százalékkal, 795,7 millió dollárra növekedtek. A nyomtatott reklámokból származó bevételek összege ugyanebben a periódusban viszont 10,2 százalékkal, 10,5 milliárd dollárra apadt. Az on-line felületek aránya az összes újsághirdetésnek 7 százalékát tette ki az első negyedévben, ez a mutató egy évvel korábban 5,4 százalék volt.

Az Egyesült Államokban a legtöbb reklám újságokban jelenik meg, de a hirdetők a nyomtatott sajtóból egyre inkább az internetes kiadványokba pumpálják pénzüket, követve azt a folyamatot, hogy az emberek mindinkább a világhálón keresnek híreket és szórakozást egyaránt. A Veronis Suhler Stevenson médiacsoport előrejelzése szerint az internetes hirdetések, beleérve a lapok weboldalain megjelenő reklámokat, 2010-ben fogják átvenni a vezető szerepet a reklámpiacon a nyomtatott sajtótól.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • janus391 #3
    ki nem szarja le
  • AgentKis #2
    Gyengék a lapok, nem tudnak törvényt venni maguknak, hogy csak Ők reklámozhassanak... hehehe
  • egyember1 #1
    "Én mindjárt sírok
    Hulló könnyeimmel alig bírok
    Annyira sajnállak
    ..."