MTI

Utube kontra YouTube

Beperelte a YouTube amerikai internetes videoportált egy amerikai szerszámgép-forgalmazó cég, mert az angolul azonosan kiejtett utube nevű honlapját elözönlik az előbbinek szánt, a letöltött videókkal elégedetlen vagy éppen újakat sürgető ügyfelek megkeresései.

A Universal Tube már egy évtizede reklámozta termékeit a utube.com webcímen. Amióta azonban megkezdte működését 2005-ben a YouTube.com, naponta ezerszámra kapja a megkereséseket azoktól, akik nem figyeltek fel az eltérő írásmódra és összekeverik a két azonos kiejtésű címet. Ezzel a utube.com portál, amelyet kisebb forgalomra méreteztek, telítetté vált és a cégnek komoly pénzt kell költenie arra, hogy saját ügyfeleivel fenn tudja tartani a kapcsolatot.

A Universal Tube azt szeretné elismertetni, hogy a YouTube, amelyet októberben 1,65 milliárd dollárért (337 milliárd forint) vásárolt meg a Google internetes óriáscég, az azonos hangzású domain-névvel megsértette a utube.com szellemi tulajdonát, és ezért az alperesnek meg kellene változtatnia a portálja nevét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hunreal #23
    Nem mondasz hülyeséget, de az is lehet, hogy most fogyott el a cég türelme a bolondok e-mailei miatt. Bár ezt mi soha sem tudjuk meg.
  • raingun #22
    Érdekes hogy az ilyen reklamálók mindig megvárják az adott cég tőkeerőssé vállását...
    Fél éve ugyanilyen népszerű volt már a youtube (tehát a probléma ugyanúgy adott volt) csak akkor még perekkel fenyegették a tartalom miatt, most hogy a Google felvásárolta, egyből fájni kezdett a dolog?
  • Hunreal #21
    És itt a pont...!!! Szerencse, hogy van még az sg-n normális ember..! Nekem már nem volt türelmem..de köszi, hogy befejezted! Igaz ezután is jön a duma másoktól, de őszintén..: Ki a f*szt érdekel? :D Majd maguknak elmagyararázzák a saját nyelvükön, azt örüljenek maguknak.. :D
  • Cat #20
    ez ugyanolyan, mintha te laknál valahol, és hirtelen mellédépítenek egy autópályát. Annyira közel nincs, hogy pereskedhess miatta, meg akkor még nem is érdekelt, mert messze van, de arra nem gondolt senki, hogy egy rávezető utat is építenek, ami pont a házad előtt megy el. A forgalom szép lassan növekszik annyira, hogy már azt veszed észre hogy szar helyen laksz. Igenis lehet értékcsökkenés miatt perelni, és jogszerű, mivel a youtube okozta ezt az értékcsökkenést. Ez nem olyan, hogy esik az eső, ami egy természeti körülmény. Piaci KÁRT okozott a szerszámgépgyártónak azzal, hogy megjelent a szinen. Ezt a kárt nagyon egyszerű bizonyítani, csupán be kell mutatni pártizezer hülye emberke a youtubenak szóló levelét, amik eltömítik a levelezőszervert (karbantartási költségekről számlát bemutat), és meg kell mutatni, hogy 9 éven át mondjuk ezer dollárt fizetett a sávszélességért, az utóbbi egy évben viszont a megnövekedett forgalom miatt már 15 ezret, plusz háromszor akkora gépet kellett venni. Ezek mind bizonyítható tények.

    A youtube kötelessége az, hogy az embereket tájékoztassa arról, hogy az utube=\youtube. Hogy hogy állapodnak végül meg, azt eldönteni a bíróság joga, de szerintem mindenképp kell fizetnie a Youtubenak valamennyit.
  • Tocke #19
    Már nem azért, de ezzel kezdtem: "Esetleg Google biztosítson nagyobb servert a cégnek ingyen ;) Plusz viszontreklám mindkét oldalra. "
  • Cumi #18
    Ezzel en is egyetertek, de benczuzs egesz masrol beszelt. Bar amerikaban akar meg ezt a pert is meg lehet nyerni, es ha csak egy "kis" karteritest kapnak, akkor vegulis lehet hogy megeri. :)
  • QuippeR #17
    nem is hibáztatok senkit, csak azért mikor egy 337 milliárd forintos üzletről van szó (Hunreal elintézi azzal, hogy "egy ratyi oldal"), aminek éves szinten több tízmilló, százmillió felhasználója van, és mint internetes üzlet a domain neve a legegyszerűbb ismertetőjele, akkor talán nem ennek a "ratyi oldalnak" kéne pereket kapni a nyakába, mert valakinek a domaincíme hasonlít az övére.

    persze más lenne a helyzet, ha ebből a youtube-nak anyagi előnye lenne (mármint abból, hogy a utube.com már régóta létezik), de ez nem így van. innentől a utube-nak el kell fogadnia, hogy ez egy internetes körülmény, olyan mint mikor esik az eső: nem lehet vele mit csinálni, maximum arrébrakni a gyárat (domain-nevet váltani). vagy mondjuk a pereskedésnél kicsit kreatívabb megoldást választani, amiből esetleg valós hasznot is lehetne húzni...
  • Cumi #16
    Ez mind rendben van mondjuk egy Coca Cola szintu cegnel. De egy kis cegnel erre nincs lehetoseg. Pl nincs penz valakit alkalmazni arra, hogy figyelje a netet.

    Es gondolom kb ez lehet a helyzet a utube cegnel is, ezert oket tenyleg nem lehet hibaztatni.
  • Emmegki #15
    Marha egyszerű. Rakjanak ki egy linket a youtube-ra, jól látható helyre. Talán még a youtube-nak is megérné hogy fizessen érte nekik.
  • benczurzs #14
    Értelek, teljesen megértelek.
    Te pont az a réteg vagy, aki már X éve benne él, és nem ért sok újdonságot, mert apáink is így csinálták, 20 évvel ezelőtt jó volt az úgy, akkor most is jó, akkor minek változtatni ?

    De a világ megváltozott.
    Az események felgyorsultak, az üzleti életben más fontos paraméterek is belejátszanak, a vezetés egy módszertan lett. Nem szakmai, hanem üzleti alapon.
    Már nem az a jó vezető, aki 20 fát kivág egy óra alatt, míg a többiek csak 2-t.
    Az a jó vezető, aki "vezetni" tud.
    Tudom ezt nehéz belátni, és mit tudhatnak, azok a "srácok", akik épp hogy most szabadultak az egyetemről, nincs még semmi tapasztalatuk.
    De ők másképp látják a világot, sok mindenre fel vannak készülve, amire te még nem. Sok módszertant ismernek, sok eljárást,.....
    Gyorsabb a világ, és meg is változott.
    pl.: Szerinted miért van vállalat belső folyamat fejlesztési managelés ?
    Hogy a vállalat belső működése minnél jobb legyen, mert sok ember ül az igazgatói székben, akinek nem ott kéne ülnie, de van megoldás.
    BPR, CPM -ről már hallottál ?
    vagy a CRM ? ha már vevőknél tartunk.
    Ezek olyan módszertanok, amik sokat segíthetnek, hogy ne az igazgató vigyen mindent a vállán, és ne ő döntsön minderől, ami a cég életében felmerül, mert akkor másra nem marad ideje. Optimális felelősség, és hatáskörmegosztás.
    Tudom új gondolatok, de ez a jövő.

    Az igazgató stratégiát alkot, a cég jövőjéről, az előrelépésről gondolkodik,
    attól mert a nagyapám kis cégét vezetem, tegyük fel fát vágok 3-4 emberrel.
    És már 40 éve ezt csináljuk, az már nagy multú cég ?
    És hogy mit teszek le az asztalra, arra pár év, nemtöbb és visszatérhetünk, mert azokban a projectben, amikben részt veszek, magas szintű támogatók vannak.
    Az egyik cég európai igazgatójának kijelentésére a magyar igazgató személyesen jelentette ki, hogy támogat minket, + egy minisztérium is.
    Ezenkívül egy másik projectben, egy nemzetközi konzorciumban töltök be kulcspozíciót.
    És még csak tanulok.
    [/OFF]