Napi Online

Karácsonyi sláger maradhat az LCD-tévé

Úgy tűnik, az LCD- és plazmatévé az idei karácsonynak is a slágerterméke marad. Egyes 82 centiméteres képátlójú készülékekért már 200 ezer forintnál kevesebbet kell majd fizetni, így a tavalyi szinthez képest 40-50 százalékkal alacsonyabb az ára, de a nyári focivébé óta is 30 százalékos a csökkenés.

Győrben ma nyílik a Saturn elektronikai szakáruházlánc harmadik tagja. Az új üzlet - a többihez hasonlóan - 3400 négyzetméter alapterületű és nagyjából 45 ezer féle terméket kínál. A cég tervei szerint a jövőben a nagyobb vidéki városokban lesz Saturn, illetve a fővárosban is várható még néhány egység. A Saturn a karácsonyi szezonnyitásra időzítette új áruházának átadását, ezzel Győrben is belehasít a szórakoztatóelektronikai piacba.

A remények szerint az idei karácsony legnagyobb slágerterméke az lcd- és plazmatévé marad, abból is a 32 colos, vagyis a 82 centiméteres. Ennek ára karácsonyra 200 ezer forint alá esik és ezzel árban is felveszi a versenyt a hagyományos készülékekkel. Balogh Péter, a Saturn koncepciómenedzsere lapunknak elmondta: a cég televízióértékesítésből származó bevételének 70 százalékát a plazma- és az lcd-k eladása adja. Egy-egy akció során 150-200 terméket is értékesítenek néhány hét alatt.

A plazmák ára egyébként a labdarúgó-világbajnokság óta 30 százalékkal csökkent, a tavalyi szinttől pedig 40-50 százalékkal marad el. Balogh Péter szerint a karácsonyi szezon másik nagy slágere a navigációs eszköz lesz, amelyből egyre több fajta kerül ki a polcokra. Az mp3, a digitális fényképező ugyancsak vásárlási célpont lesz, ahogyan a műsoros cd és dvd. Jelentős forgalmat remélnek a merevlemezes videokamerák értékesítéséből, amelyek ára 100 ezer forint körülire csökken. A Saturnban slágertermék marad az új generációs kávéfőző gép és a robotgépek minden fajtája.

Mivel idén befejeződik a Sulinet-program, nyilvánvalóan sokan kihasználják még a lehetőséget, így jelentős forgalombővülés várható a számítástechnikai eszközöknél is. Nagy forgalmat jósolnak a szépségápolási cikkek területén is: jelentős a kereslet az epilátorok, az arcbarnítók és masszírozók iránt.

Balogh Péter a megszorító intézkedések ellenére az év végén rekordbevételt vár a Saturn-üzletekben, éppen a szórakoztatóelektronikai termékek drasztikus árcsökkenése miatt. Mint mondta, egy vásárló évente átlagosan 250 eurónyit költ üzleteikben, ennek 60 százalékát a november-decemberi időszakban. Balogh szerint a megszorítások idén biztosan nem érintik a piacot, ajándékra ugyanis mindig költenek az emberek, és mivel a karácsonyi szezonban várható a jelentős forgalom, nem félnek attól, hogy erősebb visszaesést okozna a reálbér csökkenése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • raingun #4
    "Jelentős forgalmat remélnek a merevlemezes videokamerák értékesítéséből, amelyek ára 100 ezer forint körülire csökken."
    Hát ezt azért megnézném, épp hogy csak a DVD írós kamerák figyeltek be a 100e alá!
  • quentit #3
    Igen a projektor az cool, DE
    1. Egy 200e forintos projektor csak 800x600-at tud, míg az LCD az HD (minimum 1280x720, de álltalában még több)
    2. A TV-nek összehasonlíthatatlanul jobb színhűsége és konrasztaránya van, mint egy olcsó kivetítőnek
    3. Játszani hosszútávon fárasztó egy projektoron, tehát x360 vagy PS3 mellé is jobb a TV.
    4. Nappal, fénynél meg végképp ezerszer sz*rabb egy 200e-res projektor, aminek nem is látszik a képe, mint egy 200e-res TV, ami nem sz*rik be attól, ha felkapcsolsz egy lámpát...

    Persze nagyobb felbontású és drágább projektoron megnézni néha egy-egy HD filmet moziba menés helyett az kifelyezetten COOOOOOL.
  • avman #2
    ezeken=ezeken a tévéken
  • avman #1
    még így is inkább egy házimozi projektor ugyanebben a árkategóriában, lévén h ezeken a tv adás a nézhetetlen határát feszegeti egy jobb érzésű embernek (mert 4:3, mert pal és mert legtöbb helyen alapból is egy moslék a kábelszolgáltató jóvoltából)