Napi Online

Összeolvadási tánc az amerikai médiapiacon

Az Egyesült Államok távközlési és médiacégeinek éves konferenciáján kiderült: idén tovább folytatódhat a médiaipar átalakulása, újabb összeolvadásokat és felvásárlásokat élhet meg a piac.

Az Allen & Co. által rendezett konferencia fő témája a távközlési és médiacégek egymással folytatott kokettálása volt. A cégvezetők piaci prognózisáról az International Herald Tribune adott hírt. A piac átalakulásának legfőbb okait a magánkézben lévő kockázati-tőke vállalatok pénzbőségében - és a médiaipari befektetésekre való növekvő hajlandóságukban -, valamint a távközlési cégek internet iránti megnőtt érdeklődésében látják.

A kábelpiac konszolidációja mára lezajlott, a médiaipar új aranytojást tojó tyúkja kétség kívül az internet és a mobiltelefonok világa. A kábeltelevíziót uraló Time Warner Cable-ről ugyan feltételezhető, hogy szép lassan bekebelezi kisebb piaci riválisait, úgy mint a Cablevisiont, a Chartert és a Cox Communications-t, de a piac jelentős átalakulása nem várható.

A telefonpiac átalakulása annál biztosabb. A legújabb hírek szerint a brit Vodafone szerelmes pillantásokat vet az Egyesült Államok második legnagyobb telefon-társaságára, a Verizon Communicationre, míg a harmadik legnagyobb vállalatról, a Sprint Nextelről köztudott, hogy felvásárlót keres. Az AT&T pozíciója tehát meginoghat a közeljövőben. A hagyományos médiacégeknek szembe kell nézniük a reklámmegrendelések apadásával, hiszen az interneten közzétett reklámokról bebizonyosodott, nemcsak olcsóbbak, de hatásosabbak is lehetnek hagyományos társaiknál.

Az új internetes cégek iránti kereslet jól látható. Hagyományos médiacégek befektetései révén 45 millió dollárt invesztáltak a Joost nevű videó-megosztó oldalba, amely többek között a Time Warner és a Viacom műsorait is sugározza az interneten keresztül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!