SG.hu
Zeneszolgáltatást indít Japánban a Napster
A Napster Inc. online zeneboltot nyit Japánban - versenyre kelve az Apple iTunes szolgáltatásával és a szigetországban népszerű zenejátszó telefonok kínálatával.
A Napster Japan, a Napster és a Tower Records Japan Inc. közös vállalata, olyan szolgáltatással lép a piacra, amely lehetővé teszi előfizetői számára, hogy havi 1980 jen (16,80 dollár) tagsági díj ellenében korlátlanul töltsenek le zeneszámokat az adatbázisban található másfél millióból. A felhasználók képesek lesznek arra is, hogy a zenéket átjátsszák a kompatibilis zenelejátszókra is. "Helyi partner nélkül rendkívül nehéz lett volna a belépés a japán piacra" - állítja a Napster elnöke, Brad Duea.
A Napster a szigetországban olyan piacra kíván betörni, amelynek különlegessége, hogy ott a vásárlók több online zenét töltenek le közvetlenül mobiltelefonjaikra, mint a személyi számítógépekre. Piacvezetőnek a második legnagyobb japán telefontársaság, a KDDI Corp. számít. A Napster felhasználóinak szükségük lesz egy speciális lejátszóra, hogy átalakíthassák a zenei fájlokat; megfelelő modelleket a Sony Corp. és a Toshiba Corp. gyárt.
A Napster Japan kínálatának mintegy 90 százaléka nem japán dallam, az egyik cél éppen ennek az aránynak a megváltoztatása, mondta el Hiroyuki Fushitani, a Napster Japan és a Tower Records elnöke. A Napster Japan három év alatt egymillió előfizetőt szeretne toborozni. A cég oldaláról ugyanakkor előfizetés nélkül is lehet majd vásárolni. Arra számítanak, hogy márciusra elérhetik a havi egymillió letöltést.
Az Apple iTunes immár több mint egy esztendeje áll a japán előfizetők rendelkezésére, kínálatában mintegy 2 millió szám szerepel. Az NTT DoCoMo Inc., Japán első számú mobilszolgáltatója már kínál olyan modellt, ami alkalmas a Napster szolgáltatásának vételére. tervei között pedig újabb Napster-kompatibilis telefonok rendszerbe állítása is szerepel. A DoCoMo tavaly novemberben 12,8 milliárd jent (110 millió dollárt) adott a Tower Records Japan 42 százalékos részvénycsomagjáért.
A Napster Japan, a Napster és a Tower Records Japan Inc. közös vállalata, olyan szolgáltatással lép a piacra, amely lehetővé teszi előfizetői számára, hogy havi 1980 jen (16,80 dollár) tagsági díj ellenében korlátlanul töltsenek le zeneszámokat az adatbázisban található másfél millióból. A felhasználók képesek lesznek arra is, hogy a zenéket átjátsszák a kompatibilis zenelejátszókra is. "Helyi partner nélkül rendkívül nehéz lett volna a belépés a japán piacra" - állítja a Napster elnöke, Brad Duea.
A Napster a szigetországban olyan piacra kíván betörni, amelynek különlegessége, hogy ott a vásárlók több online zenét töltenek le közvetlenül mobiltelefonjaikra, mint a személyi számítógépekre. Piacvezetőnek a második legnagyobb japán telefontársaság, a KDDI Corp. számít. A Napster felhasználóinak szükségük lesz egy speciális lejátszóra, hogy átalakíthassák a zenei fájlokat; megfelelő modelleket a Sony Corp. és a Toshiba Corp. gyárt.
A Napster Japan kínálatának mintegy 90 százaléka nem japán dallam, az egyik cél éppen ennek az aránynak a megváltoztatása, mondta el Hiroyuki Fushitani, a Napster Japan és a Tower Records elnöke. A Napster Japan három év alatt egymillió előfizetőt szeretne toborozni. A cég oldaláról ugyanakkor előfizetés nélkül is lehet majd vásárolni. Arra számítanak, hogy márciusra elérhetik a havi egymillió letöltést.
Az Apple iTunes immár több mint egy esztendeje áll a japán előfizetők rendelkezésére, kínálatában mintegy 2 millió szám szerepel. Az NTT DoCoMo Inc., Japán első számú mobilszolgáltatója már kínál olyan modellt, ami alkalmas a Napster szolgáltatásának vételére. tervei között pedig újabb Napster-kompatibilis telefonok rendszerbe állítása is szerepel. A DoCoMo tavaly novemberben 12,8 milliárd jent (110 millió dollárt) adott a Tower Records Japan 42 százalékos részvénycsomagjáért.