Napi Online

Robbantani készül az LCD-tévék piacán a Sony

A Sony idén megduplázza Bravia márkájú lapos képernyős televízióit gyártó európai üzemeinek összesített kapacitását.

Ezzel a társaság 2008. március 31-én végződő üzleti évében ötmillió LCD-tévé kerülhet ki a spanyolországi Barcelonában, illetve a szlovákiai Nagyszombaton és Nyitrán található Sony-üzemekből. (A nyitrai üzemet tavaly szeptemberben adták át, felépítésére 73 millió eurót költött a japán társaság.)

A DisplaySearch piackutató cég adatai szerint forgalom alapján a Sony a világ legnagyobb lapostévé-gyártója, ám az öreg kontinensen egyelőre a dél-koreai Samsung mögött csak a második. A japán nagyvállalat menedzsmentje arra számít, hogy a következő 12 hónapban 50 százalékkal nő a síkképernyős tévékészülékek iránti kereslet, és ha ennél gyorsabb termelésbővülést produkálnak, akkor növelhetik piaci részesedésüket.

Az LCD-tévék árait illetően 2007-ben 25 százalékos csökkenést várnak, aminek hátterében részben a technikai fejlesztés, részben a költségek esése, részben az lcd-panelek túlkínálata áll. A Sony a jelenlegi legjobb minőségű képet nyújtó Full High Definition (Full HD) technológiájú készülékek forgalmát akarja növelni a kevésbé fejlett HD Ready-termékek rovására.

A múlt pénteki megjelenést követő hétvégén 600 ezer PlayStation 3 (PS3) videojáték-konzol kelt el az európai áruházakban, illetve szakboltokban. A Sony némileg lebutított géppel lépett az itteni piacra, hogy csökkentse a PS3 árát. Ebben szerepet játszhattak a csalódást keltő korábbi adatok is: a decemberi egyesült államokbeli premieren például az első napokban csak 197 ezer fogyott a játékkonzolból, szemben a 400 ezres értékesítési tervvel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!