SG.hu

A szolgáltatás minőségéről is tájékoztat az NHH

A tudatos fogyasztói döntéseket támogatva, az egyes hírközlési szolgáltatások árai és a szolgáltatások elérhetőségi adatai után immár a hírközlési szolgáltatások minőségi paramétereit bemutató információkat is közzétesz honlapján a Nemzeti Hírközlési Hatóság.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), mint szabályozó hatóság elsődleges feladata a hírközléspiaci verseny feltételeinek megteremtése, a választék növelése, és ez által az árak csökkentése. Mindemellett nagyon fontos a fogyasztók pártatlan, hiteles tájékoztatása is, mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke szerdai sajtótájékoztatóján.


Mint mondta, a hatóság felismerte, hogy a saját eszközeivel közre kell működnie a fogyasztók tájékoztatásában, a tudatos fogyasztói magatartás kialakításában, mivel a sok szolgáltatás és a sok marketingajánlat között nagyon nehéz választani pusztán a szolgáltatóktól kapott információk alapján. 2005 őszén az NHH éppen ezért indította el TANTUSZ portálját, melyet azóta több mint 3 millió érdeklődő keresett fel. A TANTUSZ oldalain a vezetékes- és mobiltelefon, valamint a szélessávú internet és a kábeltelevíziós szolgáltatások árairól és elérhetőségeiről tájékozódhatnak a hazai hírközlési szolgáltatások iránt érdeklődő fogyasztók.


Mostantól a szolgáltatások minőségét bemutató adatok közzétételével az NHH további segítséget nyújt azoknak, akik tudatos döntéseket akarnak hozni. Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak egy Kormányrendelet alapján az általános szerződési feltételekben szolgáltatásminőségi követelményeket kell vállalniuk.


A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell, és a minden év januárjában nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. Az ezekben a nyilatkozatokban szereplő adatokat tette most közzé, könnyen átlátható, érthető formában az NHH. A kormányrendelet szerint a szolgáltatóknak a saját jelentéseiket közzé kell tenniük a cég honlapján és ügyfélszolgálatán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sathinel #5
    vodánál vagyok 5 éve és nincs velük semmi gondom. Főleg hogy új szerződés aláírásakor megint kaptam 90 forintért egy Sharp 770 SH-t. 2 évig jó is lessz az új szerződésig. Szerintem nem rossz.

    De a Tréonline-nál az emberek nagyrésze már csak akkor szól ha tényleg nem megy a net. Amikor betelefonáltam, és külföldi netelérés miatt pampogtam, hogy franciaországba pl miért tudok nagyokk sávszéllel feltölteni mint letölteni, akkor azt mondták nézzem meg a magyarországon elhelyezett szerverüket hogy elérem-e.....
    Ezek szerintem annyira idiótának nézik a felhasználókat, hogy szerintem el sem mentik az ilyen panaszokat. Azzal kezdték hogy a gépemen van valami rossz program. Az mindegy hogy 3 pc van otthon mindegyiken kipróbáltam, + linux-alól is próbáltam és mind ugyanazt mutatta. Amint leugattam a fejüket, kb 2x gyorsabb lett a net, de youtube elérhetetlen sokszor. Visszasírom az UPC-t, ahol ha volt gond, akkor gyors javították, és villámgyors külföldi netelérésem volt. Tréonline eddig csak azt tudta felmutatni hogy a 7 megás vonalamat 95%-ban 4-5.5 megának mutatja minden program.... Jó néha 6 mega de csak itthonra. külföldre jó ha tudja a 1-2 megát... Nagyon mérges vagyok rájuk....
  • htmm #4
    Sejtem, hogy a vodának miért ilyen kevés panasza van.
    Az ügyfélelhárítók megpróbálnak "lebeszélni" a panasz rögzítéséről: "ez valószínűleg csak egyszeri probléma volt, ha még egyszer előfordul, elég lesz akkor rögzíteni", vagy "már tudnak róla a munkatársaink, nem szükséges rögzíteni". Azért én nem szoktam olyan nagyon javítani a statisztikáikat ;]
    Viszont ennek a statisztikának örülök.
  • FoodLFG #3
    Jól értem? Akkor becsszóra bemondják, aszt kész?
    Az jó..
  • KoS #2
    Az a kerdes ki mennyit vall be, nekem mindenesetre gyanus a dolog. Valszeg olyasmi lehet, hogy egyesek kulonbozo dolgokat tekintenek felhasznaloi panasznak :)
  • Cat #1
    Érdekes, hogy a pannonra nyolcszor annyi panasz van mint a vodára - ez már szignifikáns különbség.