Napi Online
Hirdetési együttműködés 176 újság és a Yahoo között
Együttműködési megállapodást írt alá hét lapkiadó vállalattal a Yahoo Inc., amelynek értelmében a tulajdonukban lévő összesen 176 napilap az internetes vállalkozás technológiáját is felhasználja hirdetéseik megjelentetésére.
A helyi terjesztésű újságok így szélesebb olvasóközönséghez juttathatják el a reklámokat, az apróhirdetéseket, illetve az állást keresők és kínálók hirdetéseit. A megegyezés annyiban meglepetés, hogy a nyomtatott sajtó és a vezető internetes portálok eddig élethalálharcot folytattak egymással az olvasókért. Ebben a hagyományos újságok álltak vesztésre, minthogy egyre több vásárlójuk és hirdetőjük vándorolt át az egyre könnyebben, egyre több helyen ingyen hozzáférhető internetes médiához. Bár megpróbáltak összeállni internetes szolgáltatókkal hirdetéseik online megjelentetése érdekében, ezek nézettsége nem volt versenyképes a legismertebb keresőoldalak népszerűségével.
Az új helyzetben nem vagy-vagy alapon kínálják a hirdetési lehetőségeket korábbi versenytársaikkal szemben állva, hanem is-is, azaz a feladók egy vásárlással kétféle médiumba juttathatják el üzeneteiket. Az üzlettel a Yahoo közelebb jutott annak a céljának az eléréséhez, hogy létrehozza az internetes média legátfogóbb hirdetési hálózatát. Emellett hosszabb távon programajánlókon is osztozhat a nyomtatott lapokkal, összekötve azt az események helyszínéhez vezető utat térképen megmutató internetes keresőszolgáltatásával.
A Yahoohoz hasonló kísérleti együttműködést indított több tucat újsággal a Google is, azzal a - nem kis - különbséggel, hogy itt éppen fordított a kapcsolat: az internetes cég helyezi el hirdetéseit a nyomtatott sajtóban. A tervek szerint a jövőben rádió- és tévéállomásokkal is kötnek hasonló üzletet.
A helyi terjesztésű újságok így szélesebb olvasóközönséghez juttathatják el a reklámokat, az apróhirdetéseket, illetve az állást keresők és kínálók hirdetéseit. A megegyezés annyiban meglepetés, hogy a nyomtatott sajtó és a vezető internetes portálok eddig élethalálharcot folytattak egymással az olvasókért. Ebben a hagyományos újságok álltak vesztésre, minthogy egyre több vásárlójuk és hirdetőjük vándorolt át az egyre könnyebben, egyre több helyen ingyen hozzáférhető internetes médiához. Bár megpróbáltak összeállni internetes szolgáltatókkal hirdetéseik online megjelentetése érdekében, ezek nézettsége nem volt versenyképes a legismertebb keresőoldalak népszerűségével.
Az új helyzetben nem vagy-vagy alapon kínálják a hirdetési lehetőségeket korábbi versenytársaikkal szemben állva, hanem is-is, azaz a feladók egy vásárlással kétféle médiumba juttathatják el üzeneteiket. Az üzlettel a Yahoo közelebb jutott annak a céljának az eléréséhez, hogy létrehozza az internetes média legátfogóbb hirdetési hálózatát. Emellett hosszabb távon programajánlókon is osztozhat a nyomtatott lapokkal, összekötve azt az események helyszínéhez vezető utat térképen megmutató internetes keresőszolgáltatásával.
A Yahoohoz hasonló kísérleti együttműködést indított több tucat újsággal a Google is, azzal a - nem kis - különbséggel, hogy itt éppen fordított a kapcsolat: az internetes cég helyezi el hirdetéseit a nyomtatott sajtóban. A tervek szerint a jövőben rádió- és tévéállomásokkal is kötnek hasonló üzletet.