Berta Sándor
A felhasználók egyharmada kreatív
Az Egyesült Államokban egyre több ember éli ki a kreativitását a világháló segítségével, Európában és Magyarországon azonban még egy kis ideig várni kell a kreatív magánoldalak elszaporodására.
"Az internet most már nem csak egy, az egész világot behálózó rendszer, hanem segít abban is, hogy az emberek megvalósíthassák önmagukat, saját elképzeléseiket és szabadjára engedhessék a fantáziájukat" - állapította meg legújabb tanulmányában a Pew Internet & American Life Project. A szakemberek kiderítették, hogy kreativitásukat eddig leginkább az amerikaik használták ki: kereken 48 millió amerikai internetező jelenített meg már valamilyen saját tartalmat a világháló segítségével.
A leggyakoribb önkifejezési formáknak a saját weboldalak, blogok számítanak, de egyre népszerűbb a saját fotók, videók és személyes élménybeszámolók vagy más történetek megjelenítése is. Ezenkívül szép számmal akadnak olyanok, akik a saját zenéjüket, verseiket, festményeiket vagy grafikáikat mutatják be az internet segítségével a nagyvilágnak. A legaktívabbaknak ebben a tekintetben a 30 év alattiak számítanak, akiknek 51 százaléka legalább egyszer jelenített már meg valamilyen tartalmat a világhálón. A 30 év felettiek körében ez az arány csupán 36 százalék.
A korábbi felmérésekhez képest a legszembetűnőbb megállapítás az, miszerint eddig a saját fotók, videók és más tartalmak felrakása az internetre gyakorlatilag csak a szélessávú internethozzáféréssel rendelkezők kiváltsága volt, addig most már szinte bárki élhet ezzel a lehetőséggel.
"Az emberekben egyre nagyobb a késztetés arra, hogy megmutassanak magukból valamit a világháló segítségével. Ezt az igényt próbálják meg kiszolgálni a blogoldalak, a közösségi portálok is. Ma már teljesen elfogadott, hogy valaki leírja a gondolatait, észrevételeit, véleményét, vagy megmutatja a világnak a legkedvesebb fotóit, videóit" - nyilatkozta a tanulmány elkészítésében részt vevő John Horrigan, a clickz.com nevű marketingoldal munkatársa.
"Az internet most már nem csak egy, az egész világot behálózó rendszer, hanem segít abban is, hogy az emberek megvalósíthassák önmagukat, saját elképzeléseiket és szabadjára engedhessék a fantáziájukat" - állapította meg legújabb tanulmányában a Pew Internet & American Life Project. A szakemberek kiderítették, hogy kreativitásukat eddig leginkább az amerikaik használták ki: kereken 48 millió amerikai internetező jelenített meg már valamilyen saját tartalmat a világháló segítségével.
A leggyakoribb önkifejezési formáknak a saját weboldalak, blogok számítanak, de egyre népszerűbb a saját fotók, videók és személyes élménybeszámolók vagy más történetek megjelenítése is. Ezenkívül szép számmal akadnak olyanok, akik a saját zenéjüket, verseiket, festményeiket vagy grafikáikat mutatják be az internet segítségével a nagyvilágnak. A legaktívabbaknak ebben a tekintetben a 30 év alattiak számítanak, akiknek 51 százaléka legalább egyszer jelenített már meg valamilyen tartalmat a világhálón. A 30 év felettiek körében ez az arány csupán 36 százalék.
A korábbi felmérésekhez képest a legszembetűnőbb megállapítás az, miszerint eddig a saját fotók, videók és más tartalmak felrakása az internetre gyakorlatilag csak a szélessávú internethozzáféréssel rendelkezők kiváltsága volt, addig most már szinte bárki élhet ezzel a lehetőséggel.
"Az emberekben egyre nagyobb a késztetés arra, hogy megmutassanak magukból valamit a világháló segítségével. Ezt az igényt próbálják meg kiszolgálni a blogoldalak, a közösségi portálok is. Ma már teljesen elfogadott, hogy valaki leírja a gondolatait, észrevételeit, véleményét, vagy megmutatja a világnak a legkedvesebb fotóit, videóit" - nyilatkozta a tanulmány elkészítésében részt vevő John Horrigan, a clickz.com nevű marketingoldal munkatársa.