Napi Online

Saját piacán szorongatják a Lenovót

Nem kívánnak lemondani a kínai PC-piacon elérhető szörnyen nagy jövedelmekről a világ vezető komputerforgalmazói, a Hewlett-Packard és a Dell.

Az ország első számú cége a Lenovo, amely a piac 36 százalékát birtokolja, a második a szintén hazai Founder Technology Group Corp. 13 százalékkal, a harmadik a HP valamivel több mint 9-cel, míg a negyedik a Dell kicsit kevesebb mint 9-cel. A verseny egy olyan piacért folyik, amely szemben az USA 2,6 százalékos tavalyi növekedésével, 21 százalékkal bővült 2006-ban - derül ki az IDC it-piackutató adataiból. A növekedési tempó különbsége nyomán szakértők szerint 2013-ra Kína lesz a világ legnagyobb komputerpiaca.

Az amerikaiak közül a Dell a vidéki fogyasztókat célozta meg nemrégiben piacra dobott 340 dolláros komputerével, amely a kezdő felhasználók szintjének megfelelő tudással rendelkezik. A nagyvárosokban oktatási központokat nyitottak és 300-ról 500-ra emelték kínai kutatóközpontjuk létszámát. A HP hasonló lépést tett pekingi és sanghaji fejlesztőközpontjában, emellett kibővítette értékesítőhálózatát: a 2003-as 330 viszonteladó helyett immáron 2100-nál lehet HP-komputert venni.

Eközben a Lenovo attól szenved, hogy hiába vette át az IBM PC-üzletágát, sok vásárló nem bízik a kínaivá vált termékben és elpártolt tőle. Így még fontosabbá vált számára a hazai piac, amelyen 12 ezer boltból álló értékesítőláncát további 1000-rel bővíti 2007-ben - írja a Business Week.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!