Berta Sándor
Mobiltelefonon a német vasúti információk
Új szolgáltatást indított a Német Vasút. A Railnavigator lehetővé teszi, hogy az utasok már nem csak a jegyeiket vehessék meg a mobiltelefonjaik segítségével, de akár az utazási információkat is letölthessék a készülékeikre.
"A program ötvözi a vasút különböző online ajánlatainak funkcióit" - jelentette ki Reinhold Pohl, a Német Vasút Személyszállítási Részlegének online kereskedelemért felelős vezetője. A szolgáltatást a vasút elsősorban a sokat utazóknak ajánlja. Az utasok a menetrendből indulási idő szerint kikereshetik az egyes vonalszakaszokon közlekedő különböző vonatokat és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A Railnavigator elraktározza a döntést, így az később is bármikor hozzáférhető, az utasoknak nem kell újra a kereséssel tölteniük az idejüket.
A megoldás igénybe vételéhez csupán egy Java- és WAP-kompatibilis mobiltelefonra van szükség. A szükséges szoftver azonnal hozzáférhető és telepíthető. Mivel kis méretű, így a letöltése nem kerül sokba, emellett a használata sem vesz sok időt igénybe.
A Railnavigator tájékoztatást nyújt az esetleges késésekről is és azt is közli, hogy az illető eléri-e még az általa kiválasztott csatlakozást. Amikor valaki eléri a célállomást, a program megmutatja a környék - igaz, nem túl részletes - térképét. Az első verzió ötven nagy német pályaudvar és annak közvetlen környezetének térképét tárolja. A felhasználó megadhat további kiindulási és célállomásokat, vagy meghatározhat akár közvetlen címeket is. Ráadásul az alkalmazás segít megtalálni visszafelé is az ideális vonatokat és csatlakozásokat.
Aki szeretné, akár a jegyet is megvásárolhatja közvetlenül a mobiltelefonjáról, ehhez azonban meg kell adnia, hogy milyen módon (hitelkártya, bankkártya stb.) akarja kifizetni a jegy árát és közölnie kell bankszámlaszámát. Miután az összeget lekérték a folyószámláról, a jegy rövid szöveges üzenet formájában megérkezik. A megoldás népszerű, jelenleg a Német Vasút havonta 3000 jegyet ad el a mobiltelefonokon keresztül. "Ez az ajánlat azonban csupán egy kiegészítő szolgáltatás az online lehetőségek mellett" - szögezte le Reinhold Pohl.
Mint ismeretes, Németországban először Hanau városában tesztelték, majd a bevezetése mellett döntött a Rajna-Majna Közlekedési Szövetség is. A célok között szerepel, hogy két éven belül a mobil jegyvásárlás tizenegy német nagyvárosban és közlekedési régióban valósuljon meg. Az érintett települések között van Chemnitz, Drezda, Düsseldorf, Essen, Hamburg, Lübeck, Nürnberg, Oberlausitz-Niederschlesien, Ulm, Vogtland régió és Wuppertal.
Egyes régiókban (Drezdában, Düsseldorfban, Essenben, Oberlausitz-Niederschlesienben, Vogtlandban és Wuppertalban) lehetőség lesz az SMS-ben vagy telefonhívással történő jegyvásárlásra is. Hamburgban és Nürnbergben az utasoknak lehetőségük lesz menetrendek lekérdezésére, egyéni útvonalak összeállítására. A legnépszerűbb megoldásnak a Rajna-Majna Közlekedési Szövetségnél számít. A rendszer bevezetése óta eltelt egy év alatt több mint 5000-en összesen 25 000 jegyet vették meg mobil készülékük segítségével. "Az ügyfelek többsége elégedett, több mint 80 százalékuk ajánlaná a szolgáltatást" - mondta Peter Vollmer, a szervezet szóvivője.
Frankfurt am Mainban egy éve működik a Railnavigatorhoz hasonló RMV2Go nevű megoldás, amelynek a segítségével bárki lekérdezheti a menetrendeket, a késéseket, a helyi térképeket és még jegyvásárlásra is lehetőség van.
"A program ötvözi a vasút különböző online ajánlatainak funkcióit" - jelentette ki Reinhold Pohl, a Német Vasút Személyszállítási Részlegének online kereskedelemért felelős vezetője. A szolgáltatást a vasút elsősorban a sokat utazóknak ajánlja. Az utasok a menetrendből indulási idő szerint kikereshetik az egyes vonalszakaszokon közlekedő különböző vonatokat és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A Railnavigator elraktározza a döntést, így az később is bármikor hozzáférhető, az utasoknak nem kell újra a kereséssel tölteniük az idejüket.
A megoldás igénybe vételéhez csupán egy Java- és WAP-kompatibilis mobiltelefonra van szükség. A szükséges szoftver azonnal hozzáférhető és telepíthető. Mivel kis méretű, így a letöltése nem kerül sokba, emellett a használata sem vesz sok időt igénybe.
A Railnavigator tájékoztatást nyújt az esetleges késésekről is és azt is közli, hogy az illető eléri-e még az általa kiválasztott csatlakozást. Amikor valaki eléri a célállomást, a program megmutatja a környék - igaz, nem túl részletes - térképét. Az első verzió ötven nagy német pályaudvar és annak közvetlen környezetének térképét tárolja. A felhasználó megadhat további kiindulási és célállomásokat, vagy meghatározhat akár közvetlen címeket is. Ráadásul az alkalmazás segít megtalálni visszafelé is az ideális vonatokat és csatlakozásokat.
Aki szeretné, akár a jegyet is megvásárolhatja közvetlenül a mobiltelefonjáról, ehhez azonban meg kell adnia, hogy milyen módon (hitelkártya, bankkártya stb.) akarja kifizetni a jegy árát és közölnie kell bankszámlaszámát. Miután az összeget lekérték a folyószámláról, a jegy rövid szöveges üzenet formájában megérkezik. A megoldás népszerű, jelenleg a Német Vasút havonta 3000 jegyet ad el a mobiltelefonokon keresztül. "Ez az ajánlat azonban csupán egy kiegészítő szolgáltatás az online lehetőségek mellett" - szögezte le Reinhold Pohl.
Mint ismeretes, Németországban először Hanau városában tesztelték, majd a bevezetése mellett döntött a Rajna-Majna Közlekedési Szövetség is. A célok között szerepel, hogy két éven belül a mobil jegyvásárlás tizenegy német nagyvárosban és közlekedési régióban valósuljon meg. Az érintett települések között van Chemnitz, Drezda, Düsseldorf, Essen, Hamburg, Lübeck, Nürnberg, Oberlausitz-Niederschlesien, Ulm, Vogtland régió és Wuppertal.
Egyes régiókban (Drezdában, Düsseldorfban, Essenben, Oberlausitz-Niederschlesienben, Vogtlandban és Wuppertalban) lehetőség lesz az SMS-ben vagy telefonhívással történő jegyvásárlásra is. Hamburgban és Nürnbergben az utasoknak lehetőségük lesz menetrendek lekérdezésére, egyéni útvonalak összeállítására. A legnépszerűbb megoldásnak a Rajna-Majna Közlekedési Szövetségnél számít. A rendszer bevezetése óta eltelt egy év alatt több mint 5000-en összesen 25 000 jegyet vették meg mobil készülékük segítségével. "Az ügyfelek többsége elégedett, több mint 80 százalékuk ajánlaná a szolgáltatást" - mondta Peter Vollmer, a szervezet szóvivője.
Frankfurt am Mainban egy éve működik a Railnavigatorhoz hasonló RMV2Go nevű megoldás, amelynek a segítségével bárki lekérdezheti a menetrendeket, a késéseket, a helyi térképeket és még jegyvásárlásra is lehetőség van.