Napi Online
A Sziget a jegybevételekben bízik
Elsősorban a jegyeladások növelésével tömnék be a Pannon és az állami támogatás kiesésével a Sziget Fesztivál büdzséjében keletkezett 200 millió forintos lyukat a rendezvény szervezői.
Az már bizonyos, hogy egyetlen szponzor nem tudja átvenni a mobilos cég vagy az állami dotáció szerepét, ehhez a rendelkezésre álló idő is kevés volt, illetve egy ekkora tételt ilyenkor már nem nagyon tudnak beszuszakolni éves költségvetésükbe a vállalatok - mondta lapunknak Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. Néhány újabb, kisebb szponzorra még számítanak, jelenleg is több céggel folytatnak tárgyalásokat, de a hiányzó pénz nagyobb részét a jegyértékesítésből kell előteremteni.
Az eladások növelését szolgálja például az a ma éjfélkor záruló akció, amelynek keretében kedvezményesen lehet megvásárolni a hetijegyeket. Az úgynevezett hazamenős bérlet az eredeti árnál 5000, az "ott alvós" pedig 7500 forinttal olcsóbb. Bár Takács pontos adatokat még nem tudott mondani, de az előzetes információk szerint az akció "biztatóan" sikerült.
Kedvezménnyel lehet majd vásárolni napijegyet is: a Sziget programját a jövő héten teszik közzé a szervezők, s onnantól kezdve elővételben is meg lehet vásárolni a napijegyet, amire eddig nem volt példa. A Sziget Fesztivál büdzséjének elsődleges fedezete eddig is a jegyértékesítés volt, a bevételek 70 százalékát ez a forrás adta, a szponzoráció aránya 25 százalék körül mozog, a maradék 5 százalék a kereskedelmi egységektől származó bevétel. A nézettséget pedig még lehet növelni: telt ház esetén 65-70 ezren vannak az Óbudai-szigeten, ám a 7 napos sorozaton vannak olyan napok, amikor ezt nem érik el. Tavaly például összesen 385 ezer látogatója volt a programoknak, azaz mintegy 60-80 ezer hely még kiadó a gyengébb látogatottságú napokon.
A Szigetet évek óta támogató Pannon márciusban jelentette be, hogy az idei fesztivált már nem támogatja anyagilag. Az állami dotációról a rendezvény szervezői maguktól mondtak le, egyrészt a gazdasági megszorítások miatt, másrészt pedig azért, mert függetlenek szeretnének lenni az államtól.
Az már bizonyos, hogy egyetlen szponzor nem tudja átvenni a mobilos cég vagy az állami dotáció szerepét, ehhez a rendelkezésre álló idő is kevés volt, illetve egy ekkora tételt ilyenkor már nem nagyon tudnak beszuszakolni éves költségvetésükbe a vállalatok - mondta lapunknak Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. Néhány újabb, kisebb szponzorra még számítanak, jelenleg is több céggel folytatnak tárgyalásokat, de a hiányzó pénz nagyobb részét a jegyértékesítésből kell előteremteni.
Az eladások növelését szolgálja például az a ma éjfélkor záruló akció, amelynek keretében kedvezményesen lehet megvásárolni a hetijegyeket. Az úgynevezett hazamenős bérlet az eredeti árnál 5000, az "ott alvós" pedig 7500 forinttal olcsóbb. Bár Takács pontos adatokat még nem tudott mondani, de az előzetes információk szerint az akció "biztatóan" sikerült.
Kedvezménnyel lehet majd vásárolni napijegyet is: a Sziget programját a jövő héten teszik közzé a szervezők, s onnantól kezdve elővételben is meg lehet vásárolni a napijegyet, amire eddig nem volt példa. A Sziget Fesztivál büdzséjének elsődleges fedezete eddig is a jegyértékesítés volt, a bevételek 70 százalékát ez a forrás adta, a szponzoráció aránya 25 százalék körül mozog, a maradék 5 százalék a kereskedelmi egységektől származó bevétel. A nézettséget pedig még lehet növelni: telt ház esetén 65-70 ezren vannak az Óbudai-szigeten, ám a 7 napos sorozaton vannak olyan napok, amikor ezt nem érik el. Tavaly például összesen 385 ezer látogatója volt a programoknak, azaz mintegy 60-80 ezer hely még kiadó a gyengébb látogatottságú napokon.
A Szigetet évek óta támogató Pannon márciusban jelentette be, hogy az idei fesztivált már nem támogatja anyagilag. Az állami dotációról a rendezvény szervezői maguktól mondtak le, egyrészt a gazdasági megszorítások miatt, másrészt pedig azért, mert függetlenek szeretnének lenni az államtól.