MTI
Egyre jobban terjed az IP-telefónia
Miközben a vállalatok mind kevesebbet költenek a hagyományos telefóniára, az interneten keresztüli kommunikációra (IP-telefonia, VoIP) egyre több pénzt költenek: az előrejelzések szerint 2007-ben világszerte a nagyvállalati telefonköltések 90 százalékát már az IP-megoldásokra fordítják.
A NextiraOne Magyarország Kft., az Interware Internet Szolgáltató Zrt. és a Cisco Systems Magyarország közös sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten elhangzott: a vállalati költéseket tekintve 2005-ben volt a fordulópont, ekkor haladták meg először az IP-telefóniára (IP - Internet Protocol Communications)költött összegek a hagyományos megoldásokét. A trend az idén is folytatódik, hiszen 2006-ban a Synergy Research Group felmérése szerint a telefónia-beruházások 75 százalékát már az IP-re fordított összegek teszik ki.
A VoIP (Voice over Internet Protocol) és az IP-telefónia fejlődését jellemzi, hogy míg a Cisco 2001-2004 között összesen 1 millió internetes telefont adott el a világon, addig ma már 3-4 hónap alatt értékesít ugyanennyit. Az IP-telefont és -rendszereket gyártó és forgalmazó Cisco világszintű részesedése 42 százalék, míg a magyar piacon ez az arány 40 százalék körüli.
Kérdésekre válaszolva elhangzott: az informatikai és telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó NextiraOne új telefonrendszer-eladásain belül már 80 százalékot tesz ki az IP-telefon. Magyarországon jelenleg 700.000 installált vállalati mellék van, s ezekből évente 60-80 ezret állítanak át az új technológiára.
Az eseményen elhangzott: az IP-telefónia és a hagyományos közel azonos áron beszerezhető, de vannak olcsóbb hagyományos megoldások is. Ugyanakkor az IP-hálózaton történő hívás olcsóbb, s a rendszer fenntartása, illetve a teljes életciklusra vonatkozó költsége is jóval alacsonyabb a hagyományosénál. Különösen akkor, ha az IP-telefon hálózatot teljesen integrálják az informatikai rendszerrel.
A NextiraOne Magyarország Kft., az Interware Internet Szolgáltató Zrt. és a Cisco Systems Magyarország közös sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten elhangzott: a vállalati költéseket tekintve 2005-ben volt a fordulópont, ekkor haladták meg először az IP-telefóniára (IP - Internet Protocol Communications)költött összegek a hagyományos megoldásokét. A trend az idén is folytatódik, hiszen 2006-ban a Synergy Research Group felmérése szerint a telefónia-beruházások 75 százalékát már az IP-re fordított összegek teszik ki.
A VoIP (Voice over Internet Protocol) és az IP-telefónia fejlődését jellemzi, hogy míg a Cisco 2001-2004 között összesen 1 millió internetes telefont adott el a világon, addig ma már 3-4 hónap alatt értékesít ugyanennyit. Az IP-telefont és -rendszereket gyártó és forgalmazó Cisco világszintű részesedése 42 százalék, míg a magyar piacon ez az arány 40 százalék körüli.
Kérdésekre válaszolva elhangzott: az informatikai és telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó NextiraOne új telefonrendszer-eladásain belül már 80 százalékot tesz ki az IP-telefon. Magyarországon jelenleg 700.000 installált vállalati mellék van, s ezekből évente 60-80 ezret állítanak át az új technológiára.
Az eseményen elhangzott: az IP-telefónia és a hagyományos közel azonos áron beszerezhető, de vannak olcsóbb hagyományos megoldások is. Ugyanakkor az IP-hálózaton történő hívás olcsóbb, s a rendszer fenntartása, illetve a teljes életciklusra vonatkozó költsége is jóval alacsonyabb a hagyományosénál. Különösen akkor, ha az IP-telefon hálózatot teljesen integrálják az informatikai rendszerrel.