Napi Online
A tévére hallgat a magyar, ha költi a pénzét
Magyarországon a vásárlási döntésekre az európai átlagnál jobban hat a fogyasztókra a tévében és nyomtatott sajtóban látható hirdetés, valamint egy márkáról vagy vállalatról szerzett korábbi tapasztalat - derül ki az ACNielsen jelentéséből.
A hagyományos médiareklám minden harmadik megkérdezett magyar felnőttet befolyásol, amikor hitelfelvételre vagy valamilyen banki szolgáltatás igénybe vételére készül. De az MP3-lejátszó, mobiltelefon, divatos ruházatai cikkek vagy súlycsökkentő termékek vásárlásánál is legalább minden negyedik válaszadó figyelembe veszi a tévében vagy újságokban látott hirdetéseket. Az európai átlagos mutatók ennél alacsonyabbak.
Másik magyar sajátosság, hogy nálunk többet számít egy márkával vagy céggel kapcsolatos korábbi saját tapasztalat, mint más európai országokban. Autót vagy mobiltelefont ugyanis a magyar válaszadók 44-44 százaléka szerez be úgy, hogy támaszkodik előző vásárlásainak élményeire. A bankválasztásnál minden harmadik, nyaralás vagy szabadidő szervezésénél minden negyedik felnőtt veszi figyelembe előző élményeit.
Autóvásárlásnál a megkérdezett magyarok legtöbbjét a márka vagy a gyártó cég jó híre befolyásolja. Ékszernél és divatos ruházati cikknél a kirakat a tájékozódás legfontosabb forrása.
Az internet-használók világszerte, így Magyarországon is kimagasló arányban élnek a lehetőségekkel, hogy körülnézzenek a weben, mielőtt döntenek vásárlásaikról - áll a jelentésben. Nyaralás vagy szabadidős program előkészítésénél a netezők 71, banki szolgáltatás igénybe vétele és hitelfelvétel előtt 63, illetve 62, mobil telefon vagy MP3-lejátszó vásárlását megelőzően 60 és 57 százaléka néz körül a világhálón.
A világhálón hozzáférhető vásárlási információk Magyarországon az internet-használók egyelőre alacsony, mindössze 25 százalék körüli aránya miatt nem érvényesülnek olyan hatékonyan, mint általában a vizsgált országokban.
A hagyományos médiareklám minden harmadik megkérdezett magyar felnőttet befolyásol, amikor hitelfelvételre vagy valamilyen banki szolgáltatás igénybe vételére készül. De az MP3-lejátszó, mobiltelefon, divatos ruházatai cikkek vagy súlycsökkentő termékek vásárlásánál is legalább minden negyedik válaszadó figyelembe veszi a tévében vagy újságokban látott hirdetéseket. Az európai átlagos mutatók ennél alacsonyabbak.
Másik magyar sajátosság, hogy nálunk többet számít egy márkával vagy céggel kapcsolatos korábbi saját tapasztalat, mint más európai országokban. Autót vagy mobiltelefont ugyanis a magyar válaszadók 44-44 százaléka szerez be úgy, hogy támaszkodik előző vásárlásainak élményeire. A bankválasztásnál minden harmadik, nyaralás vagy szabadidő szervezésénél minden negyedik felnőtt veszi figyelembe előző élményeit.
Autóvásárlásnál a megkérdezett magyarok legtöbbjét a márka vagy a gyártó cég jó híre befolyásolja. Ékszernél és divatos ruházati cikknél a kirakat a tájékozódás legfontosabb forrása.
Az internet-használók világszerte, így Magyarországon is kimagasló arányban élnek a lehetőségekkel, hogy körülnézzenek a weben, mielőtt döntenek vásárlásaikról - áll a jelentésben. Nyaralás vagy szabadidős program előkészítésénél a netezők 71, banki szolgáltatás igénybe vétele és hitelfelvétel előtt 63, illetve 62, mobil telefon vagy MP3-lejátszó vásárlását megelőzően 60 és 57 százaléka néz körül a világhálón.
A világhálón hozzáférhető vásárlási információk Magyarországon az internet-használók egyelőre alacsony, mindössze 25 százalék körüli aránya miatt nem érvényesülnek olyan hatékonyan, mint általában a vizsgált országokban.