Napi Online
Bízalom övezi a Yahoo új hirdetési rendszerét
Mintegy hat százalékkal emelkedett a világ egyik legismertebb internetes keresőprogramját működtető Yahoo részvényeinek árfolyama tegnap, annak ellenére, hogy az amerikai társaság nettó nyeresége 61 százalékkal, 269 millió dollárra csökkent a negyedik negyedévben.
Az árbevétel - a társaság internetes oldalain megjelenő hirdetéseket közvetítő reklámügynökségeknek fizetett összegeket nem számítva - 15 százalékkal, 1,23 milliárd dollárra emelkedett. A befektetők két ok miatt hagyták figyelmen kívül a jelentős profitcsökkenést.
Az egyik, hogy az egy évvel korábbi eredményt javította a Yahoo China értékesítéséből származó egyszeri árbevétel és nyereség, miközben az ideit rontották az alkalmazottak részvényopciós programjával kapcsolatos kiadások. A másik, hogy a társaság bejelentette: elkészült Panama nevű új hirdetési rendszere, amely hatékonyabban fogja a Yahoo keresőprogramjához kapcsolni a reklámokat, mint elődje, következésképpen várhatóan növekednek a cég bevételei.
Az árbevétel - a társaság internetes oldalain megjelenő hirdetéseket közvetítő reklámügynökségeknek fizetett összegeket nem számítva - 15 százalékkal, 1,23 milliárd dollárra emelkedett. A befektetők két ok miatt hagyták figyelmen kívül a jelentős profitcsökkenést.
Az egyik, hogy az egy évvel korábbi eredményt javította a Yahoo China értékesítéséből származó egyszeri árbevétel és nyereség, miközben az ideit rontották az alkalmazottak részvényopciós programjával kapcsolatos kiadások. A másik, hogy a társaság bejelentette: elkészült Panama nevű új hirdetési rendszere, amely hatékonyabban fogja a Yahoo keresőprogramjához kapcsolni a reklámokat, mint elődje, következésképpen várhatóan növekednek a cég bevételei.