Napi Online

Még keresi a gödör alját a Yahoo

Sorrendben a hatodik olyan negyedévét zárta a Yahoo, amelyben profitja csökkenéséről volt kénytelen beszámolni.

A júniussal zárult három hónapban 161 millió dollár adózott eredményt ért el az internetes szolgáltató, szemben az egy évvel korábbi 164 millióval. Ez összhangban volt a cég nemrég lejjebb szállított előrejelzésével, ezzel együtt papírjainak árfolyama csaknem négy százalékkal esett New Yorkban a zárás utáni kereskedésben.

A Yahoo részvényei csaknem 30 százalékkal gyengültek 2006 eleje óta - emlékeztetett a Reuters -, nagy riválisa, a Google pedig elhúzott mellette. A bajok gyökerét a hirdetők elfordulásában látják az elemzők - a Yahoo bevételeinek 80 százaléka származik a reklámokból -, amiben az is közrejátszik, hogy egyre több vállalat fedezi fel az olcsóbb reklámlehetőségeket kínáló közösségi site-okat.

Ennek a Google eredményein is meg kellene látszania - ehhez képest a piac jó eredményeket vár csütörtökön megjelenő gyorsjelentésétől. A Google irányítóinak sikerét mutatja az is, hogy az eMarketer internetpiac-kutató cég szerint idén ők mondhatják magukénak az USA 21,7 milliárd dolláros online hirdetési piacának 27,4 százalékát, míg a Yahoo részesedése 16,3 százalékot ér majd el (2005-ben még 19,4 százalék volt).

A Yahoo részvényesei júniusban megelégelték a vezetés tehetetlenkedését és Jerry Yangot, a cég egyik alapítóját bízták meg a vezérigazgatói tisztséggel. A következő száz napot egy stratégiai terv kidolgozására szánom - mondta Yang a negyedéves jelentés kapcsán tartott telefonos tájékoztatóján.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)