SG.hu
A Vatera az év internetes kereskedője
Közönségszavazás, majd az azt követő szakmai zsűri döntése alapján az Inter-Európa Bank és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége, valamint a Kirowski által életre hívott "Év Internetes Kereskedője Díj" 2006. évi nyertese az online piacteret működtető VATERA.hu weboldal lett. Az Év legígéretesebb internetes kereskedője a PPO.hu.
Az Év Internetes Kereskedője Díj ünnepélyes kiosztására 2006. november 8-án az Inter-Európa Bank székházában került sor. A megtisztelő cím elnyerésével a VATERA.hu jogot szerzett arra, hogy egy évig használhassa "Az Év Internetes Kereskedője 2006" megjelölését, valamint az alapítók és a médiatámogatók által felajánlott online kampányt, és számos további kedvezményt is igénybe vehet. A fődíj mellett a szakmai zsűri kiválasztotta az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is, amit az online piacon egyedülálló, egyenlegfeltöltő portál, a PPO.hu nyert meg.
A közel 1000 jelölt áruházból a legtöbb szavazatot kapott TOP 10 internetes áruház az alábbi volt: Bookline.hu, Dvdrent.hu, Edigital.hu, Fotexnet.hu. Lencsebolt.hu, Netpincér.hu Ppo.hu, Surányihifi.hu, Vatera.hu, Xpress.hu. A szoros versenyben többen már másodszor kerültek be a döntőbe, ilyen a tavalyi győztes, a Bookline, a Netpincér és a Fotexnet, akik tavaly is az élmezőnyben végeztek. A döntősök közé két dvd-bolt és kölcsönző is bekerült (Dvdrent.hu, Xpress.hu), a Fotex csoportot pedig két online áruházával is a legjobbak közé szavazták. További érdekesség, hogy a legnépszerűbb tízből három olyan online piactér is szerepelt, akiknek nincsenek saját termékeik, hanem ún. közvetítői munkát végeznek. Érdekesség, hogy bizonyos szűk szegmenseket kiszolgáló áruházakból is (Lencsebolt, Surányihifi, Xpress) egyre többen képviseltették magukat a legjobbak között.
A zsűri a döntéshez többek között értékelte a vállalkozások üzleti modelljeit, az elért üzleti eredményeket, a felhasználó-barátságot, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetők minőségét, az ismertséget, az alapkoncepció és ötlet egyediségét, a megvalósítás és a használhatóság minőségét is. Az igen szoros versenyben szinte fej-fej mellett versengtek az online piac legnagyobb képviselői, melyek közül a Vatera folyamatosan növekvő dinamikus fejlődésével tört az első helyre. Az Év Legígéretesebb Internetes kereskedőjét a TOP 30, legtöbb szavazatot kapott kereskedő közül választotta ki a zsűri.
A szakmai zsűri neves hazai szervezetek képviselőiből állt: Budapesti Corvinus Egyetem eBusiness Kutatóközpont, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Információ és Tudásmenedzsment Tanszék, Central European University, Index.hu, Informatikai Vállalkozások Szövetsége, Inter-Európa Bank, Kirowski, Origo.hu, Portfolio.hu (NET Média Rt.), Sanoma Budapest Zrt., Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért. A díj médiatámogatói: [origo], az Index, a Portfolio.hu, az Admail és az eBroker.
Az Év Internetes Kereskedője Díj ünnepélyes kiosztására 2006. november 8-án az Inter-Európa Bank székházában került sor. A megtisztelő cím elnyerésével a VATERA.hu jogot szerzett arra, hogy egy évig használhassa "Az Év Internetes Kereskedője 2006" megjelölését, valamint az alapítók és a médiatámogatók által felajánlott online kampányt, és számos további kedvezményt is igénybe vehet. A fődíj mellett a szakmai zsűri kiválasztotta az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is, amit az online piacon egyedülálló, egyenlegfeltöltő portál, a PPO.hu nyert meg.
A közel 1000 jelölt áruházból a legtöbb szavazatot kapott TOP 10 internetes áruház az alábbi volt: Bookline.hu, Dvdrent.hu, Edigital.hu, Fotexnet.hu. Lencsebolt.hu, Netpincér.hu Ppo.hu, Surányihifi.hu, Vatera.hu, Xpress.hu. A szoros versenyben többen már másodszor kerültek be a döntőbe, ilyen a tavalyi győztes, a Bookline, a Netpincér és a Fotexnet, akik tavaly is az élmezőnyben végeztek. A döntősök közé két dvd-bolt és kölcsönző is bekerült (Dvdrent.hu, Xpress.hu), a Fotex csoportot pedig két online áruházával is a legjobbak közé szavazták. További érdekesség, hogy a legnépszerűbb tízből három olyan online piactér is szerepelt, akiknek nincsenek saját termékeik, hanem ún. közvetítői munkát végeznek. Érdekesség, hogy bizonyos szűk szegmenseket kiszolgáló áruházakból is (Lencsebolt, Surányihifi, Xpress) egyre többen képviseltették magukat a legjobbak között.
A zsűri a döntéshez többek között értékelte a vállalkozások üzleti modelljeit, az elért üzleti eredményeket, a felhasználó-barátságot, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetők minőségét, az ismertséget, az alapkoncepció és ötlet egyediségét, a megvalósítás és a használhatóság minőségét is. Az igen szoros versenyben szinte fej-fej mellett versengtek az online piac legnagyobb képviselői, melyek közül a Vatera folyamatosan növekvő dinamikus fejlődésével tört az első helyre. Az Év Legígéretesebb Internetes kereskedőjét a TOP 30, legtöbb szavazatot kapott kereskedő közül választotta ki a zsűri.
A szakmai zsűri neves hazai szervezetek képviselőiből állt: Budapesti Corvinus Egyetem eBusiness Kutatóközpont, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Információ és Tudásmenedzsment Tanszék, Central European University, Index.hu, Informatikai Vállalkozások Szövetsége, Inter-Európa Bank, Kirowski, Origo.hu, Portfolio.hu (NET Média Rt.), Sanoma Budapest Zrt., Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért. A díj médiatámogatói: [origo], az Index, a Portfolio.hu, az Admail és az eBroker.