Berta Sándor
Hozzászólásokat cenzúráz a YouTube
Felzúdulást váltott ki, hogy a népszerű videoportál cenzúrázza az egyes felvételeket. Az oldal vezetőit állítólag a CBS amerikai televíziós csatorna képviselői kérték meg az általuk sértőnek tartott felhasználói megjegyzések törlésére.
A YouTube a CBS rövid klipjeihez beérkező üzenetek cenzúrázására egy külön szűrőt alkalmaz. Ezentúl minden sértőnek minősített megjegyzés nem az eddig megszokott módon az adott videó alatt, hanem egy külön oldalon fog megjelenni. "Csupán azt szeretnénk, hogy a nyitóoldal némileg tisztább legyen" - nyilatkozta Quincy Smith, a CBS Interactive elnöke. A szűrő a minősíthetetlen kommentárokat azonnal törli, majd a rendszer által megjeleníthetőnek ítélt megjegyzéseket a YouTube és a CBS munkatársai még egyszer átnézik, hogy még véletlenül se maradjon, maradhasson a szövegek között esetleg sértő szó vagy mondat.
A YouTube és a televíziós csatorna novemberben kötöttek licencmegállapodást, melynek értelmében a CBS tartalmakkal látja el a világ egyik legnépszerűbb videoportálját. Azonban nemcsak a CBS akarja cenzúráztatni a videókhoz leadott kommentárokat, hanem más tartalomszolgáltatók is. "A CBS az egyik legfontosabb partnerünk, azonban a közösségünk tagjai legalább annyira fontosak a számunkra" - próbálta a helyzetet menteni magyarázkodásával Suzie Reider, a YouTube marketingigazgatója.
A CBS videoklipjei az egyik legnézettebbek az oldalon, így az intézkedés érthetően nagy felzúdulást váltott ki. Hasonló megoldásokat ugyanakkor más népszerű videoportálok vezetői nem alkalmaznak. "Amíg a felvételekhez fűzött megjegyzések nem sértik meg a törvényeket, nem veszélyeztetik az ifjúságot, nem népszerűsítik az erőszakot vagy nem pornográf tartalmúak, addig eszünkbe sem jut egy ilyen lépés megtétele. Ez ellentétes lenne a Web 2.0 filozófiájával" - nyilatkozta Tilo Bonow, a MyVideo oldal szóvivője.
A cenzúrázás azért érdekes, mert nemrég derült ki, hogy a CBS, a Fox, a Viacom és az NBC egy később akár a YouTube legfőbb konkurensének számító videoportált akarnak létrehozni.
A YouTube a CBS rövid klipjeihez beérkező üzenetek cenzúrázására egy külön szűrőt alkalmaz. Ezentúl minden sértőnek minősített megjegyzés nem az eddig megszokott módon az adott videó alatt, hanem egy külön oldalon fog megjelenni. "Csupán azt szeretnénk, hogy a nyitóoldal némileg tisztább legyen" - nyilatkozta Quincy Smith, a CBS Interactive elnöke. A szűrő a minősíthetetlen kommentárokat azonnal törli, majd a rendszer által megjeleníthetőnek ítélt megjegyzéseket a YouTube és a CBS munkatársai még egyszer átnézik, hogy még véletlenül se maradjon, maradhasson a szövegek között esetleg sértő szó vagy mondat.
A YouTube és a televíziós csatorna novemberben kötöttek licencmegállapodást, melynek értelmében a CBS tartalmakkal látja el a világ egyik legnépszerűbb videoportálját. Azonban nemcsak a CBS akarja cenzúráztatni a videókhoz leadott kommentárokat, hanem más tartalomszolgáltatók is. "A CBS az egyik legfontosabb partnerünk, azonban a közösségünk tagjai legalább annyira fontosak a számunkra" - próbálta a helyzetet menteni magyarázkodásával Suzie Reider, a YouTube marketingigazgatója.
A CBS videoklipjei az egyik legnézettebbek az oldalon, így az intézkedés érthetően nagy felzúdulást váltott ki. Hasonló megoldásokat ugyanakkor más népszerű videoportálok vezetői nem alkalmaznak. "Amíg a felvételekhez fűzött megjegyzések nem sértik meg a törvényeket, nem veszélyeztetik az ifjúságot, nem népszerűsítik az erőszakot vagy nem pornográf tartalmúak, addig eszünkbe sem jut egy ilyen lépés megtétele. Ez ellentétes lenne a Web 2.0 filozófiájával" - nyilatkozta Tilo Bonow, a MyVideo oldal szóvivője.
A cenzúrázás azért érdekes, mert nemrég derült ki, hogy a CBS, a Fox, a Viacom és az NBC egy később akár a YouTube legfőbb konkurensének számító videoportált akarnak létrehozni.