Napi Online
Egyre többet költünk szórakozásra
A világ évről évre többet költ szórakozásra és médiára: a PricewaterhouseCoopers (PwC) előrejelzése szerint 2010-ben már 1800 milliárd dollárt, elsősorban a széles sávú és a vezeték nélküli technológia terjedése következtében.
A leggyorsabb a növekedés az ázsiai-csendes-óceáni térségben várható; 2009-re Kína - Japánt megelőzve - Ázsia legnagyobb média- és szórakoztatóipari piaca lesz. A világ vezető médiafogyasztója az Egyesült Államok, és az is marad: bár a médiakiadások ott évente átlag csak 5,6 százalékkal nőnek a 2006-2010-es időszakban, így is elérik majd a 726 milliárd dollárt. A reklámpiac értéke a tavalyi 385 milliárd dollárról 521 milliárdra emelkedik 2010-ig. Ezen belül az internetes reklámok összege nő a leggyorsabban: a 2002-es 3 százalékról 10 százalékra, azaz 52 milliárd dollárra emelkedik. Az internet után a leggyorsabb növekedés a videojátékok piacán várható, amelynek értéke a tavalyi 27 milliárdról 2010-ben 46 milliárd dollárra emelkedik.
A széles sávú internettel rendelkező háztartások száma a tavalyi 187 millióról az évtized végére 433 millióra nő, a mobiltelefonnal rendelkezőké pedig 1,8 milliárdról 2,8 milliárdra megy fel. Az online szórakozásokra fordított kiadások a tavalyi 19 milliárd dollárról 2010-re 67 milliárdra emelkednek. Nem lesz oka panaszra a szerencsejáték-iparnak sem: öt év alatt 82-ről 125 milliárdra nő a bevétel, részint az online szerencsejátékok növekvő népszerűségének köszönhetően, részint mert új kaszinók épülnek. Az Egyesült Államokban lévő mozikban idén kezdik meg az átállást a digitális technológiára, az évtized végéig mintegy 10 ezerben működik majd az új rendszer, ami egyszerűsíti és olcsóbbá teszi a disztribúciót és lehetővé teszi ugyanannak a filmnek több változatban való vetítését.
A leggyorsabb a növekedés az ázsiai-csendes-óceáni térségben várható; 2009-re Kína - Japánt megelőzve - Ázsia legnagyobb média- és szórakoztatóipari piaca lesz. A világ vezető médiafogyasztója az Egyesült Államok, és az is marad: bár a médiakiadások ott évente átlag csak 5,6 százalékkal nőnek a 2006-2010-es időszakban, így is elérik majd a 726 milliárd dollárt. A reklámpiac értéke a tavalyi 385 milliárd dollárról 521 milliárdra emelkedik 2010-ig. Ezen belül az internetes reklámok összege nő a leggyorsabban: a 2002-es 3 százalékról 10 százalékra, azaz 52 milliárd dollárra emelkedik. Az internet után a leggyorsabb növekedés a videojátékok piacán várható, amelynek értéke a tavalyi 27 milliárdról 2010-ben 46 milliárd dollárra emelkedik.
A széles sávú internettel rendelkező háztartások száma a tavalyi 187 millióról az évtized végére 433 millióra nő, a mobiltelefonnal rendelkezőké pedig 1,8 milliárdról 2,8 milliárdra megy fel. Az online szórakozásokra fordított kiadások a tavalyi 19 milliárd dollárról 2010-re 67 milliárdra emelkednek. Nem lesz oka panaszra a szerencsejáték-iparnak sem: öt év alatt 82-ről 125 milliárdra nő a bevétel, részint az online szerencsejátékok növekvő népszerűségének köszönhetően, részint mert új kaszinók épülnek. Az Egyesült Államokban lévő mozikban idén kezdik meg az átállást a digitális technológiára, az évtized végéig mintegy 10 ezerben működik majd az új rendszer, ami egyszerűsíti és olcsóbbá teszi a disztribúciót és lehetővé teszi ugyanannak a filmnek több változatban való vetítését.