SG.hu·

Két-három éven belül jöhet a Wii HD

Elemzők szerint a Nintendo két-három éven belül piacra dobhatja a Wii HD-változatát, amely nagyobb felbontással és erősebb processzorral veszi majd fel a versenyt a riválisokkal. Japánban a Wii négyszeresen túlszárnyalja a PS3-at.

A piaci elemzők egy része úgy véli, hogy még az évtized vége előtt valós esély mutatkozik a Wii egy frissített változatának megjelenésére, amely HD-felbontásokkal és teljes kompatibilitással szavatolná a népszerűség növelését, vagy legalábbis szinten tartását. Arra hivatkoznak, hogy a szebb grafikát és nagyobb teljesítményt kínáló vetélytársak idővel a szélesebb tömegek figyelmét is felkeltik majd és az újdonsült konzoltulajdonosok közül is sokan válthatnak a rivális fejlesztésekre. A Nintendo mindezt a Wii HD piacra dobásával előzheti meg.

A fenti készülék HD-felbontásokkal és némileg jobb teljesítménnyel tenné lehetővé új, vonzó játékok megjelenését, és egyben tökéletesen kompatibilis lenne a család első generációjával. Ezzel némileg kifoghatnák a szelet a Sony és a Microsoft vitorlájából, amelyek szebb grafikával és nagyobb erővel csábítják a potenciális vásárlókat, míg a Wii kizárólag a játékélményre épít. Az azonban nem túl valószínű, hogy a konzol hardverét rövid időn belül módosítanák, hiszen ezt általában igyekeznek elkerülni a gyártó cégek.



Igaz, George Harrison, a Nintendo amerikai részlegének marketingért felelős alelnöke olyan kijelentést tett, hogy a cég bármikor kész módosítani a hordozható konzolok - így a Game Boy és a DS - hardverét, akár nagyobb kijelzőről, vagy egy kisebb változatról van szó, mint a DS Lite. Mindez azonban még nem jelenti azt, hogy a Wii is hasonló elbírálás alá esik.

A készülék ráadásul továbbra is meglehetősen jól szerepel. A legutóbbi hírek szerint Japánban július folyamán 4:1 arányban múlta felül a PlayStation 3 eladási eredményét, vagyis minden egyes PS3-ra négy Wii jutott. Júniusban ez az arány még nagyobb volt, akkor ugyanis 6:1 volt a Nintendo javára, többek között annak köszönhetően, hogy a Wii mindössze a PS3 alap változatának felébe kerül. Egyelőre tehát nincs szükség az újításra, a Wii magabiztosan építi előnyét.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© NEXUS62007. 08. 09.. 17:43||#64
Csak azért mert a hw a lényeg, az a szükséges és elégséges feltétel ahhoz, hogy jó szoftvereket írjanak. A wiimote is hw, drágább is mint egy hagyományos kontroller, a nintendó ezt fejlesztette és minden mást meg nem.

A wii egy sprinter, jókor jó idõben indult, de ugyan ezt a technológiát 1 év múlva nem lehetetne kiadni. Szal jó kérdés, hogy aki ilyet vett az mennyi idõre vette a berendezést.
© opeca2007. 08. 09.. 11:40||#63
Rosszabb esélyekkel indult, mint a két konkurens.
Szóval itt a marketingra aligha lehetett alapozni. Egyszerûen bemutatták és megragadta a fogyasztók fantáziáját.

Az a porbléma, hogy Te mindig egyazon pontra térsz vissza, mégpedig a hardverre.
Viszont sokan vannak akiknek megér annyit az új játékélmény, hogy hajlandóak feláldozni a Wii-mote oltárján a komoly hardvert.
© NEXUS62007. 08. 08.. 12:26||#62
Értem én, hogy mi lehetett a Nintendo, amúgy nagyon sikeres üzleti stratégiájának az alapja.

Csak én úgy fogalmaznám meg a Wii hardverét, hogy az a kényszerûség szülte igénytelenség! Ez teljesen szemben áll a korábbi konzol generációk trendjével, amikor igaz olcsó, de speciális és adott területen nagy teljesítményû hw-t raktak a gépbe. A Nintendo-nak már csak az olcsóság maradt (ahogy dez is írta nem biztos, hogy a Nintendonak lett volan 2 mrd dollárja egy erõs hw fejlesztésére), ez az olcsóság viszont valójában a vásárlónak nagyon is sokba kerül.
Lehet ugye azzal is jönni, hogy a Wii hw gyártása a Nintendonak nyereséges. Ezexerint a Nintendo ebben is szakított a korábbi gyakorlattal, amikor a platform tulajdonosa olcsóbban adott egy jobb minõségû hw-t, hogy meggyorsítsa az elterjedését, majd pedig a szoftveren hozott be nyerséget.

Méretét kezelhetõségét tekíntve a Wii egy nagyon ügyes dizájn, mondhatni nagyon jól becsomagoltak valamit ami nem biztos hogy ér annyit - hogy finom legyek.
Fehér, kicsi, aranyos, könnyû kezelni, sajna elég értéktelen hw-e van, de kiváló a marketingja. Hmmmm.... olyan ismerõs ez a stratégia.

Ja persze: ipod!
;(
© dez2007. 08. 07.. 21:14||#61
Nem vagyok benne biztos, hogy a Nintendónak telt volna erre.
© opeca2007. 08. 07.. 19:37||#60
"Úgy tûnik a nintendó fanoknál azóta változott a trend, vagy csak már nem képesek a hw specifikációt lefordítani arra, hogy az mit jelenthet a játékok esetében."

Egyszerûen számolni kell tudni. Az új technológiák kifejlesztése pénz, méghozzá sok pénz, amit valahogyan vissza kell hozni. Nos a Wii-mote egy új technológia, aminek a fejlesztési költségeit hol máshol, mint magán a Wii-eladásokon lehet visszatermelni.
Azt gondolod, hogy a Nintendo nem tudott volna olyan komoly vasat össze tenni, mint az XBox360 vagy a PS3?
Dehogynem, csak akkor éppen a Wii 150.000-be kerülne, és a Nintendo valószínûleg úgy döntött, hogy nekik elég most az új technológia és, hogy lent tudják tartani az árakat, így egy gyenge hardverrel szerelték fel a gépet, gondolván, hogy a Wii-mote lesz az úgyis, ami ütni fog.

Az eddigi eladási statisztikákból kiindulva jól gondolták és tökéletes stratégiát állítottak fel. (Több mint két Wii árából kapsz egy PS3-at)

Ezt kéne csak megérteni.

A Nintendonak szíve joga olyan HW-val felszerelni a konzolját, amilyennel akarja, és a vevõknek is szíve joga eldönteni, hogy nekik olcsó és Wii-mote-os cucc kell, vagy méregdrága, bikaerõs PS3.

"És persze az is lehet, hogy a Wii játékok grafikája is egyre jobb, csak éppen a GFX hardvere nem éri el az elõzõ generációs Xbox képességeit."

És akkor mi van? Ez nem egy technikai sport. Itt senki sem szabja meg, hogy mi a legelsõ és legfontosabb fejlesztenivaló egy konzolnál, vagyis gondolom az b@ssza itt sok mindenki csõrét, hogy kiderült a nagy HW háború közepette, hogy bizony nemcsak az számít, hogy hány billió poligont tud megjeleníteni a VGA.

És egyébként is hol a határ?
Nekem speciel semmi szükségem arra, hogy úgy lássak egy játékot, mintha az a valóság lenne.
© NEXUS62007. 08. 07.. 15:35||#59
Ha gondoljátok meggyõzhetitek magatokat, hogy a Wii egy nextgen hardver, bizonyos fanboyság végül is szerintem kell a konzolok élvezetéhez.

Másrészt tényleg hülyeség a részemrõl vitatni a Wii-mote érdemeit, mert persze hogy nem egy rossz dologról van szó.

És persze az is lehet, hogy a Wii játékok grafikája is egyre jobb, csak éppen a GFX hardvere nem éri el az elõzõ generációs Xbox képességeit.
Én azért emléxem arra amikor a SNES-esek azzal hencegtek a Megadrive-osoknak, hogy az õ gépük sokkal több színt tud megjeleníteni, meg a mode7-es képességgel milyen kafa dolgokat lehet csinálni (abban az idõben tényleg csúcs volt hiszen semmilyen gépben (se PC se Amiga se más!) nem volt 3D HW).
Úgy tûnik a nintendó fanoknál azóta változott a trend, vagy csak már nem képesek a hw specifikációt lefordítani arra, hogy az mit jelenthet a játékok esetében. Lehet persze sima stencilezett poligónokkal is kafa játékokat csinálni, de azért van különbség!
Szal az az önbecsapás amit más fanboyok szemére vettek sajna rátok is igaz!
© Mythic2007. 08. 07.. 13:27||#58
És azért veszek mégis konzolt, mert meguntam, hogy nem képesek optimalizált játékokat írni. Az otthoni PC-m eléri azt a szintet, ami mindennapi használatra megfelel. A kedvenc RPG-kaland játékaim futnak rajta. Ha meg 3év múlva is PES-ezni támad kedvem vagy Dirt-ozni akkor meg a sima 55cm-es tvmen is jó lesz az a Xbox, mivel egy kozepes grafkártya+2GB Ram árából megveszem. Hogy a tv nem adja majd vissza a HD-t, hát leszarom nem azért veszem, kikapcsolódni szeretnék. Ha sikerul lefoglalnia a játéknak és szórakoztat, akkor az ember észre sem vesz egy-egy effektet, képes átadni magát a játéknak és a kornyezet nagy része így kevésbé válik fontossá. Pl ha meglátom a nextgen focis játékokban a fuvet jól néz ki meg minden, de játék kozben elso alkalommal meglátom, megnézem aztán meg leszarom, mert jobban érdekel mi folyik a pályán, így vagyok a szurkolókkal is.
© Mythic2007. 08. 07.. 13:18||#57
NEXUS neked ezeken mi tokéletes? Egyik elcseszi a lemezeket, ami nem két fillér, a másik meg olyan drága, hogy autót veszek rajta. Sanyixnak teljesen igaza van, PC-n minden negyed évben legalább van egy nextgen mert jon egy jobb grafikájú játék persze mellé évente vehetsz minimum egy grafkártyát is, de úgy látszik neked és társaidnak ez nagyon fontos, hogyan loccsanik szét egy agyvelo. Látni, hogyan spriccel a vér. Waszta.... :) Ez azért nem éppen egy nextgen megoldás....Wii se teljesen az, de olyat tudott felmutatni, ami egyébként nem figyelheto meg a játékiparban. A grafika hónapról hónapra jobb lesz, az hogy most csináltak a 5-10éves konzoljukhoz képest egy nagy ugrást az még nem valami nagy teljesítmény. Egyébként ha megoldják a Xbox hibáit, asszem veszek én is egyet, mert BR lejátszóra nincs szukségem, a pénz nálam igenis sokat számít, valamint már most kaphatóak rá másolt játékok.
© floatr2007. 08. 07.. 11:16||#56
Annyiban azért igaza van h az MS és a Sony "csupán" újabb háromszög/pixel/texel mennyiséget mutatott fel. Ez szerinted elég ahhoz h jól szórakozz?!
Úgy tûnik az emberek többségének nem, és ezt nem látják be vszeg azok a kockafejûek, akik szerint a Wii szar, mert kisebb a teljesítménye.
© Sanyix2007. 08. 06.. 23:07||#55
Miazhogy nextgen? x360 és a ps3 miért nextgen? Mert jó grafikájú játékok vannak rá? Ennyi erõvel minden pc játék aminek jobb a grafikája mint az eddigi csúcs lehet nextgennek nevezni, és akkor már a 45435. gennél tartunk.