Figyelőnet
Egyre több amerikai használ MP3-lejátszót
Leginkább a fiatalok között terjed az MP3 láz a világon, egy most végzett felmérés azt mutatja, hogy már minden ötödik amerikai rendelkezik digitalis lejátszóval.
Az Ipsos által végzett vizsgálatok szerint, az utóbbi öt évben az iPod és a hozzá hasonló eszközök forgalma óriási növekedést ért el. Az MP3 cserélő hálózatok megjelenése óta megkétszereződött a digitalis lejátszók iránti kereslet. A tizenévesek mintegy fele rendelkezik már ilyen készülékkel, míg a 18 - 35 év közötti fiatalok 30 százaléka. A hordozható MP3 playerek piaca egyfajta szemléletváltozás miatt növekszik állítják a szakemberek, az okok közül a zenehallgatási és lemezvásárlási szokások megváltozását emelve ki.
Az MP3 gyűjtős nagy része az internetről szerzi be a hallgatni valót, sok esetben megsértve a szerzőijogokat. A kutatás ugyan nem igazolta, hogy a MP3 file-ok jó része kalózmásolat, de az MP3 file-ok megjelenése láthatóan véget nem érő vitát eredményezett a lemezkiadók, jogvédők és az internetes file-megosztó hálózatok üzemeltetői és felhasználói között. A lemezkiadóknak rá kell ébredniük, hogy a CD lemezek ideje lejárt, és egyre inkább az alternatív - online értékesítés, iTunes típusú megoldások - lehetőségek felé kell fordulniuk.
A megkérdezettek 25 százaléka használ rendszeresen fizetős letöltő oldalt, míg 19 százalék elismerte, hogy file-cserélő hálózatokat használ MP3 zenéi beszerzési forrásaként. Ennek ellenére biztató jel a lemezkiadók részére, hogy tavaly az iTunesról, - Apple online zeneboltjából - több zenét és lemezt töltöttek le, mint amennyit a Tower Records és a Borders Music értékesített hagyományos kiskereskedelemi hálózatában.
A megkérdezett fiatalok, - ha már rendelkeztek MP3 lejátszóval - nagyobb érdeklődést mutattak a mobiltelevíziós megoldások, filmletöltések és egyéb multimédiás megoldások irányában is.
Az Ipsos által végzett vizsgálatok szerint, az utóbbi öt évben az iPod és a hozzá hasonló eszközök forgalma óriási növekedést ért el. Az MP3 cserélő hálózatok megjelenése óta megkétszereződött a digitalis lejátszók iránti kereslet. A tizenévesek mintegy fele rendelkezik már ilyen készülékkel, míg a 18 - 35 év közötti fiatalok 30 százaléka. A hordozható MP3 playerek piaca egyfajta szemléletváltozás miatt növekszik állítják a szakemberek, az okok közül a zenehallgatási és lemezvásárlási szokások megváltozását emelve ki.
Az MP3 gyűjtős nagy része az internetről szerzi be a hallgatni valót, sok esetben megsértve a szerzőijogokat. A kutatás ugyan nem igazolta, hogy a MP3 file-ok jó része kalózmásolat, de az MP3 file-ok megjelenése láthatóan véget nem érő vitát eredményezett a lemezkiadók, jogvédők és az internetes file-megosztó hálózatok üzemeltetői és felhasználói között. A lemezkiadóknak rá kell ébredniük, hogy a CD lemezek ideje lejárt, és egyre inkább az alternatív - online értékesítés, iTunes típusú megoldások - lehetőségek felé kell fordulniuk.
A megkérdezettek 25 százaléka használ rendszeresen fizetős letöltő oldalt, míg 19 százalék elismerte, hogy file-cserélő hálózatokat használ MP3 zenéi beszerzési forrásaként. Ennek ellenére biztató jel a lemezkiadók részére, hogy tavaly az iTunesról, - Apple online zeneboltjából - több zenét és lemezt töltöttek le, mint amennyit a Tower Records és a Borders Music értékesített hagyományos kiskereskedelemi hálózatában.
A megkérdezett fiatalok, - ha már rendelkeztek MP3 lejátszóval - nagyobb érdeklődést mutattak a mobiltelevíziós megoldások, filmletöltések és egyéb multimédiás megoldások irányában is.