Napi Online
Egyharmados árcsökkenés a lapostévé-piacon
Csak a termelés jelentős felfuttatásával tudja tartani a részesedését a lapos tévék piacán a Hitachi, amelyen tavaly 30 százalékkal estek az árak.
A japán Hitachi 75 százalékkal akarja növelni a plazmatévék és 60 százalékkal az LCD-tévék termelését, hogy lépést tartson versenytársaival, elsősorban az előbbi piacot vezető Matsushita Electrickel. Így a 2007/2008-as üzleti évben 1,4 millió plazma és 800 ezer LCD-tévé kerülhet ki a társaság üzemeiből. Egyelőre mindkét ágazatban veszteséges a cég, aminek legfőbb oka, hogy tavaly a versenytársak 30 százalékkal nyomták le az árakat a lapostévék piacán. Ezért a termelés növelése mellett technikai fejlesztésekkel 30 százalékkal csökkentik a gyártási költségeket is. A Hitachi mindezzel 9-ről 13 százalékra akarja növelni részesedését a plazmatévék piacán.
A japán Hitachi 75 százalékkal akarja növelni a plazmatévék és 60 százalékkal az LCD-tévék termelését, hogy lépést tartson versenytársaival, elsősorban az előbbi piacot vezető Matsushita Electrickel. Így a 2007/2008-as üzleti évben 1,4 millió plazma és 800 ezer LCD-tévé kerülhet ki a társaság üzemeiből. Egyelőre mindkét ágazatban veszteséges a cég, aminek legfőbb oka, hogy tavaly a versenytársak 30 százalékkal nyomták le az árakat a lapostévék piacán. Ezért a termelés növelése mellett technikai fejlesztésekkel 30 százalékkal csökkentik a gyártási költségeket is. A Hitachi mindezzel 9-ről 13 százalékra akarja növelni részesedését a plazmatévék piacán.