MTI
Eljárás az sms-es autópályamatrica tájékoztatása miatt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megvizsgálja, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősül-e az a tájékoztatás, ahogyan az autópálya-matrica sms-es megvásárlására ösztönöz az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt.
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított egy beérkezett panasz alapján ennek a gyakorlatnak a vizsgálatára. Az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében a hivatal ismerteti: az eljárást azért indította, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szükséges az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlásához, holott az úgynevezett "pre-paid" ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.
Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján a hivatal megállapította, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. és a Pannon GSM Távközlési Zrt. is részt vett, így a versenytörvény alapján ezeket a vállalkozásokat is bevonta a versenyfelügyeleti eljárásba. Az eljárás alá vont vállalkozások előzetesen írásban, majd a versenytanácsi tárgyaláson szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra.
A törvényi határidő szerint az eljárás lezárását jelentő döntést a versenytanácsnak a vizsgálat megindításától számított 90 napon belül kell meghoznia, amely indokolt esetben egy alkalommal 60 nappal meghosszabbítható. A GVH a döntését a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni - áll a közleményben.
Az MTI korábbi közlése szerint az sms-es matricavásárlás március 17-i bevezetését követő három hónapban több mint 100 ezer alkalommal vásároltak virtuális matricát. Az összes értékesített D1-es kategóriájú, 4 napos matrica mintegy 6,5 százalékát vásárolták meg sms-ben az adott időszakban.
Az ÁAK ZRt. az első félévben 5,6 millió autópálya matricát adott el 16,5 milliárd forint értékben, ami 18, illetve értékben 19 százalékkal több, mint 2005. első hat hónapjában.
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított egy beérkezett panasz alapján ennek a gyakorlatnak a vizsgálatára. Az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében a hivatal ismerteti: az eljárást azért indította, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szükséges az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlásához, holott az úgynevezett "pre-paid" ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.
Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján a hivatal megállapította, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. és a Pannon GSM Távközlési Zrt. is részt vett, így a versenytörvény alapján ezeket a vállalkozásokat is bevonta a versenyfelügyeleti eljárásba. Az eljárás alá vont vállalkozások előzetesen írásban, majd a versenytanácsi tárgyaláson szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra.
A törvényi határidő szerint az eljárás lezárását jelentő döntést a versenytanácsnak a vizsgálat megindításától számított 90 napon belül kell meghoznia, amely indokolt esetben egy alkalommal 60 nappal meghosszabbítható. A GVH a döntését a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni - áll a közleményben.
Az MTI korábbi közlése szerint az sms-es matricavásárlás március 17-i bevezetését követő három hónapban több mint 100 ezer alkalommal vásároltak virtuális matricát. Az összes értékesített D1-es kategóriájú, 4 napos matrica mintegy 6,5 százalékát vásárolták meg sms-ben az adott időszakban.
Az ÁAK ZRt. az első félévben 5,6 millió autópálya matricát adott el 16,5 milliárd forint értékben, ami 18, illetve értékben 19 százalékkal több, mint 2005. első hat hónapjában.