SG.hu
3 millió forint bírságot kapott az Euronics
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy az Euronics Magyarország Kft. a fogyasztók tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított.
Az Euronics az általa forgalmazott hordozható számítógépet az akciós újságjában, valamint óriásplakáton a következőképpen hirdette: "149.999,- Ft helyett 99.999,- Ft + ÁFA". A GVH a fenti népszerűsítést azért ítélte versenyjogsértőnek, mert az eredeti árról nem tudni, hogy bruttó ár, mivel az akciós ár egyértelműen nettó ár. A fogyasztó ezért az eredeti árat is nettó árnak vélheti, amelyből következően a kedvezmény nagysága a valósnál kedvezőbb.
A fogyasztói megtévesztésre alkalmas magatartást megszünteti az ugyanott olvasható apró betűs magyarázat, ami az Euronics javára írandó, de nem változtat azon, hogy a különböző alapú árfeltüntetés az ajánlata megítélését nehezíti. Ez pedig a versenytörvénynek a fogyasztó választási szabadságát indokolatlanul korlátozó üzleti módszerek alkalmazásának tilalmába ütközik. A GVH álláspontját erősítette, hogy az Euronics más esetekben az eredeti és a kedvezményes árat egyaránt bruttó árként adta meg.
A GVH a versenytörvénybe ütközőnek ítélte meg továbbá az Euronics azon reklámját, mellyel az általa forgalmazott két különböző Samsung televíziót népszerűsítette. A vállalkozás nem tudta ugyanis bizonyítani, hogy az általa "korábbinak" megjelölt árért - melyből állítása szerint árengedményt nyújt - kínálta-e valaha az adott terméket. A GVH versenyjogsértőnek minősítette az Euronics 2005 II. félévi és 2006. évi reklámújságainak "Tud ennél olcsóbbat?" jelszavát, ugyanis a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az általa kínált termékek a legkedvezőbb árfekvésűek a piacon.
A fenti jogsértésért a GVH 3 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az Euronics-et.
Az Euronics az általa forgalmazott hordozható számítógépet az akciós újságjában, valamint óriásplakáton a következőképpen hirdette: "149.999,- Ft helyett 99.999,- Ft + ÁFA". A GVH a fenti népszerűsítést azért ítélte versenyjogsértőnek, mert az eredeti árról nem tudni, hogy bruttó ár, mivel az akciós ár egyértelműen nettó ár. A fogyasztó ezért az eredeti árat is nettó árnak vélheti, amelyből következően a kedvezmény nagysága a valósnál kedvezőbb.
A fogyasztói megtévesztésre alkalmas magatartást megszünteti az ugyanott olvasható apró betűs magyarázat, ami az Euronics javára írandó, de nem változtat azon, hogy a különböző alapú árfeltüntetés az ajánlata megítélését nehezíti. Ez pedig a versenytörvénynek a fogyasztó választási szabadságát indokolatlanul korlátozó üzleti módszerek alkalmazásának tilalmába ütközik. A GVH álláspontját erősítette, hogy az Euronics más esetekben az eredeti és a kedvezményes árat egyaránt bruttó árként adta meg.
A GVH a versenytörvénybe ütközőnek ítélte meg továbbá az Euronics azon reklámját, mellyel az általa forgalmazott két különböző Samsung televíziót népszerűsítette. A vállalkozás nem tudta ugyanis bizonyítani, hogy az általa "korábbinak" megjelölt árért - melyből állítása szerint árengedményt nyújt - kínálta-e valaha az adott terméket. A GVH versenyjogsértőnek minősítette az Euronics 2005 II. félévi és 2006. évi reklámújságainak "Tud ennél olcsóbbat?" jelszavát, ugyanis a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az általa kínált termékek a legkedvezőbb árfekvésűek a piacon.
A fenti jogsértésért a GVH 3 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az Euronics-et.