Napi Online
Csökkennek a Yahoo reklámbevételei
Jelentős mértékben, 38 százalékkal, 159 millió dollárra esett a Yahoo internet- és médiavállalkozás nettó nyeresége a harmadik negyedévben, az árbevétel pedig 19 százalékkal, 1,58 milliárd dollárra csökkent.
A Reuters által megkérdezett elemzők nagyjából erre az eredményre számítottak - konszenzusuk 156,6 millió dollár volt -, mivel a cég a múlt hónapban figyelmeztette a befektetőket, hogy az autóhirdetések piacának gyengélkedése miatt a vártnál alacsonyabb profitra számít. Szakértők a visszaesést emellett azzal magyarázzák, hogy a vállalatok a korábbinál kevesebb internetes reklámot jelentettek meg. A cég vezetése bejelentette, hogy elkészült továbbfejlesztett webböngésző rendszere, ami azt jelenti, hogy javulhat a keresési találatokhoz kötött hirdetések értékesítése. A tőzsde kedvezően fogadta ezt az ígéretet és a vártnak megfelelő adatokat, így kissé erősödtek a Yahoo részvényei.
Elemzők ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a társaság hosszabb távon előnytelen helyzetbe kerülhet versenytársaival szemben, különösen azután, hogy legnagyobb riválisa, a Google megszerezte a közeljövő nagy üzletének számító videoletöltés vezető vállalkozását, a YouTube-ot.
A Reuters által megkérdezett elemzők nagyjából erre az eredményre számítottak - konszenzusuk 156,6 millió dollár volt -, mivel a cég a múlt hónapban figyelmeztette a befektetőket, hogy az autóhirdetések piacának gyengélkedése miatt a vártnál alacsonyabb profitra számít. Szakértők a visszaesést emellett azzal magyarázzák, hogy a vállalatok a korábbinál kevesebb internetes reklámot jelentettek meg. A cég vezetése bejelentette, hogy elkészült továbbfejlesztett webböngésző rendszere, ami azt jelenti, hogy javulhat a keresési találatokhoz kötött hirdetések értékesítése. A tőzsde kedvezően fogadta ezt az ígéretet és a vártnak megfelelő adatokat, így kissé erősödtek a Yahoo részvényei.
Elemzők ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a társaság hosszabb távon előnytelen helyzetbe kerülhet versenytársaival szemben, különösen azután, hogy legnagyobb riválisa, a Google megszerezte a közeljövő nagy üzletének számító videoletöltés vezető vállalkozását, a YouTube-ot.