Kruza Richárd
Elindította mobilos keresőjét a Yahoo
Mivel a mobiltelefonok ma már az internethez csatlakoznak, kézenfekvő, hogy a fejlesztők a mobil eszközökön is szeretnék látni az internetes keresőgépeket - és természetesen a hozzájuk tartozó reklámokat.
A Yahoo bejelentette új, mobiltelefonos keresőrendszerét, melynek lényege többek között, hogy a keresés mindig a helyhez kötött eredményeket hozza ki. "Úgy érezzük, hogy a mobiltelefonos keresés nem csupán arról szól, hogy a számítógépes rendszert beépítjük a mobiltelefonba. Egy ilyen készüléket nem igazán a kereséshez alakítottak ki, nincs rajta például egér, a sebesség alacsonyabb, a kijelző pedig kisebb" - magyarázta Marco Boerries, a Yahoo elnökhelyettese.
A másik tipikus probléma maga a keresés eredménye, hiszen ha a Yahoo-n beírjuk azt a keresőszót hogy "Washington DC", akkor megjelennek a hivatalos utazási portálok, a kormányzati és szokásos hasonló oldalak. Egy mobiltelefonnál más az igény, ilyen szituációkban nagyobb szükség van a lokalizált információkra, térképekre, időjárásjelentésre stb. Az ilyen felhasználó nem tudományos kutatást akar végezni, hanem az érdekli ki nyerte meg a meccset vagy szüksége van-e esernyőre - és gyors választ szeretne.
Az otthoni vagy vállalati internetes kereséssel szemben támasztott igények más jellegűek mint a mobiltelefonok esetében: otthon vagy a munkahelyen megfelelő hardveres környezetben, munka közben az ember legtöbbször teljeskörű kutatást végez a meghatározott témakörben, ha specifikusabb információra van szüksége akkor pedig leszűkíti a keresést. A mobiltelefon esetében más a helyzet, menet közben az embernek másfajta információk kellenek, mégpedig egy teljesen más jellegű hardverrel a kezében. A Yahoo által bejelentett új rendszer éppen ezen próbál segíteni, hiszen a keresés eredményét tematikusan és helyspecifikusan szűrik, kategóriákba sorolják és lényegesen egyszerűbben jelenítik meg.
Boerries elmondta :"Minden böngészővel rendelkező mobiltelefonra teszünk keresőgépet, és egyetlen kereséssel olyan eredményeket nyújtunk majd a felhasználóknak, amire szükségük van, nem pedig egy hatalmas linklistát." A Yahoo a OneSearch bejelentésével úgy tűnik lekörözte a Google-t és a többi fejlesztőt ebben a témában, hiszen a Yahoo Go nevű szoftver - melyben megtalálható lesz a OneSearch - még ebben az évben meg fog jelenni a Nokia, a Motorola, a Samsung és az LG mobiltelefonjaiban. A telefonok képernyőin keresés közben természetesen reklámok is meg fognak jelenni.
A Yahoo bejelentette új, mobiltelefonos keresőrendszerét, melynek lényege többek között, hogy a keresés mindig a helyhez kötött eredményeket hozza ki. "Úgy érezzük, hogy a mobiltelefonos keresés nem csupán arról szól, hogy a számítógépes rendszert beépítjük a mobiltelefonba. Egy ilyen készüléket nem igazán a kereséshez alakítottak ki, nincs rajta például egér, a sebesség alacsonyabb, a kijelző pedig kisebb" - magyarázta Marco Boerries, a Yahoo elnökhelyettese.
A másik tipikus probléma maga a keresés eredménye, hiszen ha a Yahoo-n beírjuk azt a keresőszót hogy "Washington DC", akkor megjelennek a hivatalos utazási portálok, a kormányzati és szokásos hasonló oldalak. Egy mobiltelefonnál más az igény, ilyen szituációkban nagyobb szükség van a lokalizált információkra, térképekre, időjárásjelentésre stb. Az ilyen felhasználó nem tudományos kutatást akar végezni, hanem az érdekli ki nyerte meg a meccset vagy szüksége van-e esernyőre - és gyors választ szeretne.
Az otthoni vagy vállalati internetes kereséssel szemben támasztott igények más jellegűek mint a mobiltelefonok esetében: otthon vagy a munkahelyen megfelelő hardveres környezetben, munka közben az ember legtöbbször teljeskörű kutatást végez a meghatározott témakörben, ha specifikusabb információra van szüksége akkor pedig leszűkíti a keresést. A mobiltelefon esetében más a helyzet, menet közben az embernek másfajta információk kellenek, mégpedig egy teljesen más jellegű hardverrel a kezében. A Yahoo által bejelentett új rendszer éppen ezen próbál segíteni, hiszen a keresés eredményét tematikusan és helyspecifikusan szűrik, kategóriákba sorolják és lényegesen egyszerűbben jelenítik meg.
Boerries elmondta :"Minden böngészővel rendelkező mobiltelefonra teszünk keresőgépet, és egyetlen kereséssel olyan eredményeket nyújtunk majd a felhasználóknak, amire szükségük van, nem pedig egy hatalmas linklistát." A Yahoo a OneSearch bejelentésével úgy tűnik lekörözte a Google-t és a többi fejlesztőt ebben a témában, hiszen a Yahoo Go nevű szoftver - melyben megtalálható lesz a OneSearch - még ebben az évben meg fog jelenni a Nokia, a Motorola, a Samsung és az LG mobiltelefonjaiban. A telefonok képernyőin keresés közben természetesen reklámok is meg fognak jelenni.