SG.hu
Külföldön is piacot szerzett az Adverticum
Magyarország piacvezető online hirdetési hálózata és adserver szolgáltatója, az Adverticum Zrt., szerződést kötött egy nyugat-európai hirdetési hálózatot építő céggel, amely német, svájci, spanyol, svéd és angol tartalomszolgáltatókból áll össze - közölte a cég.
Az Adverticum Zrt.-t 2001-ben alapították 24,5 millió forint alaptőkével, hálózatát Magyarországon már közel félezer site használja, éves árbevétele 2006-ban elérte a 220-240 millió forintot, ezzel társaság szolgáltatása a magyar piac 80-90 százalékát fedi le. Néhány Magyarországon is érdekelt nemzetközi cég révén vannak partnerei Romániában és Horvátországban is. A szerződés értelmében az Adverticum adserver szolgáltatását a németországi cég saját nevén szolgáltatja hazai és külföldi partnereinek, ez az oka, hogy a szerződő partner kilétét a felek üzleti titokként kezelik.
Vértes János, a társaság elnöke szerint bár a szerződéskötés utáni első évben a várható bevételnövekedés a piaci volumenhez képest 10-20 százalékkal nő, a német partner nyugat-európai hirdetési hálózata révén a következő 3 évben a cég megtöbbszörözheti árbevételét. Az cég által kiszolgált online hirdetések száma 2005 és 2006 júliusa között egy év alatt megduplázódott, 2006 második felében fél év alatt megháromszorozódott, és 2007 januárjában a havi mennyiség elérte a 10 milliárdot. A cég a németországi üzletkötésen túl további partnerekkel is tárgyal és leányvállalatok alapítását is tervezi több európai országban.
Az Adverticum Zrt.-t 2001-ben alapították 24,5 millió forint alaptőkével, hálózatát Magyarországon már közel félezer site használja, éves árbevétele 2006-ban elérte a 220-240 millió forintot, ezzel társaság szolgáltatása a magyar piac 80-90 százalékát fedi le. Néhány Magyarországon is érdekelt nemzetközi cég révén vannak partnerei Romániában és Horvátországban is. A szerződés értelmében az Adverticum adserver szolgáltatását a németországi cég saját nevén szolgáltatja hazai és külföldi partnereinek, ez az oka, hogy a szerződő partner kilétét a felek üzleti titokként kezelik.
Vértes János, a társaság elnöke szerint bár a szerződéskötés utáni első évben a várható bevételnövekedés a piaci volumenhez képest 10-20 százalékkal nő, a német partner nyugat-európai hirdetési hálózata révén a következő 3 évben a cég megtöbbszörözheti árbevételét. Az cég által kiszolgált online hirdetések száma 2005 és 2006 júliusa között egy év alatt megduplázódott, 2006 második felében fél év alatt megháromszorozódott, és 2007 januárjában a havi mennyiség elérte a 10 milliárdot. A cég a németországi üzletkötésen túl további partnerekkel is tárgyal és leányvállalatok alapítását is tervezi több európai országban.