SG.hu
LG Electronics első negyedéves eredmény
Az LG Electronics (LG) nyilvánosságra hozta a 2006. március 31.-ével zárult negyedév nem auditált bevételi eredményeit.
Erőteljes volt a növekedés a légkondicionálók, televíziók, valamint mobilkészülékek terén, ami éves szinten 12,9%-os növekedést eredményezett a belföldi eladásokban, miközben az export az előző negyedévhez képest 11,2%-kal visszaesett a tengerentúli piacok szezonálisan alacsony készülékeladásai miatt.
2006 első negyedévében a működési eredmény 191 milliárd vonra csökkent (USD 195 millió) 2005 negyedik negyedévének 211 milliárd vonjához képest (USD 203 millió), illetve 2005 első negyedévének 280 milliárd vonjához (USD 274 millió) képest. Bár a Digitális Kijelzők divízió profitabilitása megugrott, és a háztartáselektronikai divízió teljesítménye erőteljesnek bizonyult, a mobiltelefon üzletág gyengébb profitabilitása okozta az általános haszon-visszaesést.
A nettó profit 160 milliárd von (USD 164 millió), ami éves szinten növekedést jelent az előző év hasonló periódusának 83 milliárd von (USD 85 millió) értékű eredményéhez képest, és csökkenést az előző negyedév 312 milliárd von (USD 319 millió) értékű eredményéhez képest.
A Digital Appliance Vállalat eladásai az előző évhez képest 5,7%-kal csökkentek, 1574 milliárd vonra (USD 1611 millió). Ez az erős koreai vonnak és a tengerentúli gyártás növekedésének tudható be, ami a globális értékesítés 15%-os növekedésének mozgatórugója volt. A szekvenciális bevételek 27,0%-kal nőttek, míg a működési eredmény 215,8%-ra, 160 milliárd vonra (USD 164 milliárd) nőtt, 10,1%-os működési nyereséghányaddal.
A Digital Display Vállalat, a digitális kijelzők divízió árbevétele az előző negyedévhez képest 2,2%-kal, az előző évhez képest 13,6%-kal emelkedett, 1423 milliárd vonra (USD 1456 millió), a plazma és LCD digitális TV-k iránti erős keresletnek köszönhetően, mely 13%-kal nőtt az előző negyedév viszonylatában. A divízió működési eredménye megugrott, és elérte a 30 milliárd vont (USD 31 millió), elsősorban a termék mixben – a nagyképernyős digitális televíziók javára - eszközölt változtatások, illetve a költségcsökkentési erőfeszítések hatására.
A Digital Media Vállalat, a digitális média részleg árbevétele 6,8%-kal maradt el az előző negyedév eredményétől, 764 milliárd vonra csökkent (USD 782 millió). Elsősorban az olyan audio-video termékek, mint a HD-type STB és Direct TV átlagos értékesítési árának a tengerentúli piacokon, köztük Oroszországban eszközölt csökkentése okozta ezt a visszaesést. Az IT termékek szezonálisan gyenge időszakának dacára a vállalat versenyképessége Koreában megerősödött azáltal, hogy olyan korszerű technológiai termékeket dobott piacra, mint például a dual core noteszgépek és a Digital Multimedia Broadcasting (DMB) PDA-k, illetve a tengerentúlon a prémium DVD-W terméket.
A Mobile Communication Vállalat, a mobilkommunikációs divízió 2033 milliárd von (USD 2081 millió) értékű árbevétlet teljesített, 1843 milliárd von (USD 1886 millió) a telefonkészülékek értékesítéséből, 8,9 milliárd von (USD 9,1 millió) működési veszteséggel, 31 milliárd von (USD 32 millió) a telefonkészülékekből. Az összes leszállított egység az előző negyedévhez képest 4%-kal csökkent, 15,6 millió egységre (10,0 millió CDMA, 5,1 millió GSM, 0,5 millió WCDMA) a korábbi 16,2 millió egységhez képest.
Erőteljes volt a növekedés a légkondicionálók, televíziók, valamint mobilkészülékek terén, ami éves szinten 12,9%-os növekedést eredményezett a belföldi eladásokban, miközben az export az előző negyedévhez képest 11,2%-kal visszaesett a tengerentúli piacok szezonálisan alacsony készülékeladásai miatt.
2006 első negyedévében a működési eredmény 191 milliárd vonra csökkent (USD 195 millió) 2005 negyedik negyedévének 211 milliárd vonjához képest (USD 203 millió), illetve 2005 első negyedévének 280 milliárd vonjához (USD 274 millió) képest. Bár a Digitális Kijelzők divízió profitabilitása megugrott, és a háztartáselektronikai divízió teljesítménye erőteljesnek bizonyult, a mobiltelefon üzletág gyengébb profitabilitása okozta az általános haszon-visszaesést.
A nettó profit 160 milliárd von (USD 164 millió), ami éves szinten növekedést jelent az előző év hasonló periódusának 83 milliárd von (USD 85 millió) értékű eredményéhez képest, és csökkenést az előző negyedév 312 milliárd von (USD 319 millió) értékű eredményéhez képest.
A Digital Appliance Vállalat eladásai az előző évhez képest 5,7%-kal csökkentek, 1574 milliárd vonra (USD 1611 millió). Ez az erős koreai vonnak és a tengerentúli gyártás növekedésének tudható be, ami a globális értékesítés 15%-os növekedésének mozgatórugója volt. A szekvenciális bevételek 27,0%-kal nőttek, míg a működési eredmény 215,8%-ra, 160 milliárd vonra (USD 164 milliárd) nőtt, 10,1%-os működési nyereséghányaddal.
A Digital Display Vállalat, a digitális kijelzők divízió árbevétele az előző negyedévhez képest 2,2%-kal, az előző évhez képest 13,6%-kal emelkedett, 1423 milliárd vonra (USD 1456 millió), a plazma és LCD digitális TV-k iránti erős keresletnek köszönhetően, mely 13%-kal nőtt az előző negyedév viszonylatában. A divízió működési eredménye megugrott, és elérte a 30 milliárd vont (USD 31 millió), elsősorban a termék mixben – a nagyképernyős digitális televíziók javára - eszközölt változtatások, illetve a költségcsökkentési erőfeszítések hatására.
A Digital Media Vállalat, a digitális média részleg árbevétele 6,8%-kal maradt el az előző negyedév eredményétől, 764 milliárd vonra csökkent (USD 782 millió). Elsősorban az olyan audio-video termékek, mint a HD-type STB és Direct TV átlagos értékesítési árának a tengerentúli piacokon, köztük Oroszországban eszközölt csökkentése okozta ezt a visszaesést. Az IT termékek szezonálisan gyenge időszakának dacára a vállalat versenyképessége Koreában megerősödött azáltal, hogy olyan korszerű technológiai termékeket dobott piacra, mint például a dual core noteszgépek és a Digital Multimedia Broadcasting (DMB) PDA-k, illetve a tengerentúlon a prémium DVD-W terméket.
A Mobile Communication Vállalat, a mobilkommunikációs divízió 2033 milliárd von (USD 2081 millió) értékű árbevétlet teljesített, 1843 milliárd von (USD 1886 millió) a telefonkészülékek értékesítéséből, 8,9 milliárd von (USD 9,1 millió) működési veszteséggel, 31 milliárd von (USD 32 millió) a telefonkészülékekből. Az összes leszállított egység az előző negyedévhez képest 4%-kal csökkent, 15,6 millió egységre (10,0 millió CDMA, 5,1 millió GSM, 0,5 millió WCDMA) a korábbi 16,2 millió egységhez képest.