Kruza Richárd
Itt a YouTube legújabb riválisa
Az AOL, az MSN és Yahoo bejelentette együttműködési szándékát, miszerint többek között az NBC Universal and News Corp. médiaóriások műsorait is közzéteszik az interneten.
Az új hálózat várhatóan nyáron indul. A most alakuló internetes videomegosztó piacon ez a társulás eddig példa nélküli. Elemzők szerint nem kérdéses, mi késztette ezeket a cégeket arra hogy szövetkezzenek: a jelenleg a Google tulajdonában lévő YouTube szinte még mindig egyedüliként viszi el a pálmát ebben a műfajban és nincs riválisa. Igaz ugyan, hogy a YouTube jelenleg még rövid, 5 percnél rövidebb videoklippeket közöl, a médiacégek viszont attól tartanak, hogy egy nap a YouTube esetleg vátoztat, és hosszabb, teljes terjedelmű televíziós vagy mozifilmes anyagok is megjelennek rajta - ezt nyilván szeretnék megelőzni.
Josh Bernoff, a Forrester Research elemzője szerint: "A médiacégek emberei meg vannak rémülve a YouTube-tól. Hollywood különösen tart egy új, erőteljes internetes oldal esetleges megjelenésétől, mely nem tiszteli a törvényt".
A legtöbb új videomegosztó weboldal egyébként nem mondja ki nyíltan, hogy a YouTube riválisaként szeretne szerepelni. Peter Chernin, a News Corp. vezetője és Jeff Zucker, az NBC Univeral vezérigazgatója nyilatkozatukban közölték, hogy tárgyaltak Eric Schmidt-el, a Google vezérigazgatójával a közös tervekről. "Ez a terv egyáltalán nem a YouTube ellenlábasaként jött létre. Mi már korábban is elmondtuk, régóta hiszünk a széles körben való terjesztés előnyeiben és erejében. Mindenkivel hajlandóak vagyunk tárgyalni, akik egyetértenek a gazdasági és szerzői jogokkal kapcsolatos alapelveinkkel." - hangzott el a nyilatkozatban.
A feltételeknek megfelelően az NBC és a News Corp. műsorai felkerülnek az AOL, a Yahoo és az MSN weboldalaira. Az új rendszernek köszönhetően ezentúl a tévéműsorokat teljes terjedelmükben is meg lehet majd tekinteni.
Az új hálózat várhatóan nyáron indul. A most alakuló internetes videomegosztó piacon ez a társulás eddig példa nélküli. Elemzők szerint nem kérdéses, mi késztette ezeket a cégeket arra hogy szövetkezzenek: a jelenleg a Google tulajdonában lévő YouTube szinte még mindig egyedüliként viszi el a pálmát ebben a műfajban és nincs riválisa. Igaz ugyan, hogy a YouTube jelenleg még rövid, 5 percnél rövidebb videoklippeket közöl, a médiacégek viszont attól tartanak, hogy egy nap a YouTube esetleg vátoztat, és hosszabb, teljes terjedelmű televíziós vagy mozifilmes anyagok is megjelennek rajta - ezt nyilván szeretnék megelőzni.
Josh Bernoff, a Forrester Research elemzője szerint: "A médiacégek emberei meg vannak rémülve a YouTube-tól. Hollywood különösen tart egy új, erőteljes internetes oldal esetleges megjelenésétől, mely nem tiszteli a törvényt".
A legtöbb új videomegosztó weboldal egyébként nem mondja ki nyíltan, hogy a YouTube riválisaként szeretne szerepelni. Peter Chernin, a News Corp. vezetője és Jeff Zucker, az NBC Univeral vezérigazgatója nyilatkozatukban közölték, hogy tárgyaltak Eric Schmidt-el, a Google vezérigazgatójával a közös tervekről. "Ez a terv egyáltalán nem a YouTube ellenlábasaként jött létre. Mi már korábban is elmondtuk, régóta hiszünk a széles körben való terjesztés előnyeiben és erejében. Mindenkivel hajlandóak vagyunk tárgyalni, akik egyetértenek a gazdasági és szerzői jogokkal kapcsolatos alapelveinkkel." - hangzott el a nyilatkozatban.
A feltételeknek megfelelően az NBC és a News Corp. műsorai felkerülnek az AOL, a Yahoo és az MSN weboldalaira. Az új rendszernek köszönhetően ezentúl a tévéműsorokat teljes terjedelmükben is meg lehet majd tekinteni.