SG.hu
A szolgáltatás minőségéről is tájékoztat az NHH
A tudatos fogyasztói döntéseket támogatva, az egyes hírközlési szolgáltatások árai és a szolgáltatások elérhetőségi adatai után immár a hírközlési szolgáltatások minőségi paramétereit bemutató információkat is közzétesz honlapján a Nemzeti Hírközlési Hatóság.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), mint szabályozó hatóság elsődleges feladata a hírközléspiaci verseny feltételeinek megteremtése, a választék növelése, és ez által az árak csökkentése. Mindemellett nagyon fontos a fogyasztók pártatlan, hiteles tájékoztatása is, mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke szerdai sajtótájékoztatóján.
Mint mondta, a hatóság felismerte, hogy a saját eszközeivel közre kell működnie a fogyasztók tájékoztatásában, a tudatos fogyasztói magatartás kialakításában, mivel a sok szolgáltatás és a sok marketingajánlat között nagyon nehéz választani pusztán a szolgáltatóktól kapott információk alapján. 2005 őszén az NHH éppen ezért indította el TANTUSZ portálját, melyet azóta több mint 3 millió érdeklődő keresett fel. A TANTUSZ oldalain a vezetékes- és mobiltelefon, valamint a szélessávú internet és a kábeltelevíziós szolgáltatások árairól és elérhetőségeiről tájékozódhatnak a hazai hírközlési szolgáltatások iránt érdeklődő fogyasztók.
Mostantól a szolgáltatások minőségét bemutató adatok közzétételével az NHH további segítséget nyújt azoknak, akik tudatos döntéseket akarnak hozni. Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak egy Kormányrendelet alapján az általános szerződési feltételekben szolgáltatásminőségi követelményeket kell vállalniuk.
A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell, és a minden év januárjában nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. Az ezekben a nyilatkozatokban szereplő adatokat tette most közzé, könnyen átlátható, érthető formában az NHH. A kormányrendelet szerint a szolgáltatóknak a saját jelentéseiket közzé kell tenniük a cég honlapján és ügyfélszolgálatán.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), mint szabályozó hatóság elsődleges feladata a hírközléspiaci verseny feltételeinek megteremtése, a választék növelése, és ez által az árak csökkentése. Mindemellett nagyon fontos a fogyasztók pártatlan, hiteles tájékoztatása is, mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke szerdai sajtótájékoztatóján.
Mint mondta, a hatóság felismerte, hogy a saját eszközeivel közre kell működnie a fogyasztók tájékoztatásában, a tudatos fogyasztói magatartás kialakításában, mivel a sok szolgáltatás és a sok marketingajánlat között nagyon nehéz választani pusztán a szolgáltatóktól kapott információk alapján. 2005 őszén az NHH éppen ezért indította el TANTUSZ portálját, melyet azóta több mint 3 millió érdeklődő keresett fel. A TANTUSZ oldalain a vezetékes- és mobiltelefon, valamint a szélessávú internet és a kábeltelevíziós szolgáltatások árairól és elérhetőségeiről tájékozódhatnak a hazai hírközlési szolgáltatások iránt érdeklődő fogyasztók.
Mostantól a szolgáltatások minőségét bemutató adatok közzétételével az NHH további segítséget nyújt azoknak, akik tudatos döntéseket akarnak hozni. Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak egy Kormányrendelet alapján az általános szerződési feltételekben szolgáltatásminőségi követelményeket kell vállalniuk.
A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell, és a minden év januárjában nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. Az ezekben a nyilatkozatokban szereplő adatokat tette most közzé, könnyen átlátható, érthető formában az NHH. A kormányrendelet szerint a szolgáltatóknak a saját jelentéseiket közzé kell tenniük a cég honlapján és ügyfélszolgálatán.