MTI
Erősödnek a cseh internetes hírportálok
Tavaly jelentősen megerősödtek a cseh internetes hírportálok. A három legnagyobbat - Seznam, Centrum, Atlas - tavaly átlagban 2,25 millió személy kereste fel naponta - közölte csütörtökön a prágai sajtó.
A legnagyobb portál - Seznam.cz - tavalyi adózás előtti nyeresége 480 millió koronára emelkedtek (1 cseh korona= 8,6 forint). A Centrum.cz adózás előtti nyeresége 22,4 millió, míg az Atlas.cz hírportálé 17,5 millió koronára rúgott. A Seznam bevételei tavaly 1,022 milliárd koronát tett, s a cég tíz éves fennállása alatt első ízben haladta meg az egymilliárd koronát. A cég 2005-ös bevétele 750 millió korona volt.
A Centrum bevétele 367,6, míg az Atlasé 204 millió korona volt, ami mindkét esetben több mint 60 százalékos növekedés 2005-höz képest. A bevételek jelentős része - a Seznamnál 51, a Cetrumnál 47 százalék - a reklámból származik. Mindhárom portál a PPC rendszert (pay per click) rendszert alkalmazza. A Seznam nyereségének a cég alkalmazottai is örülnek, mert a nyereség 15 százalékát a vezetés köztük osztja szét.
Mindhárom internetes hírportál jövőjének egyik meghatározó szegmensét a mobiltelefonos hálózatokkal való szorosabb együttműködésben látja, elsősorban az emailek és a hírszolgáltatás terén.
A legnagyobb portál - Seznam.cz - tavalyi adózás előtti nyeresége 480 millió koronára emelkedtek (1 cseh korona= 8,6 forint). A Centrum.cz adózás előtti nyeresége 22,4 millió, míg az Atlas.cz hírportálé 17,5 millió koronára rúgott. A Seznam bevételei tavaly 1,022 milliárd koronát tett, s a cég tíz éves fennállása alatt első ízben haladta meg az egymilliárd koronát. A cég 2005-ös bevétele 750 millió korona volt.
A Centrum bevétele 367,6, míg az Atlasé 204 millió korona volt, ami mindkét esetben több mint 60 százalékos növekedés 2005-höz képest. A bevételek jelentős része - a Seznamnál 51, a Cetrumnál 47 százalék - a reklámból származik. Mindhárom portál a PPC rendszert (pay per click) rendszert alkalmazza. A Seznam nyereségének a cég alkalmazottai is örülnek, mert a nyereség 15 százalékát a vezetés köztük osztja szét.
Mindhárom internetes hírportál jövőjének egyik meghatározó szegmensét a mobiltelefonos hálózatokkal való szorosabb együttműködésben látja, elsősorban az emailek és a hírszolgáltatás terén.