SG.hu
A McAfee a keresőmotorok biztonságáról
Egy évvel a keresőmotorok biztonságáról szóló bevezető tanulmány megjelenését követően a McAfee közzétette a "Keresőmotorok biztonsági helyzete" című tanulmányának legfrissebb eredményeit.
A friss adatok szerint a keresőmotorok felhasználóira leselkedő kockázatok általánosságban 1 százalékos visszaesést mutatnak, ezzel szemben a szponzorált találatok (amelyekért a hirdetők fizetnek) továbbra is jóval nagyobb kockázatot rejtenek, mint a nem fizetős keresési eredmények. A McAfee az amerikai felhasználók által végzett keresések esetében havi szinten 276 millióra becsüli azon keresések számát, amelyek az online biztonságot veszélyeztető oldalakra vezethetnek.
A kutatás során a keresőmotor-használat 93 százalékát képező, öt legfőbb amerikai keresőmotort vizsgálták meg (Google, Yahoo!, MSN, AOL, Ask). A tanulmány kidolgozáskor a McAfee kutatói az egyes keresők által kiadott első 50 eredményt elemezték, 2 300 népszerű kulcsszó esetében, amelyek egyéb iparági források mellett olyan listák alapján kerültek kiválasztásra, mint a Google Zeitgeist és a Yahoo! Buzz. A találatokat ezután összevetették a McAfee SiteAdvisor 8,2 millió weboldalt tartalmazó adatbázisával, ahol sárga besorolást az óvatosságot igénylő, vörös besorolást a reklámprogramokat, kémprogramokat, vírusokat, rosszindulatú kódokat, e-mail spam-eket, többszörös popup-ablakokat vagy más vörös besorolású oldalakkal való erős kapcsolatot tartalmazó oldalak kapnak.
A tanulmány főbb eredményei az alábbiak:
A vizsgált keresési eredmények négy százaléka vezet kockázatos web-oldalakra.
A legbiztonságosabb találatokat az AOL adta, 2,9 százaléknyi vörös vagy sárga besorolású oldallal (a 2006 májusi érték 5,3 százalék volt). A legtöbb vörös és sárga besorolású találatot a Yahoo! eredményezte (5,4 százalék).
A szponzorált keresési eredmények közel két és félszer annyi kockázatos oldalt tartalmaztak (6,9 százalék), mint a hagyományos találatok (2,9 százalék). Ez javulást jelent a tavalyi év 8,5 százalékos vörös és sárga besorolású eredményéhez képest.
Továbbra is a zene és a technológia kategóriájával kapcsolatos keresési kifejezések szerepelnek a legveszélyesebbek között. A legnagyobb arányban (19,1 százalék) a "digital music" kifejezés hozott kockázatos oldalakra mutató linkeket, ezt követte a "tech toys", illetve az olyan népszerű kulcsszavak, mint a "chat" vagy a "wallpaper".
A fájlmegosztó programok szintén előkelő helyet foglalnak el a legnagyobb kockázatot rejtő kulcsszavak között. Veszélyes fájlmegosztási találatokat adtak többek között a "Bearshare" (45,9 százaléknyi kockázatos keresési eredmény), a "limeware" (37,1 százalék), a "kazaa" (34,9 százalék) és a "winmix" (32 százalék) kulcsszavak.
Továbbra is túlsúlyban vannak az online csalásokat rejtő weboldalak, amelyek a szponzorált találatok 3,2 százalékát teszik ki. A tipikus scam-ek között találhatunk ingyenes szoftvereket kínáló, félrevezető számlázási praktikákkal operáló, csengőhangokat kínáló és otthoni munkavégzési lehetőséggel kecsegetető, megtévesztő kifejezéseket tartalmazó weboldalakat is.
A felnőtt tartalmakat nyújtó oldalakat célzó kulcsszavak keresési eredményei esetében 17,5 százalékkal növekedett a kockázatos oldalak aránya 2006. decembere óta. Ezen találatok 9,4 százaléka vezet veszélyt jelentő oldalakra. Ennek hátterében a szponzorált eredményeken belül, a kockázatos felnőtt oldalak számának 72,2 százalékos növekedése áll.
"Örömmel vettük a keresőmotorok biztonságában az idei évben tapasztalható javulást. Ennek ellenére a felhasználók továbbra is több százmillió kockázatos keresésnek vannak kitéve havi szinten, mivel a weboldalak látogatása öt esetből négyszer keresőmotoros lekérdezéssel indul" - mondta Tim Dowling, a McAfee SiteAdvisor Consumer Growth Initiatives részlegének alelnöke. "Ami azt illeti, a keresőmotorok aktív felhasználói - azok, akik naponta több mint 10 keresést hajtanak végre - nagy valószínűséggel látogatnak meg legalább egy veszélyes oldalt napi szinten."
A friss adatok szerint a keresőmotorok felhasználóira leselkedő kockázatok általánosságban 1 százalékos visszaesést mutatnak, ezzel szemben a szponzorált találatok (amelyekért a hirdetők fizetnek) továbbra is jóval nagyobb kockázatot rejtenek, mint a nem fizetős keresési eredmények. A McAfee az amerikai felhasználók által végzett keresések esetében havi szinten 276 millióra becsüli azon keresések számát, amelyek az online biztonságot veszélyeztető oldalakra vezethetnek.
A kutatás során a keresőmotor-használat 93 százalékát képező, öt legfőbb amerikai keresőmotort vizsgálták meg (Google, Yahoo!, MSN, AOL, Ask). A tanulmány kidolgozáskor a McAfee kutatói az egyes keresők által kiadott első 50 eredményt elemezték, 2 300 népszerű kulcsszó esetében, amelyek egyéb iparági források mellett olyan listák alapján kerültek kiválasztásra, mint a Google Zeitgeist és a Yahoo! Buzz. A találatokat ezután összevetették a McAfee SiteAdvisor 8,2 millió weboldalt tartalmazó adatbázisával, ahol sárga besorolást az óvatosságot igénylő, vörös besorolást a reklámprogramokat, kémprogramokat, vírusokat, rosszindulatú kódokat, e-mail spam-eket, többszörös popup-ablakokat vagy más vörös besorolású oldalakkal való erős kapcsolatot tartalmazó oldalak kapnak.
A tanulmány főbb eredményei az alábbiak:
"Örömmel vettük a keresőmotorok biztonságában az idei évben tapasztalható javulást. Ennek ellenére a felhasználók továbbra is több százmillió kockázatos keresésnek vannak kitéve havi szinten, mivel a weboldalak látogatása öt esetből négyszer keresőmotoros lekérdezéssel indul" - mondta Tim Dowling, a McAfee SiteAdvisor Consumer Growth Initiatives részlegének alelnöke. "Ami azt illeti, a keresőmotorok aktív felhasználói - azok, akik naponta több mint 10 keresést hajtanak végre - nagy valószínűséggel látogatnak meg legalább egy veszélyes oldalt napi szinten."