Napi Online
Amerikát is beveszi a Honfoglaló?
Folytatódik a 2002-ben indult sikertörténet, a Honfoglaló nevű online társasjáték egyre több felhasználót vonz, s elképzelhető, hogy a jövőben a játék televíziós vetélkedő formájában megjelenik Amerikában.
Az utóbbi években egyre jobb nézettségi adatokat produkált a 2002-ben kifejlesztett, Honfoglaló című online játék: 2004 tavaszán még napi 60 ezres látogatószámmal és 3,8 millió volt a letöltési rekorddal büszkélkedhetett az oldalt működtető AB-MM Kft., két évvel később pedig 9 millió letöltést és 150 ezer "vendéget" regisztráltak.
A cég vezetője, Bihari Attila elmondta, a jövőben további növekedést várnak, amit a legfrissebb adatok is alátámasztanak. A cég folyamatosan hajt végre fejlesztéseket, s ezeket lépcsőzetesen vezeti be. A kérdésre, hogy tervezik-e új játék indítását a cégvezető azt felelte, a jövő héten jelennek meg az újdonsággal. A cégnél már két évvel ezelőtt felmerült a németországi piacra lépés gondolata, s ma már elmondhatják, hogy elindult a német oldal, s további országok is szerepelnek a célpontok között, ám ezeket Bihari Attila nem kívánta megnevezni.
A játék sikerén felbuzdulva a társaság televíziós vetélkedőt létrehozását határozta el. Már leforgatták a pilot adást, jelenleg az utómunka szakaszában tartanak, s a műsor iránt számos nagy amerikai tévétársaság érdeklődik. A dolog érdekessége, hogy általában televíziós játákokból szoktak internetes, illetve táblás játékokat készíteni, ám a Honfoglalónál ez épp fordítva van.
A kft. megvásárlását egyébként több külföldi és magyar befektető is fontolgatta, ám a jelenlegi tulajdonosok nem kívánnak megszabadulni a társaságtól.A cég árbevételéről számok említése nélkül csak annyit mondott Bihari, hogy évről évre növekszik, a hirdetési bevételekből és a saját márkás termékek (pl. pólók) forgalmazásából egyaránt több tízmillió forintos bevételre tesznek szert.
A menedzser ezzel kapcsolatban elmondta, sok visszatérő hirdetőjük van, a többség rendszeresen újra hirdet, és folyamatosan bővül a kör.Az internetes játékok közül a Honfoglaló kiemelkedik, a többi, jellemzően stratégiai játéknak helyt adó oldalak ugyanis pénzügyi nehézséggel küzdenek. Több példa akad arra, hogy az adott oldal üzemeltetője a játékosok adományaiból szedte össze az infrastruktúra fejlesztéséhez szükséges összeget.Egy internetes játékügyben jártas szakértő elmondta: vannak játékok, amelyeket a nagy portálok integráltak, ám a látogatószám ilyen típusú növelése nem feltétlenül jelent nagyobb hirdetési bevételt.
A Honfogaló játékosai egyébként jelenleg 100 ezer kérdésből álló halmazból kapják a feladványokat, s az állomány folyamatosan bővül, részben úgy, hogy a játékosoknak is lehetőségük van arra, kérdéseket küldjenek be. "Ezeket pedig egy lelkes csapat ellenőrzi" - mondta Bihari Attila.
Az utóbbi években egyre jobb nézettségi adatokat produkált a 2002-ben kifejlesztett, Honfoglaló című online játék: 2004 tavaszán még napi 60 ezres látogatószámmal és 3,8 millió volt a letöltési rekorddal büszkélkedhetett az oldalt működtető AB-MM Kft., két évvel később pedig 9 millió letöltést és 150 ezer "vendéget" regisztráltak.
A cég vezetője, Bihari Attila elmondta, a jövőben további növekedést várnak, amit a legfrissebb adatok is alátámasztanak. A cég folyamatosan hajt végre fejlesztéseket, s ezeket lépcsőzetesen vezeti be. A kérdésre, hogy tervezik-e új játék indítását a cégvezető azt felelte, a jövő héten jelennek meg az újdonsággal. A cégnél már két évvel ezelőtt felmerült a németországi piacra lépés gondolata, s ma már elmondhatják, hogy elindult a német oldal, s további országok is szerepelnek a célpontok között, ám ezeket Bihari Attila nem kívánta megnevezni.
A játék sikerén felbuzdulva a társaság televíziós vetélkedőt létrehozását határozta el. Már leforgatták a pilot adást, jelenleg az utómunka szakaszában tartanak, s a műsor iránt számos nagy amerikai tévétársaság érdeklődik. A dolog érdekessége, hogy általában televíziós játákokból szoktak internetes, illetve táblás játékokat készíteni, ám a Honfoglalónál ez épp fordítva van.
A kft. megvásárlását egyébként több külföldi és magyar befektető is fontolgatta, ám a jelenlegi tulajdonosok nem kívánnak megszabadulni a társaságtól.A cég árbevételéről számok említése nélkül csak annyit mondott Bihari, hogy évről évre növekszik, a hirdetési bevételekből és a saját márkás termékek (pl. pólók) forgalmazásából egyaránt több tízmillió forintos bevételre tesznek szert.
A menedzser ezzel kapcsolatban elmondta, sok visszatérő hirdetőjük van, a többség rendszeresen újra hirdet, és folyamatosan bővül a kör.Az internetes játékok közül a Honfoglaló kiemelkedik, a többi, jellemzően stratégiai játéknak helyt adó oldalak ugyanis pénzügyi nehézséggel küzdenek. Több példa akad arra, hogy az adott oldal üzemeltetője a játékosok adományaiból szedte össze az infrastruktúra fejlesztéséhez szükséges összeget.Egy internetes játékügyben jártas szakértő elmondta: vannak játékok, amelyeket a nagy portálok integráltak, ám a látogatószám ilyen típusú növelése nem feltétlenül jelent nagyobb hirdetési bevételt.
A Honfogaló játékosai egyébként jelenleg 100 ezer kérdésből álló halmazból kapják a feladványokat, s az állomány folyamatosan bővül, részben úgy, hogy a játékosoknak is lehetőségük van arra, kérdéseket küldjenek be. "Ezeket pedig egy lelkes csapat ellenőrzi" - mondta Bihari Attila.