Napi Online
Nagyot bukott az LG a lapos tévéken
Akkora veszteségeket szenvedett el a lapos tévék piacán az LG, hogy azokat nem tudták ellensúlyozni a cég jó mobiltelefon-eladásai.
A várnál jóval nagyobb negyedéves mínuszról számolt a dél-koreai LG Electronics Inc. az idei első negyedévben: nettó vesztesége 122,6 milliárd von (132,3 millió dollár) volt szemben az elemzők 39,4 milliárdos becslésével. Ezzel egyidejűleg az üzemi nyereség 172,9 milliárd von lett, ami jelentősen meghaladja az elemzők 77,9 milliárdos becslését. Szakértők az előbbi fejleményt a lapos képernyők piacán tapasztalható áreséssel, míg az utóbbit a cég prémium színvonalú mobiltelefonjai iránti erős kereslettel magyarázzák. Az árbevétel 5,8 milliárd vonról 6,03 milliárdra nőtt.
A társaságnak - hasonlóan néhány versenytársához - az okoz komoly fejfájást, hogy a folyadékkristályos (LCD) képernyők előretörtek az egyméteres képátlójú tévék piacán, amelyet korábban a plazmatévék uraltak, s mivel az előbbiek olcsóbbak az utóbbiaknál, az árak ezen a részpiacon is meredek esésnek indultak. Ezért lett az LG képernyő-divíziójának üzemi eredményrátája mínusz 16 százalék lett - szemben az egy évvel ezelőtti plusz 2-vel.
Ezzel szemben a mobiltelefon-ágazat jól teljesített: a társaság 15,8 millió készüléket értékesített a negyedévben, amelyeken 6,6 százalékos profitrátát ért el - szemben a tavalyi 1,7 százalékos veszteséggel. Az LG a Nokia, a Motorola, a Samsung és a Sony Ericsson után a világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártója.
A várnál jóval nagyobb negyedéves mínuszról számolt a dél-koreai LG Electronics Inc. az idei első negyedévben: nettó vesztesége 122,6 milliárd von (132,3 millió dollár) volt szemben az elemzők 39,4 milliárdos becslésével. Ezzel egyidejűleg az üzemi nyereség 172,9 milliárd von lett, ami jelentősen meghaladja az elemzők 77,9 milliárdos becslését. Szakértők az előbbi fejleményt a lapos képernyők piacán tapasztalható áreséssel, míg az utóbbit a cég prémium színvonalú mobiltelefonjai iránti erős kereslettel magyarázzák. Az árbevétel 5,8 milliárd vonról 6,03 milliárdra nőtt.
A társaságnak - hasonlóan néhány versenytársához - az okoz komoly fejfájást, hogy a folyadékkristályos (LCD) képernyők előretörtek az egyméteres képátlójú tévék piacán, amelyet korábban a plazmatévék uraltak, s mivel az előbbiek olcsóbbak az utóbbiaknál, az árak ezen a részpiacon is meredek esésnek indultak. Ezért lett az LG képernyő-divíziójának üzemi eredményrátája mínusz 16 százalék lett - szemben az egy évvel ezelőtti plusz 2-vel.
Ezzel szemben a mobiltelefon-ágazat jól teljesített: a társaság 15,8 millió készüléket értékesített a negyedévben, amelyeken 6,6 százalékos profitrátát ért el - szemben a tavalyi 1,7 százalékos veszteséggel. Az LG a Nokia, a Motorola, a Samsung és a Sony Ericsson után a világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártója.